proppar i norge, vart?
vart hittar man proppar i från norge??? blir ju sugen på att åka dit och tävla då man bor rätt så nära gränsen nu mera ;)

Her finner du noen av løpene. I hvertfall de som arrangeres av Det Norske Travselskap:)
åh tack :D vart ligger alla dessa banor i norge då? vilka banor är närmast mot årjäng?

momarken ca 1timmar
biri ca 3-4timmar
bjerke ca 2timmar
jarlsberg 3timmar
drammen 3timmar
det är några. men det beror ju självklart på hur fort du kör. alla längder är ungifär.
har du hittat stallplats än? kör du din ponny själv ? :)
tävlar man med kat B C och D i samma lopp?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

#4 Ja, det gör man. Roligt, tycker jag :)
#3 tack :D
nej jag har inte hittat något ännu :( i värsta fall så får jag hyra in mig på ridskolan om jag inte hittar något annat bättre ställe. men där hade dom dåligt med träningsvägar + så var de dyrt :P och jag ska få ta över tävlandet på min kära ponny så fort vi har fått henne vaccinerad :)
#5 Ja det verkar bra, så gör man lite i danmark med. Där har man vissa lopp på stängda på mankhöjderna..
Typ 95 cm och mindre…eller max 100cm
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
28.11.2009
Klosterskogen Travbane, V75
BCD, 1700 m, AUTO
Innmeldingsfrist mandag 23.11. innen kl.10.00 på tlf. : 35 59 14 50
nån som kan göra en snabb översättning på denna? och hur långt ifrån ligger klosterskogens travbane ifrån årjäng?? :P

Autolopp för alla BCD-ponnyer. Vilket innebär att du antagligen möter hästar med rek nermot 1.50 i auto. Anmälan för svenska hästar går ut dagen innan datumet i proppen.
Var klosterskogen ligger vet jag däremot inte, jag har bara varit till Momarken.
okej :) attans att de ska va så snabba hästar me :P
23.12.2009
Bjeke Travbane
BCD løp strek 2.40 stengt 2.10 2100m Innmelding
denna då??? :P

grundlag 2.40, handikappas efter deras norska rekordhandikappsystem. Det får inte anmälas hästar som har gått snabbare än 2.10.
aha okej :P attans finns ju inget som jag och luddan kan ställa upp i :P men tack för hjälpen =)
när man ska över norska gränsen.. är det något viktigt man ska tänka på? nå speciella papper som ska med osv?
putt
# 14
Troligen ska hästen vara Veterinärbesiktad. Iallafall är det så det som vi måste göra med våra hästar när vi åker dit, om så bara för en dagsresa över med hästen.
Man stannar på tullstationen och visar upp veterinärpapprerna, samt passet till hästen.
va?? så man måste kosta på flera tusen bara för att åka fram o tillbaka för att tävla???

Nej den måste inte vara vetrinärbesiktigad för at starte lopp i norge.
Det som krävs är at ponnyn är registrerad og godkänd för at starta i sverige samt vara Vaksinerad mot hästinfluensa.
Senn när ponnyn kommit med i loppet så ringer man Sptf för att få startspapper fö tävlingen, och hämtar en kod på Travsport.no (gäststart) sedan är det bara att åka! :)
haha var ju tur det att man inte behövde veterinärbesikta innan :P
reg och godkänd är min pärla för att starta här.
Hur fungerar volt systemet i norge? är det lika dant som här i sverige??? :P och är det något mer man måste tänka på förutom att man inte får köra med spö i lopp?