Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 822 ggr
tricolor
0

åldersgränser

jag tycker absolut inte man ska höja åldersgränsen på shettisar till 10-16 år!! då får ju en 16 åring köra shettis , russ och varmblod på samma gång och det är ju urlöjligt!

snälla låt det vara som det alltid varit 8-15 år!

tänk alla 7 åringar som har längat efter att få börja köra nästa år.. ska de behöva vänta tills de är 10 nu?? snacka om de kommer tappa intresset.

savrarpstuteri
0

Vem har sagt att inte 8åringar skall få köra nästa år?

Höjd åldersgräns till 16 är ett förslag som kompensation till att man inte får köra om pp 8 - 12 år.

Klubbarna kan nu komma in med synpunkter o förslag fram tom 15e oktober. Det har redan kommit in ett mycket bra förslag som med all säkerhet kommer att antas.

Förslagen är för att bredda ponnytravsintresset och skall hålla i framtid och ge många möjlighet att tävla.
I vårt förslag finns den möjligheten du beskriver men in faktum…..hur många kommer att ha den möjligheten? Är det flertalet eller få vi talar om?

Förslagen är på väg ut, de förstås nog bättre när man ser dem i helhet.

giffan
0

Har jag missat något? När har detta förslaget kommit upp?

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

StuteriSolo
0

Detta är på väg ut till alla med licens, så varenda licensierad kusk eller tränare ska få läsa själv vad det är frågan om, vi hoppas på många bra förslag i slutänden!

Nattie
0

Jag tycker 8-15 är en bra ålder på shettisar, man skulle kunna höja till 8-16 men jag tycker 8-15 är bra

Lillan96
0

Jag vill höja till 16 för jag tyck så mycket om min ponny och vill igentilgen inte sluta när jag har fyllt 15 :/

BoysonII
0

tycker inte att dom ska ändra åldern!!

CarolaCarro
0

Hade de hänt för fleera år sen så hade jag nog vart mere positiv till det men nu får ja ju inte tävla våran shettis iaf….

Belindaa
0

Tycker faktist inte vi ska höja den. Visst, shettis-tiden är skitkul, men när den är över är den över. Liksom när man måste sluta köra för att man är 25 år också.