Jag tror det blir Mini Fördel Boden och Lilla Top of Europe Trot här, som det var förra året? Det blir då i vilket fall insprängda lopp under V75-helgen, men om det blir just dom har jag ingen aning om.

Halmstad har ialla fall sprintermästaren för Kat A och B, sedan kanske det blir några "halv" storalopp, har ingen riktig koll faktiskt:P Shetlandscupen kördes på halmstad 2006, vet inte hur det blir iår.

kanske ska Åby lilla pris köras fär kat A och B, Får hoppas att sportchefen gdk.
#2 SM med Mareld då?
#3 Blir det heatlopp även för ponnytravarna?

#4 SM går inte på Halmstad vad jag vet;)

Det går väl SM och femårs baggen här på Gotland som vanligt…
Har nån någon aning om vart Kusk-Sm kommer gå? Jag har en kompis som med största sannolikhet kommer komma med, och hon bor i Lycksele - så jag hoppas verkligen att Kusk-Sm inte går på Jägersro!!
#6 Det vet man aldrig!

#8. ne jag vill inte heller att det ska vara på jägers ! inte för att jag kommer köra själv men det ska ju vara i mitten av sverige… ><

Eskilstuna har ansökt om kusk SM 2007. Vi har även ansökt om Monté Sm för båda kategorierna.
Är ett storlopp ett lopp där de bästa hästarna gör upp eller är det bara själva företeelsen (t.ex. att ponnytravhästar får tävla samma dag som Elitloppet går) som gör ett storlopp till ett storlopp?
#10, exakt! De ska ju vara för alla kuskar? Jag vet Umeåfolk som skulle vart med i Kusk-Sm som inte for, för att det var för långt! Samma näre va på Tingsryd.
#11 Hoppas verkligen att ni får arrangera.

#11 det hoppas jag med. Kusk-SM är högklassigt på Eskilstuna!
#16 Högklassigt var väl att ta i, men det är i alla fall närmare - för de flesta!

Jag hoppas bara att vi kan rösta igenom en motion redan till 2007 så vi får tillbaka de reglerna som var förut när det gick på Eskilstuna. När reglerna är som dom är idag är det tränar sm vi kör, inte kusk sm…

#9 Haha, var du ironisk nu?
Jo det vet man, klart SM Kat B går på visby som vanligt.
#19 Och du kör Mareld?
Tycker med att kusk SM ska gå i mitten av Sverige och att det ska vara ovetande hästar med men att dom ska ha startat iår och gått runt sin tid!! SM går ju ingen annanstans än på Gotland. Det är ju tradition och sen är det ju russens ö med! :)
Hoppas också att de bli på Eskils då.. Då kanske Jenn har möjlighet att fara. Fast de e ju endå långt..

#4 ja de får vi se! vi spånar på olika ideer, det hade varit skitskoj med heatlopp för båda kat. men tveksamt om sportchefen går med på det, det kommer ju att köras samma dag (förhoppningsvis) som det stora Åby stora.

#20 Nej, det har väl ingen sagt? Inte så säker på om jag ska tävla ponnier iår, får se när det börjar närma sig vår.

#23 Annars kan ni köra heaten nån tidigare tävlingsdag o finalerna p¨å Den Stora Dagen.
#24 Nej, det har ingen sagt.
#24 Alla som besökt Stuteri Leafs hemsida har kunnat läsa om Marelds comeback 2007 och vem som blir kusk.

#27 Står väl inte vem som ska bli kusk utan bara vart hon ska sättas igång någonstan??
10 /9 Hanna L låter meddela att hon gör ett försök att komma tillbaka med Mareld på banorna inför 2007, så står det. Jag tolkar det iallafall som att Hanna ska köra henne, men så kanske inte är fallet. Jag tycker i vilket fall som helst att det ska bli kul att se Mareld på banorna igen i något " Storlopp " , för det var ju det som den här tråden handlade om.

#29 Ett försök, ja! Det beror helt på om jag har tillräckligt med tid att träna henne såpass så att det blir rättvist mot hästen att ta ut henne på banan igen, träning/skötsel av mitt varmblod och skolan prioriteras före. Det är alltid mycket med skolan på vårterminen när de flesta kurserna ska avslutas.
#30 Mycket sunt resonemang.