Tippa Halmstad 27/9
Någon som vågar sig på att tippa Halmstad den 27? ;)

Blir fina lopp iaf
jag orkar inte tippa :D
men de borde alla andra göra (A) :D

putt.
Putt Putt, jag tippar imorgon :)
Lopp 1: Hults Bonito
Lopp 2: Magic
Lopp 3: Lissi Ess
Lopp 4: Emmeros Alert
Lopp 5: Ijor
Lopp 6: Nemela
Lopp 7: Rezeda Ernst
Lopp 8: Marimo
Lopp 9: Vikas Rondex
Lopp 10: Sweet Shakira
Lopp 11: Tejas Monljus
Lopp 12: Slättens Bethoven
Lopp 13: Telis Jakita
Lopp 14: Troll Twix
Lycka till allihoppa :D

Lopp 3: Lissi Ess
Lopp 5: Ernst Ravelli
Lopp 8: Kör själv men tror faktiskt det kommer stå mellan: Petteronella, Engelbrekt eller Marimo
Lopp 9: Majesty
Lopp 11: Sävarps Engla
Lopp 14: Ljungens Pirat
LYCKA TILL!!
putt :)
Får se om jag kanske orkar mig på en tippning sen ;)
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

Lopp 2: Sweet Shakira
Lopp 3: Sävrarps Danne
Lopp 4: Kör själv,. Men tror att Bokhaga Humla vinner
Lopp 5: Ernst Ravelli
Lopp 6: Nemela
Lopp 8: Marimo
Lopp 9: Biela
Lopp 10: Sweet Shakria
Lopp 11: Deffekt
Lopp 12: Kör själv. Men tror att Kroken Hill Jalla vinner
Lopp 13: Emmeros Alexander
Lopp 14: Morfeus Dar
Hoppas att det blir en bra tävlingsdag 
Kom igen och tippa ;)

lopp 1: tippar ej rider Allgunnens Åliva
lopp 2: tippar ej kör Magic
lopp 3: Lissi Ess - Beila - Majesty
lopp 4: Bokhaga Humla - Julius C - Emmeros Alert
lopp 5: Katla - Ijor - Ernst Ravelli
lopp 6: tippar ej kör Nemela
lopp 7: Rezeda Ernst - Troll Twix - Celektra
lopp 8: Marimo - Engelbrekt - Quinett Mo
lopp 9: Majesty - Yramis - Vikas Rondex
lopp 10: tippar ej kör Allgunnens Yellow
lopp 11: Jussi - Turbo B - Tejas Monljus
lopp 12: Slättens Bethoven - Kroken Hill Jalla - Nellie II
lopp 13: Telias Jakiita - Emmeros Alexsander - Silver Queen
lopp 14: Pettronella - Morfeus Dar - Ljungens Pirat

Då blir det lopp i Halmstad, vi har iof flera gånger sagt att vi inte skall åka över 40 mil, likt fb hamnar man på halmstad nästan varje år(42,5 mil). Vet inte vad det kan bero på, bra proppar kanske?
Vädret på söndag skall vara 15 grader och sol som frammåt eftermiddagen skall gå i moln. Vinden ca 8m/s. Detta tackar nog alla hästar som börjat sätta ordentligt med vinterpäls för.
Skall försöka ta mig an tippningen av dessa lopp, shettisloppen blir väll mer av gisning. Har helt tappat dom nu när man inte har egna ungar som kör Kat-A, men ni får ta det för vad det är.
Lopp 1
Dagen börjar med ett montélopp för kat B. Jag skulle tro att uppgörelsen kommer vara mellan Skräcken och Ljungens pirat. Bägge hästarna har visat att dom kan gå i stort sätt lika fort under sadel som dom gör för vagn. Även om bakhästarna har fördel av intervallet så tror jag inte det räcker. Om bara Hults Bonito håller sig på benen skall han kunna spurta in till en tredjeplats.
Mitt tipps 3-4-8
Lopp 2
Tuffs har jag alltid gillat och jag hoppas att Lisa kan få riktig fart på honnom idag, Nora II verkar vara i form och kommer säkert vara med efter att ha jagat ner de övriga. Magic har tycks åxå vara i form så det kan bli tätt detta.
Mitt tipps 5-11-4
Lopp 3
Lissi Ess, ett sto undan mitt favoritsto Leilu, kommer från två raka segrar. Det känns som att hon har ytterligare fart att pressa ur sig. Biela är ju i år 100%ig :-D men jag tror faktiskt att det finns mer även dä, även Sävrarps Danne borde kunna ha med toppstriden att göra.
Mitt tipps 4-7-6
Lopp 4
Inte lätt med alla dessa A ponnyer här nere i södern som man alldrig har hört talas om J men här tror jag det blir en fajt mellan två syskon, nämligen syskonen Olsson med Mellie II och Emmeros Alert. Nu tror jag att Lisa inte visar så stor syskonkärlek i loppet utan ser till att presa sig förbi lillebror på upplopet. Där bakom Kan nog TelisJakiita plocka tredjeplatsen genom att ligga i rygg på Emeros Alert runt resten av fältet-
Mitt tipps 11-3-14
Lopp 5
Givetvis håller jag alla tummar jag har för Ijor och jag tror att han har en mycket god chans i detta lopp. Idag behöver han ju inte resa heller vilket ttidigare vissat sig vara ett pluss för honnom. I loppet finns två av mina absoluta favorithingstar Engelbrekt och Marlon S, tyvärr tror jag inte att dom är med i toppen idag, men grymt vackra är dom bägge två ändå.
Katla var riktigt grym på Åbys dubbeltrav och Ernst Ravelli ska man inte räkna bort.
Mitt tipps(eller förhoppning) 7-14-13
Lopp 6
Känns lite som att Nemela har en hel del i reserv att ta ut och kommer säkerligen vinna detta lopp. Där bakom skulle jag tro att rutinerade Nathalie Eloffson kan styra in Allgunens Bebop. På tredjeplats tippar jag att Skogsgårdens polly hamnar.
Lopp 7
Att någon annan än Rezeda Ernst vinner detta lopp skulle vara en rejäl skräll. Cellectra visade sist på Mantorp att hon kan gå riktigt fort. Genom "dubbelanmälan" så står hon ju på sitt gamla rekord i detta lopp vilket hon har fördel av. Troll Twix älskar att jaga och det får hon ju verkligen göra här. Målet med TT är att hon skall gå under två minuter och bättre förutsättningar kan hon knappast få, förutsatt att hon håller sig till rätt gångart, men att rå på Rezeda Ernst och Cellectra tror jag inte går, så vi får fajtas hårt för en tredjeplats. Håller Thiger sig bara på benen så är han deffifitivt med i den kampen oxå.
Mitt tipps 5-8-9 outsider 10
Lopp 8
Ytterligare ett 2.05 lopp, sammanlagt 23 hästar anmälda till denna propp, häftigt. Känns dock som om denna halvan är lite mer svårtippad och mer oförutsägbar. Men jag skulle tro att Marimo skall kunna ta tredje raka, tätt följd av Cassiopeja L och Petronella.
Mitt tipps: 7-4-5
Lopp 9
Dagens 0 lopp för kat B. Nästan omöjligt att tippa men jag gissar på att kampen kommer stå mellan Majesty och Vikas Rondex. Vikas Rondex kan ha en stor fördel av springspåret om bara Camilla träffar starten bera, för det brukar grötaihopsig på dom första volterna i 0 loppen och det är lätt att fastna när man som Majesty står på spår 1. Skulle gissa på att Biela spurtar till sig en tredjeplats.
Mitt tipps 10-5-12
Lopp 10
Detta är ett lopp som jag tycker att Dynamit II skall kunna ta även om det är dryga tillägg och kort lopp. Där bakom kommer sedan Emmeros Fantasia följd av Emmeros Esmeralda.
Mitt tipps 9-8-6
Lopp 11
Detta lopp tror jag kan bli väldigt tätt. Tejas Monljus har tränat mycket bra här hemma, men banan är en annan sak. Jussi gick ju riktigt bra i senaste starten men det är ju en månad sedan, är formen kvar, eller kanske bättre? Deffekt har ju oxå kapacitet att kunna fajtas i toppen i detta lopp.
Mitt tipps: 6-7-2
Lopp 12
Så var det dags för dagens dubbelmorals lopp, inga prispengar men distanserad efter intjänade pengar. Hur tänker STC…. Loppet tror jag ganska enkelt kommer att vinnas av Kroken Hills Jalla följt av Bethoven, frågan är snarare vem som skall ta platsen där bakom. Jag gissar på att Nellie II får lite extra draghjälp av de två åvan nämnda och springer in på en tredjeplats.
Mitt tipps 6-2-1
Lopp 13
Inget lätt lopp att tippa. Ingen mer än Telis Jakita har visat någon vinnarskalle på sistone så jag får väll tro att hon tar segern. Där bakom tror jag att Emmeros Alexander följt av Silver Queen paserar målinjen.
Lopp 14
I detta lopp handlar mycket om damagekontroll tror jag. Skall vi gissa på fem omstarter? Springspår på två volter samt bakspår på andra volten, huja mig, här gäller det att kuskarna håller tungan i rätt mun. Jag tror att Jungens pirat kommer ha en väldigt stor fördel av sitt springspår omm sanna bara träffar rätt, förhoppningsvis kan Troll Twix komma iväg bra från sitt femtespår och sedan runda hästarna framför. Petronella har ju en enorm fördel som ensam på första volten. Kan ta spets medan hästarna i röran där bak fajtas om possitionerna.
Mitt tipps 7-1-14
Detta var mitt lilla bidrag till dagens gissningslek, lycka till alihopa!!
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss