Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2194 ggr
fnut
0

bergsåkers heldag.

Hejsan, efter heldagen på Bergsåker den 10:e så är det en tanke att några travintresseradem kill-kompisar ska köra ett ponnylopp för att fira en utav doms 30-årsdag. Vi skulle behöva 10 ponnyer att ställa upp med. De som ska köra är orutinerade. Den som ställer upp med en ponny får 500 kr. Då måste den som har hand om ponnyn leda den i volten. Både shettisar och russ kan vara med, det blir ca 1 varv dom kör.

Vi har redan 5 hästar

Fe´rgus

Bless

Smedens Mess

Lill Sorken

Hamras Caramba.

Skriv här i tråden om ni har frågor, och skriv ner eran häst om ni vill att den ska vara med. Skriv gärna rekordet hästen har. Helst ska hästen vara väldigt lugn och för säkerhetens skull ha bomull i öronen under loppet.

Vore jätte kul om någon kunde anmäla sig till att vara med :)

MVH Fanny Söderberg :)

aamaandaahh
0

putt (:

Emelie89
0

Jolly Jojo (russ) rekord 2.11,4  kan vara med :)  Min pojkvän har aldrig hålt på med hästar och han brukar köra henne! haha ;D

fnut
0

#2 vad bra :D då skriver jag att du är med :D kommer väl mer information närmare tävlingen.

de som är med nu är:

smedens mess

fe´rgus

bless

lill sorken

hamras caramba

goofy

jolly jojo

var och en får berätta för kusken till sin häst hur den ska bära sig åt. det vore bra om det kunde bli ett jämt lopp, därför vore det bra om ni kunde säga ungefär hur fort ni tror att era hästar kommer springa med en orutinerad kusk. det kommer någon form av startlista närmare tävlingsdagen om allt går i lås.

vin-eli
0

Hej Fanny! Norrhaga Pontus kan vara med om det behövs. Är det samma dag som travet??

fnut
0

#4 japp samma dag som travet :) det blir efter sista loppet skulle jag tro. låter jätte bra , nu behöver vi bara en till :)

Nattie
0

Hagbard skulle nog kunna vara med :) har jhu record på 2.05.0 men tror inte han springer så snabbt utan "anledning" :) För det är efter tävlingen är slut, eller? :)

Men vill inte ha bomull i öronen på han för han störs av det :)

Karsk
0

Synd att jag inte har så lugna hästar.. annars hade nog de kunna vara med

marika-J
0

#5 haha Fanny vem ska köra din "lata" Pålle då? Skrattande

aamaandaahh
0

Cocos hade ju kunnat vara med men han är alldeles för pigg och stressad. Men jag har ju Bless att springa med ja! :D haha

utan rutinerad kusk springer bless kanske 2.40 ungefär som snabbast xD

emmyhansson
0

manfred kan vara med :)

emmyhansson
0

han kanske springer 2.50 :p

fnut
0

#11, tack de var den sista :D hade tänkt fråga dej om du inte hade svarat här :D

fnut
0

#8 haha en av dem brukar vara i stallet och köra så han har iaf klört så han får ta lata fe´rgus ;)

fnut
0

#6 tack men nu behövs det inte flera :)

fnut
0

Smedens Mess

Manfred

Hamras Caramba

Vävsla Ginny

Goofy

Norrhaga Pontus

Bless

Jolly Jojo

Lill Sorken

Fe´rgus

Tack för att ni vill vara med. Jag återkommer i den här tråden om det blir några ändringar :)

fnut
0

jolly jojo ska inte vara med, behöver därför en till, någon intresserad? :D

[HARPO]
0

Jikas Sunita Star kan vara med,  Har rek:2.22 :)

fnut
0

equuleus ä med så de behövs inte :)

fnut
0

Loppet blir inte av. Det beror på att han som fyller år inte kan bestämma sig. Tyvärr :/

emmyhansson
0

meenåååå.  då hade jag ju kunnat anmäla till två lopp..

equuleus
0

Tråkigt att det inte blev av, hade vart skoj :)

fnut
0

#20 jag tycker de är  astråkigt :O först trodde vi de va klart och ordna pokaler och rosetter och allt, vi gjorde en "startlista". sen kan dom aldrig bestämma sig :O

matildaakerlund
0

#22 men vaf*n -.- :/