När börgar ni..
hejsan hoppsna nu är det jul igen men när börjar ni träna era små hästar då till tävlingarna??
jag börjar nog själv träna lite hårdare nu i slutet av låvet
M vh Perre_95
Vi börjar sätta igång hästarna dan efter julafton.

min har börjat träna lite :)

Vi ska börja lite nu men kör igång i början av Januari

Våra får vänta ett tag till de , de går ju på lösdrift så de rör sig rätt bra ändå och de rids lite smått ibland (lätt) Men vi ska ha en 3 åring till låns och den är inkörd nu och kommmer att sättas igång lite lätt i januari då jag ändå kommer att köra henne på jobbet, sen är det meningen att hon ska komma hem till oss så dottern kan ta över träningen när vädret är bättre …

Ska snart börja skritta
Jag börjar när det ljusnar ute :) Hinner inte hem som det är nu :P Kör därför bara på helgen lugnt ^^
Jag ska satsa helhjärtat hela lovet nu - om underlaget tillåter vill säja.

Min har varit igång hela vitntern lite lätt. men jag börjar med den riktiga träningen i januari .
slutet av januari blir det nog att jag börjar köra igång igen :)

ville har 2 dagar kvar på sitt lov :D men ska bara sättas igång jätte lugnt nu o gå kanske 2 dagar i veckan fram tills skolan börjar.. måste börja jätte försiktigt med denne herre.
ijanuari skall hon få börja gå mer , går ca 1 gång i veckan nu , vilade för ett tag sen

mina vilar fram till januari februari. sen den jag lånar kommer i april.

Jag vet inte riktigt, men det blir nog i slutet på detta lov…!
Men jag kör ju ibland lite lätt o ibland rider jag lite lätt…! :D
mvh Marielle och Pinto

Våra har fortf lov :) vi brukar sätta igång dom lugnt i jan-feb typ.. :)

Mina är igång lite… Jag måste ha igång odena annars blir hon så jädrans sur och svidig… Sippan hålls igång för ev start -07

Mina hästar sätts igång på lördag :) Dom måste skos innan jag kan sätta igång dom och nu har dom har vanliga skor och det är alldeles för halt att köra då , vill inte riskera nått. men på fredag kommer hovslagaren så :)

#5 Jasså har ni era hästar på lösdrift! Va roligt! Det är inte ofta man hör att folk har sina ponnyer på lösdrift längre…
Själv tycker jag att det är den absolut bästa hästhållningsmetoden - ur alla synvinklar! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Va glad jag blir!
Mina unghästar älskar lösdriften. De går in och lägger sig i halmen tillsammans allihopa (6st) och leker ofta på dagarna.
Även mina unghingstar busar massor! =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Var ute i går med min, och han var hel vild. Han var så glad att få komma ut på byn igen och sen gjorde det inte saken bättre att det kom stortravare och körde om =) Men det är så kul att se deras glädje att få komma igång igen, för då ser man verkligen att vila är behövlig =)
Jag har börjat köra igång mina nu, helvete vad de går undan!!! Dom springer som dom hade eld i baken!! X) Man får bara hoppas det håller i sig :]
# 19 Lösdrift här med!

Shettisarna har alltid stått på lösdrift, en del av russen med, inte alla dock. På sommrarna har russarna stått på bete! Har min shettis hemma, hon kan inte stå i box, bott ute hela sitt liv!

Lösdrift rockar 
Mina kommer å gnäggar vid grinden när det är mörkt, så jag vet inte vad just dom två bortskämda busungarna skulle tyckt om lösdrift. Fast jag tycker lösdrift e rätt grymt, skulle haft det om jag hade mer hästar!
Kanske för att dom vet att det finns mat inne?
Dom får ju all sin mat ute, så ja…

Har just börjat!!! =) Kan säga att de är vääldigt morska hehe :P