Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2582 ggr
natalie_
0

era hästar?

hej!kan inte ni skriva och berätta om eran häst samt rek,härstamning o.s.v…………tycker det vore kul och vetaSkrattande

SofiaLindh
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gus

Shetlandsponny

1994

E. Annelunds Gasso EE. Kärlingehults Max U: Moorfoot Arabella UE. Stanhoe Happy Wanderer

Rek: 2.50,0

Rackham Den Röde

Gotlandsruss

1995

E. Karens G EE. Ponte U. Skogsdalas Ronja UE. Ripadals Basti

Rek: 2.07,2

Jacson

Gotlandsruss

2005

E. John Russ EE. Komet U. Sippan UE. Junisorken

…. nu skrev jag endast ponnysarna.

DubbelE
0

Ventil

1995

Major G- Xtra-Nomad G

rek: 2.16.8v 2.17.6a

Rocky boy

2004

Ruffsen- Rosina-Grus

bilden är på Billy (rocky boy)

DubbelE
0

#1 min förra shettis, Miss Moneypenny, gick en hel del lopp mot Gus :) men nu slipper ni oss på banorna ;)

iiirma
0

Hults Plexus

*2003

e. Bond - Hults Axmira

2.28,8v 2.25,3a

Jättesnäll och go valack som är lite av den latare typen. Men när han väl bjuder till känns det att han har kapacitet. Vi köpte honom helt ohanterad som 2åring. Älskar den här ponken väääääääääääldigt mkt! <3

Ogge
0

Karl-Oskar F. 98 E. Effekt U. Allgunnens Pinny

rek. 2.06  valack

har haft han i två år nu,gillar verkligen att springa, men gillar inte att ridasLedsen

Ogge
0

Har också Sindy O. som jag leasar hon är f. 97 E.Schamil

U. Näsvallens Marina sto rek.2.45,4 Hon är verkligen en tjurug liten tjej men är jätteduktig att springa och är kul att rida på. Hon har bara sprungit ett år på travet så hon är så duktig Flört

Maretto
0

#4 Han är riktigt snygg Glad

[cancan]
0

Drömprinsen

Gotlandsruss

1991

E. Granit U. Belinda

rek 2,02,8v, 43p utställning

Ripadals Fjonkan

Gotlandsruss

1988

E. Rebell U. Fia

ostartad, 40p utställning

Cancan

Gotlandsruss

1996

E. Hero U. Candika

rek 2,26,4v utställd med 38p

Ripadals Ramona

Gotlandsruss

2000

E. Ripadals Jinnic U. Ripadals Ronja

rek 2,40 utställd med 41p

Felicity

Gotlandsruss

2002

E. Trojka Viking U. Finess

ostartad utställd med 42p

Ramiina

Gotlandsruss

2004

E. Allgunnens Valdör U. Ripadals Ramona

ostartad utställd med 40p

Palmbackens Fideli

Gotlandsruss

2005

E. Jucent U. Ripadals Fjonkan

ostartad utställd med 38p

Palmbackens Prins J:r

Gotlandsruss

2006

E. Drömprinsen U. Ripadals Fjonkan

ostartad

Junior

Gotlandsruss

1999

E. Ripadals Jecell U. Juvel

ostartad

thilda-
0

Säby's Ludmila

E. Raider U. Felicia
                 f.2001

Rek. Volt 2,23,9 Auto 2.39  

Utställd 38p

_JonnaRoos_
0

**VARETTE**

e.Vagabond  u.Jarette

~2000~

1.45,7  1.45,5a  1.47,6monte

Varette är min lilla stjärna, har haft henne sedan november 2005! Hon kom då från Hanna Lähdekorpi, Lite om henne karriär hittills:

2003: Vann Kriteriet på 3:e snabbaste tiden någonsin i loppets historia, vald till årets 3åring!

2004: 2:a i både Derbyt och Sprintermästeren, Svenskt rekord voltstart 4åringa ston 1.55,6, Svenskt rekord i monte 2.07,4 volt! (inte längre)

2005: 3:a i 5-årsmästerskapet, 5-årsbaggen, Guldstot, Hugo Åbers, gick under 1.50 på volt som 5 åring, bara Marled som lyckats tidigare !  Startade även i Monte Sm och tog ett svenskt rekord i monte även detta år 1.55,4voltstart.

2006: Svenskt rekord volt start äldre ston! 1.45,7, Elitloppet och SM kom vi 4:a i.. 3:a i monte SM och deltog i Guldstot.

Innehar för tillfället 3 Svenska rekord, nu jagar vi fler:)

_JonnaRoos_
0

**Pondus Pirat**

e.Nomad G  u.Pomona

~1992~

1.56,3  1.59,0a

Pondus är min älskling, han är en riktig fighter, han gör alltid sitt bästa och är oftast bland dom 3:) Inte ofta man är utanför pallen med han! När jag fick han för 4år sedan hade han rekord på 2.22 nu 3 säsonger senare har han rekord på 1.56,3 och endast gjort 25 starter, var tidigare dressyrhäst! Inkörd sent..Han har startat en gång i monte vann då överlägset, hoppas att han håller hela säsongen 2007.

Ylva_Sundbyholm
0

Paraisa

E: Parat U:Raisa Ue:Vagabond

Född 1994

Rekord 1.55

Utställning 39p

Cleo

E: Parat U: Mollnia Ue: Zoyer

Född 2002

Rekord 2.04

Utställning 39p

iiirma
0

#7 Tack ^^ Nu på vintern är han inte lika snygg ;) Men sööt är han :D

Millaaann
0

**ARNOLD**

e.Vagabond  u.Nina

~1996~

1.57,4  1.58,7a  

Arnold är min egenägda häst, köpte han av min syster 2002. Han är väldigt pigg o framåt och en riktig buse ibland :)

Han gick under 2 min för första gången iår, först på Axevalla i ponnychampionatet (1.58,7a) sen så vann han i höstas på Mantorp på tiden 1.57,4. :)

Nästa år hoppas jag att han är lika bra fast ännu lite bättre :)

**BONZON**

e.Bond  u. Garrilina

~2000~

2.04,6 2.00,9a 

Bonzon är vår egna uppfödning, samt snabbaste :). Han har varit med i alla årgångsloppen, och som 5åring kom han 4a i 5årsmästerskapet, ett av de bästa loppen han har gjort under sin karriär.

Iår har han varit skadedrabbad och vilat hela sommaren, men han har ändå hunnit sänka från 2.06,2 till 2.04,9. Men nästa år så ska han ut igen och då hoppas jag på en frisk o pigg Bonzon på banan. :D

**ROSALIND ERNST**

e.Skotte  u.Regatta

~2001~

1.55,1 1.57,0a

Rosalind kom till oss som tvååring, på sommaren. Jag körde in henne på hösten och hon kvalade i april men va inte ute på banan förräns i juli, hon växte en del och var omogen. som 3åring tog hon 5 segrar, en 2a plats och en 6e plats på 7 starter och gick 2.15,0.

Som 4åring hade hon utvecklats ännu mer. Hon kom 3a i derbyt och vann 9ggr på 16 starter och gick 2.00,1a som snabbast.

5åringssäsongen började bra då hon gick ruskigt fort på vårkanten, vatt 4a i elitloppet efter mycket tillägg. Hon gick nytt rekord, 1.55,1. Hon blev lite sliten framåt hösten, och baggen kom hon fyra i…men i 5årsmästerskapet va hon på hugget. Efter en skrämseltur pga varmblod och nya hjul så kom vi tvåa efter Ravenna, där kämpade Rosalind väldigt bra. :)

Nästa år hoppas jag att hon får utvecklas mycket mer och ska bara starta i de bra loppen. :)

GOD JUL PÅ ER ALLA !

Önskar

Camilla

Arnold

Bonzon

och

Rosalind Ernst

natalie_
0

vad fina hästar ni har!dom har ju gått riktigt bra oxå =)…..det är kul att veta vad det finns för hästar där ute.min heter rovalds zorkan e:kärlingehultsorkan U:asköbläsa mkt bra stam han är en 7årig v.han har alldrig startat men gått ett kval på tiden 3,29,han springer ungefär 3,10-3,15hemma.han kommer ut på banorna nästa år=P

Valkyria
0

Vi har:

**Kung Sune
**Ras: Gotlandsruss
Född:1993
e: Hero u: Tina
Rek:1.55,6

**Farmens Hyper
Född:2002
e: Tyson II u: Ripadals Jonna
Rek: 2.20,5

**Valkyria Dar
Född:2006
e: darius Roll u: Carrielina
Rek:Ostartad

**Qruella Dar
Född:2006
e: Darius Roll u: Rosenhälls Beata
Rek: Ostartad

**Johannesbergs Lovejoy
**Ras: Shetlandsponny
Född:2004
e: Maxmer u: Lili

Sarali
0

Gloria

Född: 1996

E.Furunäs Bonzo

U. Almnäs Uline

Rek: 3:05,2 v

Gloria eller "Fjolla" som hon kallas är ett svart  shettissto på 10 sommrar varför hon kallas "Fjolla" ska jag berätta för er…..när  vi lånade hem henne på foder för ca 5 år sedan så kom vi inte ihåg vad hon hette Generadoch varenda gång vi träffade ägaren glömde vi å fråga, så vi fick ju lov att komma på ett namn och var hon så fjantig….och så blev det "Fjolla". Jo "Fjolla" har jag haft i ca 5 år och jag har ridit och kört inn henne sj och hon är bara en helt underbar ponny !!! och hoppa kan hon å ,hennes rekosd är 90 cm, men med mig på har hon hoppat 80 cm, har oxa varit med ppå några hopptävlingar.Har inte hunnit starta så mycket men det har iallafall blivit 3 starter , 3:a, 4:a å 5:a men hoppas det ska bli mer i år.

Allt från oss ha ett gott nytt år allihopa önskar Sara och "Fjolla"

Sarali
0

Vital

_ E.Rival_

U.pomilla

Född:1995

Rek: ???2,41 """

Vital eller Ville som han kallas är en russ valack på 11 vintrar och som kom till mig för några veckor sedan.Han har stått i ca 1 /2 år så vi håller på att träna för att få lite kondis och det går bra Glad.Vet inte riktigt hans rekord men tror det är 2,41 , han har inte startat på ca 3 år så vi får se hur det går i år, men vi ska iallafall försöka komma till start , annars är han en helt underbar ponny han oxå tror nästa han skulle bli bättre monté ponnny än travponny…men vi får se…

_JonnaRoos_
0

Millan, vadå hej jag härmar Jonna;)

MonteMira
0

Jag har: 

Montè Mira   Född: 2002

Gotlandsruss

e. Granit 368  u. Tejas Jumona

Rek: 2.25,1

Utställning: 42 p

Mira köpte jag av Sandra Svensson som tvååring och körde in henne själv. Hon är absolut den lugnaste russet jag har hållt på medRäcka ut tungan Hon är nästan lite för lugn. Mira kvalades som 3 åring men startade sitt första lopp som fyraåring, hon har gjort 6 starter: 3:a 4:a 5:a 6:a = 575 kr. Bäst är hon inom utställning, Mira har alltid fått guld och nästan alltid vunnit sina klasser och blivit reserv. BIR 2 ggr. Jag hoppas hon utvecklas lite mer inom travet annars får hon bli hopphäst eller avelsto Skrattande

Jag tävlar och tränar en annan häst oxå fast den äger jag inte….

Rigoletta Ernst Född: 1993

Gotlandsruss

e. Ernst Mascot  u. Regatta

rek. 2.06.5

Utställning: 39 p

Rigoletta fick jag som sköthäst när jag var ca 11 år, år 2001. Då var det ingen tanke på att hon skulle få trava igen. Hon var då dräktig med Parat och fick sen ett sto Bengtsbodas Ragata. Efter det så fråga jag om jag fick träna henne inför start och Sofie (ägaren) sa att jag fick försöka då. Rigoletta hade elischas när hon var ca 7-8 år tror jag att det va och efter det har hon aldrig velat komma till start. Men jag träna och träna och sommaren 2003 skulle hon äntligen kvalas, men otur som den hästen har åkte hon på fång veckan innan och där tog travdrömmen slut. Rigoletta varrt så dålig att det var nära att hon fick åka till himmelen, men hon kämpa för sitt liv och kom tillbaka. Sofie betäckte henne igen med Manicken så att risken för fång skulle bli mindre. Hon fölade sen sommaren 2005 och nu var hon så bra i hovarna o allt att jag fick börja träna henne igen om jag ville. Den här gången gick det Skrattande Våren 2006 kvaldes hon och sen var hon i full gång. Hon har gjort 7 starter  1:a 3:a 5:a 6:a =1025 kr Jag är sååå himla Glad att hon klarade travet den här gångenSkrattande och iår är vi igång igen.

Jagz
0

# 16 Qruella Dar är helsyskon till en av mian hästar, Jaguar Dar! :)

casandra
0

plexis

2002

e. junisorken  u. juliana

ostartad

Maretto
0

Maretto

2000

e: Ripadals Jinnic  u: Memory  ue: Manfred

rek: 2,08,6

Livs: 28 7-3-4

Valkyria
0

Jaha har du Jaguar! Va kul :D

Colt
0

**Felicia Z

shetlandsponny

f.1992

e. Cherry Boy u. Amonia
rekord 3.15.9

Colt

f.2000

Gotlandsruss

e.Ripadals Jinnic . Ripadals Fanny, Ue Brunte
rekord 2.13.6

**

**Thai Tonic

f. 2005

e. Tyson ll u. Emilia L Ue Nicklas ll
Ostartad**

Jenniferohlson
0

MAKE ME HAPPY HANNA

f:2002

e:Make My Day

u:Hamova

rek. 3.01.6 (12starter)

peron4
0

Peron

f. 2002 e. Ripadals Benni u. Pärla

ostartad, vi tränar på och hoppas på kval till våren

linnrisedal
0

Dockie Bess

1996

e. Rex G  u. Ditte Bess  ue:Barocko

Rek:1.59,8ak

Livs: 5-8-13

Millaaann
0

#19 vadåååå du brukar ju härma mig x)  men d va ju bara stilen jag härmar dig inte texten…mohahaha

TorpetsGynna
0

Vi har :

_Farmens Delta: _2001

e:skärmnäs Pigall u:Ripadals Jonna

rek: volt:2.13.0 auto:2.24.5

_Torpets Gynna: _2004

e: Plutus V. Dorpzicht u: Blue Sun

FridaNyberg
0

Lånar: Bambu *2004

e:Ernst Romeo u:Mynta II

Sköter: Jesper Burge *2002

e:Ride the night u:Jacette Song

Monias Look *2002

e:Kodac u:Look Smart

Nina Try *2003

e:Barbeque u:Missile Try

Mulsta Svarten *2005

e:Elding u:Aaby Tösen

klant
0

Tjooo balooo.

Jag har ett russ vid namn Carrabass.  Han är sju år. hans rekord är 2.07.1. Han är efter Skotte 492 och Calissa. :-)