Russvalack Säljes!
Då den förra tråden blev för lång så lägger jag här in en ny.
Tukt
Gotlandsruss F.2007 Ljusfux, stj valack ca 122cm
e. Panter 593 (41p) rek 2.07,9
u. Bloss 2199 ELIT
ue. Jardin 389 AB rek 2.08,5
Tukts far Panter debuterade förra året, tävlar även iår och har sänkt sig från 2.22,1 till 2.07,9. Tukt kommer ur hans första föl-årgång. Modern Bloss är Elitpremierad
och har lämnat ponnytravare som: Jurist 2.05,6, Fanat 2.06,2, & Plomona II 2.08,8, alla har segrat ett flertal gånger. Tukt har även samma morfar som Tyson II rek 1.36,3.
Tukt är mycket lämpad till ponnytrav.
Van att stå i både spilta och box, är ledtam. Snäll o go i all hantering o påbörjad inkörning hos ponnykusk.
Tukt har aldrig varit sjuk elr skadad, han är även fång & eksemfri. Han har pass och är chippad.
Säljes av uppfödaren
Ring Börje Johansson, gotland tel: 0498-488030 (kvällstid)
Tukts pappa Panter 593 som tävlar på Visby
mer om honom kan man läsa på:
http://www.infoom.se/mysite/index.php?sida=28619&user=6728 href="mailto:rebeccajansson-akerblom89@hotmail.com" rel="noopener noreferrer" target="_blank">
han är mycket fin
Kan inte förstå varför han fortfarande är osåld. Han har varit utannonserad sedan januari. Han är jättesnäll och supergo. En riktig kelgris. Är nu sågott som inkörd. Min syster har jobbat jättemycket med honom. Han kommer att bli en utmärkt travponny nästa år. Hans tre startade syskon har gjort kanontider o tagit bra palceringar. Och hans pappa har gjort riktigt bra tider på sina få starter. Finns det verkligen ingen därute som vill ha denna gullponke?
Hade jag haft pengar och plats hade han haft en given plats här…
Han är superfin!!!
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
Han är riktigt fin! :) håller med min syster ovan!
Nån borde det finnas som vill köpa denna fina kille?
skulle gärna tagit han, :) han e superfin det e han! :D
#8 vill inte du ha honom då? priset på honom är billigt för en tvååring som är hanterad och sågott som inkörd. Du behöver ju ett russ nästa år elr?
jo, klart jag vill ha han men har inte 12.000 spänn 
annars hade jag tagit han direkt :) jag behöver ett russ nästa år, men som sagt jag har inte 12 tusen, skulle isf vilja låna!?!
Ni får gärna tipsa andra ni känner som letar efter ett russ att att tävla nästa år om Tukt.
Tukt skulle kunna göra bra ifrån sig på utställning med. Hans pappa har lämnat två avkommor som är klassvinnare på utställning med 42p sedan så har Tukts mor Bloss lämnat flera vackra döttrar: Kaprifol 3984 Dpl (40p), Najad 4339 Dpl (41p), Ofog 4426 Dpl (42p) samt Plomona II utställd (41p).

Lilla Tukt kommer hädan efter att stå utanför Varberg med två andra russ, våra två shettisar och mina travare.
Tukt kommer att få gå ihop med 7 andra hästar varav alla utom en ridhäst kan ge honom många tips och ideer på att trava som bäst och även en hel del bus 
Han kommer ha tre syskon som kommer att skämma bort honom och nästa år kanske vi ser honom ute på travbanorna med mig i sulkyn
På bilden är största hagen på 4 hektar och en kulle i mitten med alla travkompisarna i diverse stl.
15# Vi är VERKLIGEN jätteglada att ni köpt honom han är en liten sötnos som älskar att bli ompysslad. Han är den näst sista avkomman efter sin mamma Bloss som togs bort vintern 2008 så för hans uppfödare så är det mycket roligt att han får komma ut o visa upp sig. Såg nu att ni har Garmun,d Tukts uppfödare/ägare har haft Ilead i några år det var han som fick Ilead avelsgdkänd. Kan vara kul att veta.
Mvh Rebecca, Felicia o Marika

Vi har inte kvar Garmund men jag körde och red in honom 
En trevlig ponny men hade inte huvudet för att vilja trava och ta i så Gunilla fick tillbaka honom, hon har nog sålt honom nu till en tjej som både rider och kör honom. Iliad har jag hört mycket om och tävlar nu på MSV hoppning och älskar det. Har fortfarande lite kontakt med Gunilla och är roligt att få köpa en häst som Tukt när man får veta att Iliad kommer därifrån 
Ilead kommer faktiskt ifrån Lojsta från början men jag antar att han varit hos börje hela sin "ungdom". Skall hem o ta avsked på Tukt på torsdag.

Jag och mamma har funderat länge på den annonsen men sen såg ci hur långt borta ni var…….

Gotland är inte världens ände det går att transportera härifrån också… Båtarna går flera ggr om dagen.
#20 Precis det är inte så krångligt och dyrt som många tror. Det går smidigt att få upp hästar till fastlandet. Alltid någon som skall över o tävla elr likn….
#19 Tukts ägare/uppfödare Börje har alltid fina unghästar tillsalu så skulle du vara intresserad så e det bara och ringa. Finns fina unghästar efter Panter 593, Nordman 569, Qum 609 samt Qvitt 619…..
ååh vad kul att han blev såld :)

#19 Vi bor i Varberg som ligger på andra sidan Sverige och väldigt långt bort ifrån gotland. Vi gjorde så att vi stämde av med ägaren om dem skulle över till fastlandet och om det gick någon buss över till Åby, den bana närmsast oss. men fick turen att dottern skulle till flyinge. sdå får åka en bit men mer än hälften av sträckan det tagit annars.

Vi har skickat hästar till Boden 2 år på raken och dom har åkt 100 mil enkel resa och hämtat. All heder till er Therese och Pernilla.
Färjan tar 3-3,5 timme beroende på varifrån man åker, förr fick man åka en hel natt! Nu finns absolut inget att klaga på när det gäller transporterna. Vi säljer russ från Gotland till både Finland och Norge, ingen har hittills tyckt det varit för långt…..
Kan någon låsa denna tråd nu….
# 26 Skicka ett PM till sajtvärden!