häst som sätter sig på stubbar
hejsan hjälp mig min shettis sätter sig på stubbar när vi kör i skogen!jag har prövat helstängt å det mesta men det funkar ite iaf!som idag ex jag körde i skogen idag å han skenade men som tur va fick jag ner honom,då när jag skulle t ett stadigare grepp i tömmarna så skenade han å satt sig på en stubbe,jag hoppade ur vagnen å försökte loka han med engodis men han lät sig inte luras.jag piskade till han men han satt kvar till slut blev jag så sur så jag gick dom 5kilometrarna hem å efter en timme kom han hem!
å snälla hjälp!
Vilken konstig shettis du har! Du kanske ska testa att ta bort skygglapparna så att han inte skenar..och försök att undvika att komma nära stubbarna så att han inte kan sätta sig på dom.
Annars vet jag inget annat sätt att göra..hitta en annan väg att köra på kanske.
haha låter knepigt

Är de ett seriöst inlägg?

Va glad att hästen sätter sig på stubbar! Min pålle brukar klättra upp i tallar och vägra komma ner, det är jobbigt…
Nej, men skämt åsido. ^^
#3 jaa det är sant när han skenar så får jag oftast stopp på han men när jag ska ta ett stadigare grepp så sticker han igen,å sätter sig på stubbar han går över med hans kropp å sedan har han vagnen på andra sida så då vet jag att han ska sätta sig å då smakar jag på han men då sätter han sig ner på stubben
#1 tack så jätte mkt för hjälpen!=)
DET ÄR SANT JAG LOVAR!!!!!

Så när hästen hade satt sig ner på en stubbe, lämnade du alltså honom fullt påselad i skogen och gick hem?
Va skulle hon göra då ? Sätta sig sidan om honom……..
??

#9 Kanske testa å sela av honom och på så sätt få hem honom.. ?
Gå ut i skogen med hästen och hitta en stubbe. Låt honom sätta sig t.ex. 1000 gånger så får sedan se hur kul han tycker att det är….

Fantastiskt rolig händelse.Händer detta varje gång?Det är väl hästen som ska träna och inte du .Ta med en stubbe hem.

haha, Jag hade min han la sig ner och det är bara att vänta ut honom, han blev så uttråkad att han ställer sig upp igen. Så hade jag varit du hade jag tagit med mig lite fika och kört ut och fikat medan han satt på den där stubben och väntat ut honom. Annars tror hästan lätta att den har "vunnit" och tror att den bestämmer… och en fikapaus kan man ju alltid behöva :P

Ja det lät inte så bra men om jag var du så skulle jag ta med mig fika och sätta mig dära och börga fika!

Har du ingen bild på denna roliga shettis??
Det här är det roligaste jag någonsin läst om en häst. Jag bara skrattar och skrattar! Du har då en rolig liten ponny :)

Men Natalie, du har allt en knasig ponny!!!! ;) :)