Resultat Kriteriet 2009
Hur har det gått? Skriv gärna när ni vet.

Linhagens Fredag och Sofie vann! STORT GRATTIS :)

Antonio och Kevin var 3a vet jag också.

Stort Grattis Sofie till segern :-), det var ni verkligen värda 
Övriga placeringar då

STORT GRATTIS SOFIE! och många kramar från oss alla familjen Olsson :D

Går russloppet just nu eller?

Efter lopp ett :)

När går lopp ett då? ;)
10 över 1 trorjag de va lopp 1 går :D så russloppet lär väl gå snart :)

´går russ loppet nu?

Spänningen är olidlig, hur går det för norrbottens hopp Musse? Ingen direktsändning på sportradion heller…
ÅÅÅ GO MUSSE GO!!
Spänningen är olidlig som sagt, synd att det inte visas på tv. Nu väntar man på ett samtal för att höra hur musse har gått… :=) NERVÖST!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

HAha, på atg live fick man bara se när de körde upp till bilen, så jääkla uselt att man inte får se hela loppet! :P man hör bara jättelite i bakgrunden :/

sedan vidtog säkert den enormt vitkiga tippningen inför lopp två med fin grafik över alla olika hästarna chanser…
Ponnylopp körs på undantag… Men nu får ju ponnyerna vara med i allafall!

nu är de på liven! :D
Hwitstjärna och Musse ledde stort, första 1000m på 2.01(?) 700 kvar vart det en galopp för ledande Hwitstjärna och Musse ledde hela vägen in i mål, vann med några längder före Hwitstjärna och det var en bit ner till övriga.
Synd att Hwitstjärna galopperade, hade vart kul med en upploppsstrid ;)
#12 hörde du vem som vann?

GRATTIS AMANDAH OCH MUSSE! 

spännande, referera gärna hela loppet!
GRATTIS AMANDHA OCH MUSSE NI ÄR SUVERÄNA 

Whitstjärna två, Gervaldsvitsippa som trea Rafaela Ernst som fyra och Ljungens copiad som femma (rätta om jag har fel)

Grattis Amandha, specielt från Musses storasyster Troll Twix :-)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Sa de några tider? :))
Hur har gått Rosenbergs Campino?

Grattis Josefin Östman till andra platsen med Hwitstjärna, fin travare.
Grattis Anne till två skotteavkommar på pengar i kriteriet

grattis amandah och musse! :D nån som vet nån tid än? :D
Grattis!

Grattis alla de gick bra för : )
nån som vet tider ; )

Tror första varvet gick strax över 2 minuter, svårt att höra.

GRATTIS AMANDAH OCH MUSSE :D

Grattis Hwitstjärna
till andra platsen och Rafaela till fjärde platsen och även till Copiads fina prestation :)
Grattis alla.

Grattis allihopa!!!

Grattis Amandah till segern, och alla andra för att har gjort en stor prestation idag!
GRATTIS AMANDAH :DD
GRATTIS AMANDAH OCH MUSSE!!!
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se

grattis till alla plaserade och även ni andra som är nöjda! Hur gick det för Uma Dar?
Grattis Josse till andra platsen med Hwitstjärna och Jenny till tredje platsen med Vitsippa. Grattis också Bea till fjärde platsen med Rafaela. Ett extra Grattis till Jenny som tränat fram 2 fina 3 åringar som hamnade på pris pallen.

nån som vet hur de gick för Bäckdalens Picazzo i shettisloppet och hur de har gått för Rågsvedens Wontolla i russloppet? : )

Vad synd att Hwitstjärna hoppade700 meter kvar frågan är om de inte hade vunnit annars .
Stort grattis till alla som har startat idag och lite extra till de placerade :-)

Grattis! :D
Några tider??
TIDER? :=
Hunden är din bästa vän
ristrom.blogg.se
1.58,? vann Razmus på

1.58 har jag också fått höra av amandah så det stämmer nog :D

Sjukt bra tid för en treåring, vad månde detta bliva i framtiden…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Superstort grattis AMANDAH och MUSSE! Och vilken suverän tid! :D
SUPER STORT GRATTIS!

Rasmuz Raid vann på 1.58
Hwitstjärna 2:a på 1.59
Vitsippa 3:a på 2.07
Stort Grattis till alla!

kan någon skicka länken så man kan få se det live? :)

GRATTIS!!!
Stort Grattis Amanda till segern, Grattis gotlänningarna till dom tre nästa placeringarna och Grattis Ljungens Copiad (e. Korsnäs Brådis!) till femteplatsen! Vilka tider!!!!!
SUPER GRATTIS AMANDAH OCH MUSSE :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Grattis amandah!!!!!

någon som har bilder? :D

Som jag förstått det så hade Razmus Raid en galopp på ca 80m, och en sista femhundring runt 55, så för mig stod han i en klass för sig i alla fall!
Grattis Amandah!
Nytt Svenskt rekord då!
GRATTIS!!
Jättegrattis till Segern.
Verkligen bra prestationer. Än en gång var det hästar med kanonbra travstammar i topp

Stort grattis Amanda :D<3

Gratulerer så mye til Razmus Razid og Amanda! :)
Grattis till segern!
Om jag har förstått det rätt har Raider fått en avkomma som vunnit kriteriet trots att alla säger att han lämnar sena avkommor.
Razmuz Raid verkar likna sin pappa i snabbhet som kom tidigt för honom också första året han tävlade och gick då 1.58.
Grattis till familjen bakom Razmuz Raid önskar Raider med sin familj. Raider som är tillbaka till sitt "jobb" i travskolan på Färjestad efter en sommar på Gotland med avelsarbete och där vi väntar in ännu en avkomma som kan vinna kriteriet.
grattis! Grattis!
Imponerande tider, och 1.58 i 5:e starten!!

Grattis till Amandah med familj till denna fina treåring!
Någon som har fullständigt resultat, är lite nyfiken på Uma och Rondo samt Wontolla.

Razmus Raid 1,58,5
Hwitstjärna 1,59,6
Gervalds Vitsippa 2.07,3
Rafaela Ernst 2.07,4
Ljungens Copiad 2.07,9??
Kommer inte ihåg mer nu…
GRATTIS till Alla fina tider o de placerade :D
Rafaela skötte sig utmärkt i loppet, trots en del strul innan… Det var riktigt hårt i mål, var bara en tiondel ifrån att komma trea, men men! Kul som tusan var det iaf!
stort GRATTIS till ALLA placerade i båda kriterieloppen!!!
**Ett EXTRA STORT GRATTIS TILL AMANDAH och RASMUZ RAID till ett NYTT SVENSKT REKORD FÖR 3-åriga RUSS =)
**Tack för att vi fick dela en del av dagen med ER =)
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
#54 Vilken onödig kommentar. Vilken av deltagarna har INTE travstam?
Vet någon tider från kat, A loppet?
Nyfiken!
Ett stort grattis till en fin prestation.
Nytt svenskt rekord för hingstar och valacker.
Svenskt rekord innehar fortfarande Kålmans Pärla. Men jag trodde nog att Razmus Raid skulle ta det i dag. Men 1.58 är en lysande tid för en 3-åring. Vädret var väl inte det helt optimala heller.
Det ska bli spännande att se han i derbyt
Grattis alla
jättefina resultat !!
Jättegrattis till Sofie och Fredag!!!!!!
Segertid??
Stort grattis Sofie!!:)
#65 Tror den blev 2.37 någonting, är inte helt säkert, var så svårt att höra där :D

1 Razmus Raid 1.58.5
2 Hwitstjärna 1.59,6
3 Gervalds Vitsippa 2.07,3
4 Rafaela Ernst 2.07,4
5 Ljungens Copiad 2.07,6
6 Rondo Dar 2.12,9
0 Uma Dar 2.14,1
0 Rain II 2.14,5
0 Rågsv Wontolla 2.17,8
0 Flimmra 2.20,6
0 Borgh 2.24,8
0 Kumra 2.31,0
Grattis till alla som är nöjda med dagen!
Extra stort Grattis till Ljungens Copiad som gick så bra idag, låg 3:a hela loppet, men fick en galopp på upploppet och blev tyvärr omsprungen.
Även Grattis till Roshems Melinda och Selina som blev 6:a i shettisloppet på fina 2.49,0.
Säger ett Stort Stort Grattis Amandah till segern, igen! Han såg riktigt fin ut idag och enligt mig stod han en klass för sig själv idag. Så han tog igen efter sin lååånga galopp, helt sjukt bra! Riktigt fin treåring
Framtiden är eran 

Grattis till alla som tog fina placeringar,vilka toppen tider av 3-åringarna! :)

STORT STORT STORT GRATTIS TILL AMANDAH OCH RAZMUS RAID, vilken otrolig tid. Fantastiskt, och grattis än en gång! :D

Bäckdalens Picazzo kom på åttonde plats, hade inte lust att springa efter den långa resan.
Finns något av loppen att se i efterhand någonstans?

Grattis Elin och Uma till nya rekordet 

Amandah å Rasmuz är ett ekipage som ger mig rysningar =) Tur man får se dom ofta ;)
Grattis gotlänningarna till era fina placeringar!!

Grattis Amanda till segern och den kanonfina tiden med Rasmuz! Ni är verkligen skitbra!:)
Grattis till alla andra som gick fin fina tider och fick bra placeringar:)
Grattis nathalie till 5e platsen med copiad :)
¨Någon som vet resultat í kat a eller? :P
#61 Precis, de andra har inte klarat ta sig till kriteriet
Stoort grattis till Amandahs och Razmus seger! :D
Även grattis till Nathalies och Copiads fina placering och till alla andras fina prestationer, vilka tider!
Vilka tider ! (Y) !
Någon som har fullständigt resultat kat.A ? tider mm ;)
Tack så mycket för alla gratulationer!
Finns inte ord för hur grymt stolt jag är över min fantastiska ponny… Trava i dödens i tufft tempo nästan hela vägen och dessutom få en superstor (gris)galopp, och sen vinna på 1.58,5!! Nej, jag skakade i segerintevjun, har inte fattat ännu hur otroligt stort det här är…
5 starter, 4 segrar och 2 svenska rekord, han är något speciellt den här ponnyn…
Måste också säga stort GRATTIS till Hwitstjärna, Jenny och Josefin - j*klar vad bra hon var!

#83 Musse är ju grym!
Du eller någon annan kanske har någon bild från dagens lopp? Vore kul att se! :D

Tider från kat. A?

Fantastiskt fina tider! Grattis alla!

Grattis allesammans, men spec till Amandah såklart! :)
GRATTIS Amandah till segern!
Grattis även till Gotlänningarna till FINA resultat!
grattis amandah :)

GRATTIS ALLA!! :D Det var väldigt många som gick under 2.10 :D och 2.20 också ofc :D:D
Ingen som har fullständig resultat lista för kat A?????

Grattis Amandah!!

Grattis Amandah till denna stora seger!!! Musse är helt enkelt bäst 

Grattis Amandah och Musse till segern!!!
Grattis även Jenny Malmqvist till två superfina 3åringar!
Grattis även till "lillebror" Ljungens Copiad till 5e platsen och det nya fina rekordet!! 

Grattis Kevin till 3:e platsen med Antonio:D Någon som har tider från shettisloppet?

Grattis Selina och Roshems Melinda som blev 6:a…
Och även till Nathalie och Jungens Copiad som blev 5:a…
BRA GJORT
OCH BRA TIDER…

Tack så mycket för alla grattis :D.
Är mycket nöjd med Copiads insats. Han travade jättebra och kämpade! Hela loppet fram till upploppet låg han trea och kämpade mot Vitsippa som tryckte hela vägen. Var lite synd att galoppen skulle komma precis innan mål…, men, men så är det i lopp ju ;) Han är super fin ändå! :)

Grattis till alla hästar med bra prestationer :)

Tack för gratulationerna!
Kan inte beskriva hur glad och nöjd jag är över Fredde och denna seger!
#65 Han gick på 2.36,5 :)
Grattis även Amandah till segern och det svenska rekordet med Razmus.

Är det ingen mer från Kat.B loppet som inte kan sluta tänka på stackars skatan/kråkan som låg på banan? :'( Den kan inte varit stor… Hör kanske inte till resultatet men…

Grattis amandah!! sjukt fin ponny du har! =DDD

#101 jag tänkte ungefär "herrgud! stackarn!" lite smått chockat… :O

Jag såg nog också den, men trodde det var något annat, men Copiad vek ut och kollade skumt på den.
Stort Grattis till segern med Fredag! :D och Stort Grattis till segern med Razmus Raid! :D
Super fina hästar båda två!!!

Någon som har bilder ifrån kriteriet???
Jag vill ha på Ljungens Copiad & Roshems Melinda.

ingen som har bilder? :( alltid kul att se^^
jag har bilder :)
skriva nummer så lägger jag in dom jag har :)
håller på att ladda upp så det tar väll några minuter ;)
Bild på vinnaren Amanda och Musse?
aoup :) eller det tror jag iallafall :), gör ettt nytt inlägg :)
#57 Hej Yvonne
Jag förstår inte varför folk säger att Raider lämnar sena avkommor. Super Busen och Skärmnäs Pigall har ju inte varit sena. Dom gick ju kanon även som unghästar.
Heja alla Raider avkommor.
Mvh Carin Sundin
Hej Carin!
Det var länge sedan vi sågs, hur är det med snyggingen Super Busen. jag har försökt följa honom lite vid hans starter genom internet.
Om ni kommer till Färjestad får ni titta till Raider på travskolan, där trivs han jättebra.
Ha det bra1
Och än en gång grattis till Razmuz Raid.
Mvh Yvonne Sundqwist
#111 åh, får jag komma och titta på raider den 19/10?? ska dit och tävla med Säbys ludmila då hon är en avkomma efter raider så det skulle va kul och få träffa hennes pappa :D
Javisst, han står på travskolan som ligger mitt på stallbacken, det finns säkert någon där och jag själv finns nog i närheten när det är trav.
Yvonne S.

Grattis Amandah, fy vilken häst!
Stog bara och gapa.

grattis Sofie till vinsten. de va du värd.
Grattis Amanda till vinsten. :)