tider

ni kan skriva rekordet på hästen och sen den tiden ni har tränat på:P
SuperIor Noir som är TILL SALU har ett rekord på 2.55 men har tränat långt under det hemma med Eve. Tränat på runt 2.45, så kapacitet finns! :)
Winner har rekord på 2.26 men hänger med i Goliats tempo bitvis hemma, han han rekord 2.06. Så väntar tills den dagen han springer så på banan :)
På bilden är det Winner innan ett träningspass :)

Kan ju nämna en av mina hästar, Zavanna (som f.ö. inte är känd som någon träningshjälte). Hon har ett nuvarande rekord på 1.50, och det snabbaste jag har kört med henne hemma är ca 2.08. Iförd sulky!!!
Mina andra hästar brukar göra lite bättre ifrån sig och ligga mellan 5-10 sekunder under sitt rekord hemmakring… Ha ha!

För snabbt med tanke på hans rekord..
Han har gått 57 iår i lopp
Förra året på banan gick han 52.
Hade gått betydligt snabbare i lopp iår om det inte vore för att allt är skit. Inget har varit bra sedan förra hösten. Än.

Hemma tränar inte hästarna speciellt fort… ligger runt 2,30 kanske? det går inte fort på grusvägarna direkt :P På banan är det annorlunda. Bolsan har i ett helt år gott under tider på 2.06, när man tränat på banan, men det har inte stämt riktigt i loppen förräns nu… IDag har hon nämligen ett rek på 2.04 :)
Vi klockar väl i princip aldrig våra hästar. Det är bara unghästarna och varmblodet som klockas och körs på banan.
Monita tränar med varmblodet eller sin dotter Montró då de inte tränar ensamma. Monitas rekord 1.46, Montrós rekord 1.59. Har ingen aning om hur fort de går i träning. 
Hagbard har rec 2.05.0 men i tävling har han sprungit saktare ^^
Hemma när jag vill att han ska ha korta lugna pass springer han 2.05-2.15
annars springer han fortare , har blivit klokad flera gånger under 2.05.0 och under 2.00.0.. Brukar träna han med stor hästarna så han springer mycket fortare än vad han har gjort på tävling ^^ Tro han tycker de e roligare med stor hästar ;)

#3 A-k det ligger nog i släkten ;D haha

Våra hästar tränar av någon anledning oftast snabbare hemma än på banan. TT brukar ligga på 31-32 km/h vilket är ca 1.55 hon har ett rekord på 2.00,6. Tejas Monljus brukar ligga runt 30 km/h vilket är ca 2.00 men han har ett rekord på 2.10,3
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Min lilla Julia har rekord på 2.37,6. :) Klockar i princip inte hemma.
Har ett russ jag kör som har rekord på 2. 47 nånting också som jag klockat på 20 hemma. :)
luddan har rek 2.09 men tränar bra mycket fortare än det men tyvärr så har hon aldrig visat samma kapacitet i loppen som hemma.. men det ska vi träna på under vintern ;)

#12 Ja, lär hon sig bara att köra om och gå i ledning kommer det gå fort som tusan…..
Jerker Klang,
Har en jättefin rundbana som vi får träna på, där 500m är utmätt. Kör vi intervaller om 500m brukar Grann ligga på 2.00 nästan jämt, har klockat honom 56 en gång hemma (Har 54 i rekord). Annars brukar det gå snabbast på tävling som tur är! 
Treåringen kvalade på 2.40, men hemma utan doserade kurvor går han bra mycket snabbare, men det är ju svårt att jämföra en raksträcka på 500m eller en 1000m, doserad bana. Men så småningom hoppas jag att även han går snabbare på tävling.
jag ska jämnföra fe´rgus värmningen och lopp.
rekord 1.50 (monté)
i värmningen lunkar fe´rgus runt banan på 52 tider. i söndags i östersund rundade vi traktorn och en galopp på ett varv och tiden stannde på 52. även för mamma och amandas mamma stannade den på 52. sen i loppen går han 55-56 oftast. :)
Zolero som har rekord 2.15 tränade neråt 2.00 hemma! Lossnade dock aldrig riktigt för honom på banan…

Mitra har rekordet 3,01, men tränat runt 2,57. Har bara gjort 7 starter så en sänkning från kval till sista starten ca: 33 sek.
Hon är till SALU om intresse finns..

#9 pappa brukar köra 4hjulig och då brukar blexter springa 42 kilomerer i timmen och de är typ 1,55 tempo och våran andra häst som har rekord i 2,15 han brukar springa 32 kilometer i timmen och de är typ 2,10 tempo :P

#18 Nja, tror inte riktigt att han kör 42, möjligtvis 32 vilket är ca 1.52 tempo….. 42 km i timmen är ett tempo på ca 1.25, vilket kanske inte är så sannolikt,,,,,…
Jerker Klang,

Blizzard har hållt 30km/h i 1000m.

#19 aja men han körde i 42 kilometer i timmen!!!:P tro vad du vill:P

Fantazia har jag kört 1.55 med på banan någon gång.
men i lopp vill hon gärna springa runt 2.01…
hade rekord på 1.58,0 med sänkte till 56,8 nu på östersund. Så det lossnar sakta med säkert för henne :)
Plus att hon har blivigt mycket lugnare och har börjat trivas med Therese, som kör henne. Så tror hon snart kommer komma ner i tiden som hon springer när jag tränar ;)
jag klockar inte hemma, abbe har rekord 2.16 men han har säkert gått en bit under 2.10 hemma .. han har fortfarande problem med de doserade kurvorna på banan så hemma där det är platt så springer han bättre :P
Dinny har nog gått runt 2.20 hemma och har rekord 2.47 :)
tkr inte de e riktigt nödvändigt ^^