Åby 11/10 flyttat?
är det så att denna tävlingsdagen flyttad till den 25e?

Japp, står på SPTFs hemsida….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Någon som vet när det är sista anmälningsdag i stället nu när den är flyttad ?

Som det står i den andra tråden…..
Tyvärr så måste Åptk flytta sin tävlingsdag den 11 oktober.
Ny datum blir den 25 oktober i stället. Anmälan på tele: 031-706 66 66 på måndagen den 19 okt mellan kl 8-9
Jerker Klang,

Ok, för som syrran hade ju inte sett det alls , hon är ju inte här inne och kollar så där jätte ofta och i stort sett aldrig på SPTF , så det är ju lätt att missa om man säger så

#4 Skall man vra aktiv innom ponnytravet får man nog se till att kolla av åtminstone SPTFs hemsida mellan varven, för annars lär man inte få någon info.
Jerker Klang,

#5 Fast jag ska ärligt erkänna att jag är dålig att gå på den sidan också , tycker det är synd att snigelposten försvinner faktiskt .
Men det är klart vill inte klubbarna få några anmälda så *S*

Många har kanske annat att göra än att sitta på datan och gå på forum och annat *ler* och sen kan ju datan gå sönder , det händer ju faktiskt, jag gör också precis som syrran markera i propphäften vilka lopp som jag har tänkt anmäla i och sen tror man ju att de ska gå den tiden som är , eg inte så konstigt eg, men det är ju tur att det finns telefoner så man kan prata med varandra och sprida det på det viset då 

Hadde väll knappast hjälpt med snigelpost? Då hadde du fått reda på att tävlingarna var flyttade efter det att anmälan skulle göras….
Jag tycker det är bra att såväl klubbar som SPTF utnytjar internet. Pengarna som tidigare lades på postförsendelser kan nu användas till annat. För varaför skall vi sponsra posten med tiotusentals kronor varje år…..
Det är väll bara att anpassa sig till dagens teknik och inte leva kvar på stenåldern :-D
Jerker Klang,

Ha ha här på landet blir det stenåldern ibland ;-)

#9 Jag lovar, jag bor mer på landet än ni men jag övergav stentavlorna för länge sedan :-D
Jerker Klang,
Läste precis detta på SPTF's hemsida:
ÅPTK:s flytt av tävlingsdag till den 25 oktober
Det blir inga ponnytravtävlingar på Åby den 25 oktober p.g.av kollision med KPT.s tävlingsdagar. ÅPTK är informerade
/Thomas Ljungman
SPTF:s tävlingskommitté
5 Oct 2009 - 15:14 av Webbmaster
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Ojsan
Har inte Åby kollat med Kalmar om det var okey att de flyttade sin tävlingsdag tro ?

Där rök sista starten för Twixan, nu blir det bara en autostart på Axevalla.
Jerker Klang,

Vilka "regler" har SPTF för när tävlingsdagar får flyttas eller inte? Vaggeryds tävling fick flyttas till Östanåkra. Det var inte så länge sedan Halmstad flyttade en tävlingsdag så det kolliderade med Mantorp. Avståndet Halmstad-Mantorp är 27 mil och avståndet Åby-Kalmar 33,6 mil enligt min tabell. Förstår inte skillnaden på Halmstads flytt kontra Åbys. Trist när tävlingstillfälle efter tävlingstillfälle försvinner.

Skillnaden var väll att Halmstad diskuterade med Mantorp och fick ok från dom…..
Jerker Klang,

#15 Då förstår jag, det är alltså Kalmar som har sagt nej till att Åby har tävling samma helg. Jag tolkade raderna på SPTF's hemsida som om tävlingen ställdes in av SPTF bara för att det var samma dag som en annan bana hade tävling. Fick inte riktigt ihop det eftersom Kalmar och Åby har ju kört samma tävlingshelg tidigare.

Vet inte om Kalmar och Åby tillhör samma *region* också ?
Kan kanske vara kort varsel som gör det med , det var ju bara ett par dagar innan anmälan gick ut , jag vet inte men kan tänkta mig att det är något som har gjort att de inte får flytta dagen.
De har kanske inte meddelat SPTF utan bara hemside ansvarig på SPTF , inte vet jag det finn säkert någon anledning till att de inte fick flytta.
Fast det är ju ofta samma människor som tävlar i Åby och Kalmar , men inte så ofta samma människor som tävlar i Mantorp och Halmstad om jag ska vara ärlig .
Vaggeryd till Östanåkra var ju likadant där och det krockade inte med någon annan tävlingsdag denna regionen , blev ju tom bättre eg pga vissa som kände för det kunde tävla både lördag och söndag .

Är det någon som vet om tävlingsdagen kommer flyttas ytterligare en gång till eller blir det helt inställt?

Jag vill oxå veta vi hade 6st lopp vi skulle anmäla till

Tävlingsdagen kommer troligen att läggas i början av november då det krockar med kalmars dubbeltrav. ÅPTK tänkte inte på att Kalmar hade dubbertrav när dem lade det den 25. Lätt hänt med en lista på alla tävlingar från insprängt till heldagar.
Annledningen av flyttningen är brist på funktionärer och att tre ur styrelsen som behövs på tävlingsdagen inte kan komma då dem har annat den dagen som inte kan flyttas på. Är kul att ni har mycket att anmäla och vi håller tummarna på mycket anmälningar då vi haft trevligt dem andra tävlingsdagarna 
flytta hit flytta dit och ställda in lopp…
klubbarna måste sammarbeta å lägga tävlingsdagar och proppar till sammans…

Puuutt
Någon som vet hur det blir? 

Ingen som vet?

Det enda jag har hört ryktas om är att det skulle i slutet på okt, början på nov

Man vill ju inte tjata men kanske på tiden snart att någon vet..