Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 2197 ggr
[Josefine-Appollo]
0

07:er?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur långt har ni kommit med era 07:er?:)

Jag har Xerxes Dar och håller på att kör honom lite lätt:) Och han är super duktig:)

(Bilden från i sommras)

CarinaO
0

Vi har varit in med våran Sofia T några gånger på banan för att visa henne den och allt omkring =)

Tusen
0

Lilla Fanny LEAF har arit med på två utställningar i år och fått 39 poäng båda gångerna. Hon har varit nere på travbanan ett flertal tillfällen på besök och gått  inne på travovalen och tittat på stolpar och torn och annat som kan vara "farligt" för små ponnysar. Hon är tömkörd sen i våras och har gått på släp några gånger. Vi har nu också i höst satt henne framför vagn och det går bättre och bättre för varje gång. Hon är väldigt samarbetsvillig.

Bilden visar Fanny framför vagnen för första gången.

SandraErikssonn
0

Klocks Brago körs lätta turer hemma i skogen, han är jättesnäll och lär sig snabbt. Tycker det är jätte kul att få komma ut och röra på sig lite längre turer än att bara bli tömkörd.

Han brukar också få gå på släp bakom då jag kör någon annan :)

Bilden är på Brago första gången han går med vagn :)
Mkt suddig men den är tagen med min mobil kamera ;)

rebeccanisse
0

Här är min "lilla" plutt. Han är e: Darius roll u: Artina som är helsyster till Katla.Han är inte satt i vagn ännu, tömkör så ofta jag hinner. Han kan allt förutom att stå stilla, ska tömköras mer regelbundet nu när mina andra ska vila och har tänkt att sätta på vagn innan oktobers slut.

Hur stora är era 07:er i manken ungefär just nu?

Geminii
0

Våra tvååringar kommer hem om en vecka, då är de tama, verkade och lite hanterade Skrattande

[Josefine-Appollo]
0

#4 Min Xerxes Dar är ca 120-123cm i manken:)

SandraErikssonn
0

#4, Brago är runt120-123 . :)

palomia
0

#5 Era nyförvärv…Skrattande mellan 120-125 cm.

CarolaCarro
0

Tömkörning.. Nu skall vagnen på ska bara få hjälp av någon…

Sara-Juventus2
0

#5 lika dant här typ. vår är hemma på bete, den andra hämtas snart hem men vo har inte gjort mer än att övat på kratsa hovarna och så…

Tusen
0

Idag var Fanny LEAF på studiebesök på travbanan igen. Hon skötte sig helt perfekt nästan hela tiden, men precis innan vi skulle åka hem med henne var hon bara tvungen att springa runt mig några varv. Lite t överskottsenergi behövde komma ut. Hon är så sugen på att få springa med alla andra hästarna.Skrattande

[parlina]
0

Meralda är tömkörd och hon ska vara med på russkul nu i slutet på oktober.

ryttarn
0

Isilon Tinüviel är inkörd och tränar lite lätt med Mikaela uppe på Wången. Isilon Sunsilk tömkörs och kommer förhoppningsvis i vagn under höstlovet.

På bilden är det Tinny för första gången i vagn med kusk….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0

Ja våra 2 åringar går i hagen och betar och den ena av dem har varit på utställing och visats med 39 poäng den andra går på hingstbetet och busar  och musklar sig helt naturligt …

Kajhugo
0

#14 Jag säger som i förra tråden, en otroligt fin häst ni har. Lycka till inför nästa år tävlingssäsong.

VeronicaP
0

#15 Tack så mycket Skrattande,
Ja du hon kommer väl att säljas då jag inte har någon som kan köra henne nästa år , det är Amandas sista shettis åri år (tyvärr) , ska köra in henne här i vinter är tanken, men vill eg inte sälja innan hon är premierad , vi vill ju gärna att våra avkommor blir stamboksförda Skrattande

CarinaO
0

putt

S-ylvander
0

#16 jag kan köra henne ;)

S-ylvander
0

Jag lånar ett russ nu som är redan kvalklar :)

Han är e. Korsnäs Brådis U. Ljungens Hilda.

Suddig bild.

Kajhugo
0

Vi har två som är satta i vagn, en är även visad på utställning med fina 41 poäng och godkänd vid avelsvärderingen i Tranås 11/10 -09. Den fine är e: Darius Roll u: Umbra (på bild, fotograf Liselotte Erixon)) den andre e:Skotte och u: Martisse

Pondus
0

Romantika E: Tyson II U: Lilla Rinnd UE: Parat

kördes några gånger i våras. Sedan har hon gått på sommarbete + att hon har fått föja med på släp efter de andra, och det tycker hon är jätte kul. I söndags satte vi på vagnen igen efter ca 5 månaders uppehåll. Och de gick som alla andra gånger jätte bra och helt okomplicerat.

VeronicaP
0

#18 *ler* det kan ju vara bra att veta :-)

S-ylvander
0

#22 hihi, ja det är väl det ;)