Tippa Kriteriet 2009
Tycker det är dags att tippa ;)
Vilka kommer topp tre ?

förhoppningvis hamnar man på en topp tre plats… men, med det spåret man fick känns det lite svårt…
Vinner gör nog ändå Razmus Raid, eller Vitsippa. :)
Jag tror att Ljunges Copiad, Razmus Raid eller Vitsippa blir topp tre. ;), Heja Jägersro!
Sen är jag själv med i shettis loppet och visst jag har chans men tror det står mellan Antonio, Krussidull eller Linhagens Fredag.
Men lycka till alla, så ses vi där ;)
Tippar bara Kat.A, kör själv i Kat.B så!
5 ANTONIO är på förhand den häst med bäst rekord, och som säkert har några sekunder till att ge. Kevin Oscarsson brukar dessutom ha sina hästar extra fina när det vankas storlopp!
4 LINHAGENS FREDAG är obesegrad och innehar den näst snabbaste tiden. Hur mycket fortare han han gå!?
10 ROSENBERGS CAMPINO har endast gjort två starter, och båda med tider under 2.50! 2:a bakom Antonio senast, segersugen nu?
8 RAIN har vunnit mycket lopp och gått fint. Gör säkerligen ett bra lopp och vill nog vara med längst fram!
7 BÄCKDALENS PICAZZO, Norrlands hopp i loppet! Hur fin och kapabel ponnytravare som helst! Hoppas verkligen på honom, min personliga favorit om man får säga så.
Tror det handlar om dessa hästar, men jag tror segrare blir ANTONIO till slut!

Hejja Norrland, Razmus Raid och Amandah! håller tummarna för er!!

Razmus Raid!

Razmus Raid vinner busenkelt, han har så mycket att ge tror jag :)
För kat. A hoppas jag verkligen på Bäckdalens Picazzo, hemmahästen ju! Förra starten gick han som en kanon med Elias, till skillnad från starten före det som resulterade i en diskning, så vi får verkligen hoppas att det håller i sig!
Rågsvedens Wontolla får vi heller inte glömma, GOOOOOO NORRLAND!
Spännande lopp, både Kat.A och B!
Många fina treåringar kommer göra upp om segern.
Kat.B
Vitsippa såg jättefin ut i Kriterietestet, pressade ledaren i andraspår hela distansen, dock diskad 2:a men håller hon sig i trav kommer det att räcka långt, Rafaela fick 2:a platsen i samma lopp och gick även hon en mycket fin tid, dock otur med spåret. Hwitstjärna blev jag impad över när hon vann med hela upploppet, hade galopp i starten och tappade en hel del i och med det, lyckades ändå vinna utan press på en fin tid, hon blir att räkna med! Razmus Raid kan man ju inte utesluta, startfältets snabbaste häst, tror dock att det blir en tuff uppgift för honom. Råg. Wontolla är obesegrad efter 5 starter, har nog inte behövt gått snabbare vis sina segrar, men hur är han bakom bilden med jämnsnabba konkurrenter, kan han smyga fram i rygg?
tror dock att resultatet kommer bli följande;
Gervalds Vitsippa - Razmus Raid - Rågsvedens Wontolla
Kat. A
På förhand ser Antonio ut som en ganska klar favorit till segern, sänkte otroligt nog 18 (!) sekunder i sanaste starten och såg fantastiskt fin ut. Men Rain har även hon gjort bra ifrån sig i sina 8 starter, diskad 2:a bakom Antonio i senaste starten, kanske blir hon lite stressad i autostarter? Linhagens Fredag har imponerat stort, vann lätt senast på Mantorp på en fin tid, trots att banan inte var den bästa, kan nog gå snabbare om det behövs för att segra. Rosenbergs Campino har endast 2 starter i baggaget, men ändå lyckats springa 46 båda gångerna. Gransjönskrusidull, även hon obesegrad på sina 5 starter, med lite press kan nog även hon gå en bra bit under rekordet.
tror dock att resultatet kommer bli följande;
Linhagens Fredag - Antonio - Gransjönskrusidull
Lycka till alla startande, och kom ihåg, oavsett hur det än går har ni en fantastisk treåring som fått delta i detta stora lopp! Allt kan hända, hästarna är ju trots allt bara 3 år!
GOOOO NORRLAND OCH RAZMUS RAID ! :DDDD

Kat: A tror jag det står mellan Antonio och Linhagens Fredag, kommer nog bli en tuff fight ;)
Men jag hejar extra mycket på vår Roshems Melinda som Selina tränar/tävlar :D<3
Kat: B Vinner Razmus Raid, men många kommer nog vara uppe och slås emot honom, men kan de hålla samma fart som honom?
Hoppas otroligt mycket på min egen Ljungens Copiad :D<3

Kat A:
Antonio vinner strax före Linhagens Fredag och Gransjöns Krusidull :)
Kat B:
Razmus Raid vinner busenkelt före Hwitstjärna och Gervalds Vitsippa :)
Hejar så klart på Rondo Dar och Uma Dar! :)
Tippar bara kat B, har ingen kolla på shettisarna! ;)
Tror Razmus Raid vinner före Gervalds Vitsippa och att tredje plasten går till Hwitstjärna. Men det är ett mycket fint startfält och allt kan hända! Hejar såklart på Skåne-ekipaget Nathalie och Ljungens Copiad! :D
Tror SJÄLVKLART på Razmus Ride:)
Sköter sig Rasmus Raid så vinner han. Jenny Malmqvists hästar blir 2:a och 3:a
Heja Razmus Raid :D

Kommer bli ett väldigt spännande lopp och ganska jämnt också=) Finns en del hästar som inte gjort så många starter men vunnit alla och kanske inte behövt gå på max. Blir någ några överaskningar tror jag!! Lycka till allesammans spec Skåne-ekipaget Nathalie & Copiad!!!
Rasmuz Raid!:)
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Romme har hela 3 kat B & 2 kat A ponnyer med i Kriteriet!
Jag vill bara önska er alla LYCKA TILL! Hur det än går med era orutinerade ponnyer så har ni gjort det fantastiskt bra bara genom att komma med! Håller en extra tumme för Louise och Rondo Dar!
Kat A: Antonio - Linhagens Fredag - Gransjönskrusidull
Kat B: Hwitstjärna - Rondo Dar - Rafaela Ernst (trots bakspår)
Ska bli riktigt ku att se Razmus Raid vad han tycker om Solvalla och den lååååånga resan. Om han gillar att resa så har han naturligtvis bra chans!

HEJJA NORRLAND!!!!
http://carolineforsner.blogg.se/

HEJJA NORRLAND!!!!
rasmus raid & rågv. wontolla!

#19 du glömde Bäckdelens Picazzo han är oxå norrländsk : )
Har lust att "tippa" en gång till men denna gången lite mer.
Kat A: Vill bara säga att startfältet för shettisarna är otroligt jämnt.
Antonio: Har visat nu senast på Solvalla att han är snabb. Är nu den snabbaste i fältet. 2.39, jag tror att det krävs lite snabbare denne gång. Förmodligen blir han topp 3 för Kevin brukar ha bra koll på sina hästar till så här stora lopp.
Linhagens Fredag: Kan förmodligen snabbare än vad han visat. Vunnit alla lopp blir nog topp 3. Såg han på Hd 9/8, där han vann lätt mot tufft motstånd.
GransjönsKrusidull: Har också vunnit alla lopp, hon är också en topp 3:a. Fin liten dam som verkar vara säker och lugn för att vara treåring.
Roshems Melinda: Är min lilla dam. Springer på bra i träning. Får bara hoppas att hon vill det nu när det är stort lopp också.
Rosenbergs Camino: Bakspår, men har gått fina tider. Blev 2:a i kriterie testet.
Rain: Blev diskad senast när den mötte Antonio och några andra kandidater. Men har sprungit bra innan dess.
Smulan VI: Har sämst rekord här vet ej hur fort den kan gå, men på To senast vann den jätte lätt.
Smedens Passionata: Har sett den två gånger.
Icaros: Tidigt av året sprang han 2.52,3. Sen sprang han inte sina tider på ett tag, men nu senaste starterna har gått ner till sitt rekord igen. Pågång ?
Bäckdalens Picazzo: Vet inget om denna häst.
Amorillo Doll: Har sprungit över 3 minuter i alla sina starter förutom den sista starten där den vann på en 2.48. Vet i övrigt inget om denna häst.
Linhagens Fredag - Antonio - GransjönsKrusidull :)
Kat b.
Kan jag inget typ heja Copiad! ;)<3
Lycka till allihop.
HEJJA NORRLAND! ! yeah
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
jag hejar på Norrlands hästarna!!!!!

HEJJA AMANDAH =D Å RAZMUS ;D få mig inte att fälla tårar igen tack :)

Jag hoppas verkligen Gervalds Vitsippa gör ett kanonlopp!
Pappa håller tummarna här hemma, även för brorsan Razmus Raid!

Tror inte segertiden kommer vara under 2minuter, tror den kommer bli 2.01,4 och springas av Hwitstjärna, (trots att det inte är Jenny som kör) före Razmus Raid och Rafaela Ernst.
Razmus har väl inte mött så jämnsnabba hästar bakom bilden förut? Kanske blir lite hetsig, men sköter han sig blir han att räkna med!
Vitsippa vet vi kan gå fort, men tror tyvärr galopperna kommer hindra henne från segern..
Lycka till alla startande!
Rasmuz Raid vinner på en tid runt 1.57
2: vitsippa
3:a Rondo Dar
Razmus Raid vinner på en tid runt 1.55 !
Tvåa blir nog Rågsvedens Wontolla på en tid under 2.00 också!
Trea blir Gervalds Vitsippa! :)
HEJA NORRLAND!

Antonio och Kevin vinner kat. A!
Kör kat. B själv, spår 8

Är partisk, kommer hålla tummarna för Hwitstjärna och Rafaela Ernst.
Lycka till allihopa, hoppas Micke kommer visa loppen för det gör väl ingen annan kanal…. Eller är det dags att storma tv4 igen….

#30 jag tycker vi stormar tv4 =D

Kan vi inte börja storma dom redan nu och höra OM dom äns tänkte visa loppen? :D
hejja norrland! :))

#32 ja, man kan ju iaf fråga dom.. tycker att dom borde kunna visa något klipp ifrån loppen iaf :)
Håller rondo dar sig på bena så har han nog en stor chans :D heja Rondo

någon som vet vilken tid ponnyloppen kommer att gå? (:
Undrar också om tider!?
OCH UNDRAR VEM MAN HÖR AV SIG TILL OM BOXPLATS!? Kommer iaf MINST en natt tidigare!

Razmus kommer nog gå under 2.00 bara han håller sig på bena! Han vinner på 1.57 pch tvåa blir gervaldsvitsippa och trea rafaela ernst.
#37 Loppen går på SPTS:s hemmabana Solvalla, så varför inte gå in på SPTS hemsida och kolla om det finns info där!!!! Bara ett tips…
HEJA LJUNGENS COPIAD & NATHALIE
<3
#39, SPTS hemsida går inte att få upp på min data…… Vet inte varför!
#41, okej tack! :) Ska försöka komma åt en annan data imorgon!
Madde Melander nr och sånt finns på sptfs hemsida oxå :) på klubbar

Jag vill bara önska alla lycka till i detta fina lopp! Jag tror att det kommer att bli mycket spännande! Jag hoppas att mina flickor presterar bra och jag tippar inte för man vet aldrig vad som händer i såna här lopp! 
#43, Tack Emmy! :D Får slå en pling till henne imorgon då! :)
haha ingen fara :DD
"Inför kriteriet
Kat. A-loppet startar 11.45.
Kat. B-loppet startar efter ordinarie lopp 1.
Värmning är tillåten på banan, se även anvisningar i programmet, som skickas ut tillsammans med stallbacksbiljetter till alla deltagare.
Inskrivning i Stall 6 B. Boxar finns att tillgå i samma stall.
Övernattning, vänligen ring Madelene Melander 0704 86 93 00."
Detta stod på våran hemsida, för er som ej kan öppna SPTS's sida.
Så, då var det ordnat :D KUL att Kat.B-loppet går efter lopp 1 och inte innan! :D
Jätte roligt att SPTS har lyckat få in loppen i tävlingsdagen. Det är såå mycket roligare när det har kommit massor av publik. Det är alla startande värd.
Jag vill säga lycka till allihopa som kommit med i kriteriet, både kat. A och kat. B.
MEN jag är rätt så egotrippad också, och håller jätte tummarna för Norrbottens Power. Jag pratar naturligtvis om Razmus Raid, eller Musse som vi är mer van att kalla honom, och hans tränare/ägare/kusk Amandah Andersson.
Vi hoppas och tror att du har en mycket god chans att ta hem det här 
/Christina

LYCKA TILL På SÖNDAG !!!!
SELINA SYLVANDER OCH ROSHEMS MELINDA.
NATHALIE.P. OCH JUNGENS COPIAD.
Sen vill jag även hejje litte på Nörrlänningera 
eftersom jag själv kommer därifrån,(Karlstad).
härligt med ett repotage med musse i sp ;)

nu är det bara en enda dag kvar,,! Lycka till alla som ska vara med :D
jag tror Razmus raid kommer att vinna årets upplagga av kriteriet
på en tid under 2 minuter & nytt svensk rekord för treåriga hingstar & valackar
andra platsen kommmer nog Gervald Vitsippa att ta hem & jag tror att det kommer bli hårt om tredjeplatsen rafaela Ernst & hwitsjärn
outsider kan nog bli Rondo dar om han håller sig på benen då han såg enormt fin ut i kriterie testet . Han kan nog sänka mer om allt flytter på
som sagt många fina hästar till start kan nog bli ett mkt kul lopp
sändes det live ?
annars kan väl någon filma loppet & lägga ut det här inne sedan
har tyvärr ingen möjlighet att åka å kolla
Lycka till alla deltagare !

Håller tummarna för Fredde och Sofie :)
Nu får vi se hur snabb han igentligen är hahahaha
Kram Olssons
kommer man kunnna att se loppet hemma?
För det är ju som efter lopp 1….
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Lycka till alla i morgon

LYCKA TILL NATHALIE OCH LJUNGENS COPIAD , jag hejar på er :)
Hejar förståss på Amandah och Musse =) Hörde att resan ner gått bra och att han äter och dricker som som han ska.
Heja Amandah och Musse

Lycka till alla som startar! :) Hoppas det blir bättre väder än vad det har vart idag,så att alla kan prestera på max! :)

IDAG SMÄLLER DET! :D

Lycka till alla kuskar och hästar! Och kom ihåg - även om det inte går som du tänkt dig har din ponny ändå kommit med i loppet för de bästa treåringarna i landet!!

Lycka till allesammans!!!!
Är inte foto-mike på plats idag och filmar ponnyloppen? =)

Hejja emma och rain! :)
GO MUSSE, GO MUSSE!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Kom igen nu Razmus Raid, du tar det här! :D När går loppen? Ungefärliga klockslag alltså.

Hur har det gått i shettisloppet för det har väl gått av staplen alla redan ?
#66 linhagens fredag vann!

har russloppet gått? :D
#65 det undrar jag också! Är helnervös och väntar på ett samtal från AMANDAH! ;) >MUSSE GO!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
Jag skulle tippa på att loppet pågår just nu! X))))
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

Musse vann Hwitstjärna 2:a Vitsippa 3:a Rafaela 4:a tror jag

Kul att dom visade det på ATG LIVE idag…
GRATTIS alla duktiga 3-åringar!
GRATTIS AMANDAG OCH MUSSEMAN
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
ingen som vet tider? :)

GRATTIS AMANDAH OCH MUSSE!!!
Tider någon? :)
http://carolineforsner.blogg.se/
Rasmuz Raid vann på 1.58
Hwitstjärna 2:a på 1.59
Vitsippa 3:a på 2.07
Stort Grattis till alla!