Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 636 ggr
Emystroll
0

Tippa Axevalla 18/10!

Kom igen med tippningen!

Emystroll
0

MIN TIPPNING:

Lopp 1:  4 - 6 - 3

Lopp 2:  4 - 5 - 6

Lopp 3:  3 - 4 - 7

Lopp 4:  1 - 2 - 5

Lopp 5: DELTAR SJÄLV!

Lopp 6:  1 - 5 - 7

Lopp 7:  5 - 6 - 1

Lopp 8:  7 - 6 - 4

Lopp 9:  8 - 7 - 4

Lopp 10:  4 - 5 - 7

Lopp 11: 8 - 7 - 1

Winner04
0

Lopp 1: Neptan

Lopp 2: Polgara Dar

Lopp 3: Trolleby Melon

Lopp 4: Smedens Maxig

Lopp 5: Pelle Plopp

Lopp 6: Månstorps Klöver

Lopp 7: Butterfly

Lopp 8: Hults Plexus

Lopp 9: Gransjönskrusidull

Lopp 10: Carmilla

Lopp 11: Emmeros Chansa

Lycka till allihoppa :)

ryttarn
0

Man får väll göra ett litet försök till tippning, vad gäller kat A är det väll snarare gissning än tippning men det kan ju vara kul för det. Aftonbladet lovar uppehåll men bara 2 grader varmt, är väll en fördel för de som inte rakat sina ponnysa, våra ser ut som teddybjörnar….

Lopp 1
Lägsta klassen för kategori A, även om det inte är några ostartade med så är det tämligen orutinerade hästar. Emmeros Alert borde ta detta även med en ganska försiktig körning. Får ju inte bli en galoppdiskning för då blir det omkval. Emmeros Jubilar gick väll inte helt klockrent i senaste starten men har helt klart kapacitet att plocka andraplatsen, sedan tror jag att Gizmo fixar tredjeplatsen.
Mitt tipps 1-3-7

Lopp 2
Även om hela mitt hjärta och hopp säger Månstjärn tror jag att detta blir lite för tufft för honnom. Istället tror jag att Jidde Japp har tagit en månads tävlingsuppehåll på ett bra sätt och bör ta första placeringen i detta lopp. Polgara Dar har bara gjort en start i år och frågan är hur mycket sparat hon har, kanske kan hon till och med utmana Jidde Japp om segern? Tredjeplatsen borde Glorias Lucern plocka.
Mitt tipps 2-4-5 (även om jag hoppas på 7)

Lopp 3
Med Cilla tillbaka i sulkyn och ett tävlingsuppehåll på nästan en månad så tror jag Amiral Doll fixar detta galant. Där bakom blir det tätt mellan Trolleby Melon och Emmeros briliant.
Mitt tipps 2-3-4

Lopp 4
Ett lite tunt startfällt i detta lopp. Dessutom har ingen av hästarna varit i närheten av sina rekord i de senaste starterna. Altså ganska svårbedömt. Smedens Maxig har inte startat på två månader och har förhoppningsvis utvecklats rejält under denna tid, det är ju i grund en ponny med rejäl kapacitet. Sedan kan nog Ito betydligt mer än han hittils visat. Sedan har ju Juliano en grundkapacitet för detta men var lite "vissen" i senaste starten.
Mitt tipps 1-4-2

Lopp 5
Utan att vara jävig…Tejas Monljus har alddrig känts bättre i träning än nu. Men sedan är ju den gentlemannen alldeles för artig… Pelle Plopp ser jag väll som den allra farligaste i loppet. Han borde ha betydligt mer än vad han hittils visat. Tsara är ju i grunden en mycket bra ponny som visat att hon går bra i auto.
Mitt tipps 3-7-6

Lopp 6
I detta lopp finns det en autstanig, nämligen Månstorps Klöver, bra häst och rutinerad kusk kan bara bli vinst.Där bakom blir det krig mellan Paulina II och Nellie II.
Mitt tipps 4-1-5

Lopp 7
Ett lite förutsägbart lopp kan man tycka. Även om Gransjöns Kinder skulle bryta alla fyra benen och springa med ögonbindel skulle han vinna loppet alla dar i veckan. Där bakom fajtas Emmeros Esmeralda, Emmeros Diamant och Butterfly om plaseringarna.
Mitt tipps 5-3-1

**
Lopp 8**
Återigen ett lopp där jag har egna intressen. Troll Twix har väll känts sådär i de senaste jobben, halmstads starten var ju oxå en rejäl besvikelse. Kanske börjar dräktigheten göra sig kännbar även om hon får tävla månaden ut. Istället tror jag att soltripa får ta sin första årsseger. Hon lär ha varit briljant bakom Troll Twix på Färjestad den 12e då även Muztang gick väldigt bra och tog nytt rekord. Cabajo gick ju riktigt bra på Eskilstuna nu senast och är kanske äntligen på G efter en lite strulig sesong. Hur som helst kommer det bli jämt och jag är övertygad om att toppen kommer stå mellan VPTS hästar, kanske utmanade av Thiger om han hittat formen.
Mitt tipps 1-5-3 outsiders 4 och 7

Lopp 9
Ursprungligen tänkte jag skriva att satisfaction tar detta ohotat. Men sedan funderar man över varför Cilla valt att istället köra Josef, kanske finns det ett ess i rockärmen. Jag har sertt Josef värma på låga 2.30 tider med en överårig kusk så nog finns det fart i honnom om allt stämmer, och kanske gör det så nu? Tuffs är ne riktigt bra ponny även om det blev fel gångart sist.
Mitt tipps 4-2-5

Lopp 10
Om bara Carmilla håller sig till rätt gångart borde hon ta detta men det lär vara i kamp med General. Där bakom tar nog Sindy II tredjeplatsen.
Mitt tipps 4-2-7

Lopp 11
Detta lopp kan faktiskt innebära en upplopsstrid mellan tre hästar. Ito, L.A. Maxit och Emmeros Alexander.Även Emmeros Chansa har en chans till topp placering. Jämt som tusan kan detta lop bli.
Mitt tipps 1-8-6

Lycka till alihopa

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

iiirma
0

Jag har också en ponny med rejäl päls där hemma ;)