Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1429 ggr
zchristinaz
1

1.25 hög! :O

Min 1åring är född 29juni 08 Han är redan 125cm hög!

Tror ni att han kommer bli förstor?

ebba93
0

ojj va stor :O vet faktist inte….

bea28
0

Ajdå. Han kan ju bli för stor… men, han kan ju vara en av dom som växer mycket tidigt. Du får hoppas att han vill stanna på 130 :P

Emmelie93
0

mmmm.. lite svårt att säga.. din åring kan vara (som gläntans Dominos avkommer) att de växer som tusan till de är 1år och sen växer de max 2-3 cm till ;)

Hoppas inte din växer över…

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

marika-J
0

svårt att säga då jag inte sett hästen din, men det finns ju viss risk tyvärr! Lät ganska stort.

Lägg gärna ut en bild om du har så man får se proportionerna..

zchristinaz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hmm.. här är en bild.

bea28
0

#5 han såg ju inte ut att vara hög bak eller så.. har du tur har han bara haft en j*kla växtspurt nu.

zchristinaz
0

#6 jag hoppas värkligen du har rätt !

nemesis
1

#0 mitt ena sto var 125 cm som 1 åring och hon är nu 2½ år och är ca 128 cm

marika-J
0

#5 är du säker på att han är en -08? han kanske är en -07:a?Skrattande haha skämt o sido så ser han ju som #6 säger harmonisk ut, alltså inte överväxt bak eller så, så det kan ju vara så att han avslutat en växtperiod och nu bara blir grövre, han kanske bara är ovanligt tidig?

Vet du hur pappan/mamman lämnat tidigare, hur deras andra avkommor växte och finns det någon som växt över?

Emmelie93
0

#5 Riktigt fin häst :D

~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

nemesis
0

#9 07:a kan han inte vara för den hästen har jag som är helsyster och född 2007(Musslan)Flört

#0 jag har 3 st av din häst syskon och varken Pearl eller Majesty har blivit för höga och Musslan född 2007 är stor men förhoppningsvis håller hon sig på 128-129 cm

zchristinaz
0

#9 Jag vet inte så mycket om hans syskon, Han är efter Tyson II vet du något om någon efter han har växt över?

#10 Tack så mycket ! :)

marika-J
0

#11 haha va bra, då kan man utesluta det Flört

#12 tror inte du behöver vara orolig, hästarna växer ju olika.. och de får ju vara 1.30,0 :)

zchristinaz
0

#11 tack så mycket. det låter bra ! :D Hur är dom att köra då? Är dom duktiga travponnyer? ;p

#12 Ja hoppas ! :)

fnut
0

djinn var jätteliten ända tills han blev 2,5 år då börja han växa riktigt, som treåring var han 1.34 :/

nemesis
0

#14 man kan ju iallafall  säga att de är ju VÄLDIGT pigga och framåt att köra alla syskonen .. sen har det alla en sak gemensamt och de är att de är rädda om öronen.

StuteriSolo
0

OFtast växer en unghäst som blivit stor redan som ettåring inte så hemskt mycket till, medan sådana som är små växer på höjden under längre tid.

Men undantag finns ju Skrattande

zchristinaz
0

#16 haha, det är lite kul, då min också är rädd om öronen.:P Min lilla prins är vädigt envis och testar gränser hela tiden, gång efter gång..

#15 det är ju tråkigt när det går åt det hållet :/:( Är ju jätte tråkigt när ponnyarna växer över. men inget att göra åt, det måste ju finnas gränser.

#17 hoppas att det stämmer för min !

tindradar
0

Mitt russ växte väldigt mkt som ettåring å var typ störst på utställningen som vi var på xD men sen som 2 åring växte hon inte alls så mkt :) honär nu 125 cm som treåring :)

MagganS-B
0

Alla hästar är ju olika, precis som vi människor…..Men man brukar säga att dom som är tidigt utvecklade inte blir högre än dom är som 2-åringar, bara kraftigare. Man skall heller inte kastrera hingstar för tidigt, eftersom dom gärna vill bli lite högre och "valackaktiga" då. Dom får ju inte s.k. hingstutseende, och blir grövre, och dom växer på höjden i stället.

NatthaBlom
0

Jag har å en 1åring som är ca 125, ett sto

ebba93
0

#16 hahaha alla är ju typ de:D

rebeccanisse
0

Jag har en russvallack, han är också väldigt stor. Han var runt 125 som 1åring, och ligger nu som 2 ½ åring runt 128, jag både tror och hoppas att han klarar sig till mätningen, det är ju trots allt inte så långt kvar dit nu!