Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2256 ggr
savrarpstuteri
0

Vi i travskolan!

Jag vill önska tjejerna Karolina o Mathilda Borslöv Rydaholm, Moa Andersson Hok, Emma-Charlotta Cedefors/Johansson Vaggeryd lycka till i uttagningen i frågetävlingen Vi i travskolan i Halmstad nu på lördag Lycka till Glad!

Hoppas ni får en bra dag tillsammans med reserverna Agnes Schuldt och Emma Hellberg, lagledaren Hele´n Hård och Therese Andersson som fick bli "inhoppare" i sista minuten.

Vi håller självklart tummarna för att ni kommer till finalen på Åby.

Kämpa väl och behåll ert goda humör Cool!

Mille
0

Ja lycka till härliga ungar!

jag lovar att jag har haft MINST lika kul som barnen under sommarens träffar! Vilka diskussioner det kunde bli… :D

Karsk
0

Lycka till :)

savrarpstuteri
0

Jag glömde ju tillägga att dessa ungdomar representerar travskolan i Vaggeryd Glad!

#1 Synd du hoppade av………..

Mille
0

#3 jag hade gärna åkt på uttagningenom jag inte hade varit upptagen den dagen.

Hagelberg
0

Vad roligt det låter med "Vi i travskolan" tävlning! Lycka till !!

MartinaFrick
0

Lycka till!!

muskot
0

Vi ses imorgon! Det ska bli kul :)

[vigalund]
0

Lycka till tjejer!!!Kyss Jag vet att ni kommer göra ert bästa och det räcker långt!! Ni har varit SÅ duktiga och ambitiösa i sommar!

Ett särskilt tack till Hélen som ägnat sin sommar åt tjejerna, och Therese som med mkt kort varsel hoppade in som lagledare! Ni är GULD värda!Glad

[vigalund]
0

Kyssglömde ju…. Ett stort tack till Annette Ericsson, Rydaholm,travskoleinstruktör, som överhuvudtaget gjort deltagandet i "vi i travskolan" möjligt! Utan henne hade det inte funnits vare sig travskola eller utbildade ledarassistenter på Vaggeryd! En riktig "eldsjäl"! Emma-Charlotta hälsar "utan henne hade jag inte kört ponnytrav överhuvudtaget"Kyss

Veronica-I
0

Ja lycka till tjejer! Det kommer gå superbra! Bra jobbat Camilla K och Helen som lagt mycket tid på Vi i travskolan!

Kramar Veronica

savrarpstuteri
0

# 9 Ni e ju för rara……..Glad!

Tack!!!

[vigalund]
0

#10 från Emma-charlotta: tack veronica för "lycka till:et"! och Camilla K som lagt så mkt tid i sommar…….!!?? Ni saknas oss, synd att ni inte finns till för oss nu……….!!?????Men vi fixar det ändå! vi gör vårt bästa, då har vi gjort allt! kram till "Netten", Therese, och Hélen

[vigalund]
0

Jättegrattis till alla lagen som kämpat i "vi i travskolan", ni är så duktiga! MEN ett särskilt STORT JÄTTEGRATTIS till Tjejerna från Vaggeryds travskola, Carolina Borslöv Mathilda Borslöv Moa Andersson Emma-Charlotta Cedefors-Johansson med reserverna Agnes Schuldt och Emma Hellberg, som deltog för första gången, och gick vidare till FINALEN på ÅBY, endast slagna med en poäng av vinnaren Åby! VI ÄR SÅ STOLTA ÖVER ER!!!!Kyss Kram till lagledarna Heléne Hård och Therese Andersson!!och Annette Ericsson som utbildat hela gänget från början!Cool

Hagelberg
0

Ja, grattis till finlaplatsen!

savrarpstuteri
0

Stort grattis till er Glad!

Det var en underbar nyhet jag fick att ni gått vidare när jag idag var och jobbade på travskolan!

Alla i Travskolan på Vaggeryd är så stolta över er och insatsen ni gjorde idag Skrattande!

Kram till er alla……………

Helen86
0

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!! vad duktiga ni är, blir så stolt :)

vilken underbar dag det har varit, nu får vi satsa på finalen!!

Även ett stort grattis till Åby som också tog sig vidare idag!!

Kram från Helen

[vigalund]
0

har just lärt mig utav all ni begåvade "datasnillen" vad putt är, så nu puttar jag!!!

wisan02
0

Ett stort GRATTISCool till våra finalister i" Vi i travskolan",ni var superduktiga.Följer gärna med till finalen.                                  Vill även rikta ett stort tack till Frida och Halmstad travet för en fin dag.

wisan02
0

Det har varit så kul idag!!!  Tänk vi kom till final så kulTungan utetack så hemskt mycket HelenCoolStor kramar Moa!!

EmmaCharlotta
0

jag vill tacka Hélen Hård och Therese Andersson och mina lagkamrater för ett fantastiskt samarbete och en härlig sommar som ledde oss hela vägen till FINALEN!!!!! Glad

Jag vill också tacka Netten för att hon är orsaken till att jag ens kör ponnytrav, hon hjälper mig alltid på tävlingar och om jag undrar något!!! Jag har lust att åka till er allihopa och krama om varenda en så lycklig är jag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Tungan uteSkrattandeCool

ps. och lite till min mamma som hjälpt mig att träna!

MartinaFrick
0

Vad kul det är att läsa, ni är så entusiastiska!! Grattis och lycka till i fortsättningen!

Carrolina
0

Ja, det var verkligen jätte kul idag! Skrattande

tack till Halmstadtravet för en jätte bra dag, o framförallt tack till Helen, Therese och LAGET! Skrattande jag och mathilda hade det verkligen hur bra som helst! kramar

wisan02
0

Grattis Helen Hård på födelsedagen önskar Moa och ThereseTungan ute

savrarpstuteri
0

# Grattis Helen Glad!

Hoppas du kryar på dej från din "arbetsolyckeskada" så du kan följa med "ditt" lag till finalen i Vi i travskolan nu till helgen Glad!

Kram från "sävrarpskan"

[vigalund]
0

Grattis Helene på födelsedan! och den bästa av de bästa(okej, det finns några till…..!), när det gäller att ta hand om, och entusiasmera våra barn och ungdomar i ponnytravet!!!Skrattande Hoppas du blir ungdomsansvarig på vaggeryd! Kram från oss på VigalundKyss!

[vigalund]
0

JÄTTEMYCKET LYCKA TILL!!!!Skrattande, till er tjejer, Karolina, Mathilda, Emma-Charlotta, och Moa (med reserverna Agnes och Emma) när ni ska ner till Åby och fajtas i finalen i "vi i travskolan", vi är SÅÅÅÅ stolta över er!!! Vaggeryd, som ni representerar är ju faktiskt "rookies" i detta sammanhang, och Ni har gjort det så bra!!!!Kyss

efraim
0

Vad duktiga ni är tjejer. Är det verkligen någon av er som går i travskolan? Ni är väl ute och tävla med era ponnytravare rätt mycket?Tungan ute

Holmqvist
0

Grattis Helen!!! Lycka till i helgen alla ni lyckliga och väldigt duktiga travskoletjejer!Skrattande Jag behöver inte påminna er om att ni ska ha roligt för det verkar ni alltid ha.  Många lyckokramar på er!!!!

savrarpstuteri
0

#27 jajamen visst är det det Glad!

Det går alldeles utmärkt att både tävla i ponnytrav och gå på travskola Glad!

Varmt välkommen i vårt glada gäng som blandar utbildning med tävlingsverksamhet Glad!

[vigalund]
0

# 27 samtliga tjejer går i travskolan på VaggerydGlad! och har blivit så duktiga så en del av dem nu även är ute och tävlar!

De har dessutom valt att fortsätta i travskolan för att utvecklas vidare! Skrattande

Mille
0

#30 Samtliga tjejer? Det är ju bara 1 i laget som går i travskolan…

[vigalund]
0

# 31 Vet inte var du fått det ifrån? Jag jobbar på Travskolan Vaggeryd och där finns samtliga dessa tjejer!Glad De går olika kurser! Emma-Charlotta(silver) Moa och Agnes (brons) Emma (licens), Karolina och Mathilda hjälper till med knattarna! Så vilken är den enda utav dem som går i Travskolan???Förvånad Önska dem lycka till i stället Mille!!

russmamma
0

#32 Vad man kan läsa sig till är Karolina och Matilda, som är ordinarie i laget,  ledare i travskolan, de är inte elever.Förvånad De andra är reserver.

Mille
0

#32 Jag utgick från att det var det tillfället då laget togs ut som räknades och då var det enbart en av de ordinarie som var elev i någon kurs. Moa gick brons, Emma-Charlotta gick ingen kurs, eftersom silver inte gick då, Karolina var ledare, Matilda minns jag inte om hon var ledare då men hon gick ingen kurs iallafall.

[vigalund]
0

# 34 Detta är en "Lycka till" tråd!Glad Laget togs ut i somras och då var det överhuvudtaget INGA kurser på Vaggeryd! (sommaruppehåll) Som du mycket väl vet (förstår inte varför du vill grumla denna "lycka till"tråd) har alla tjejerna gått kurser på Vaggeryd, och vilka kurser de skulle gå till hösten hade du vid uttagningstillfället inte en aning om!! Att sen tjejerna redan vid 12 års ålder hjälper till i travskolan gör väl knappast att de inte är med i "Travskolan"??

# 33 Det ena utesluter inte det andra! Man kan vara elev i travskolan och samtidigt hjälpa till som ledarassistent! Vi har travdagläger på vaggeryd där de defenitivt är elever!Glad

Skärpning nu båda två!! Och läs vad tråden handlar om!!!!

Mille
0

#35 Som du mycket väl vet (förstår inte varför du vill grumla denna "lycka till"tråd) har alla tjejerna gått kurser på Vaggeryd,

Nej, det vet jag inte eftersom det inte stämmer. Anledningen till att jag svarar är att någon i tråden frågade och du gav ett felaktigt svar.

Det spelar ingen roll vilka kurser de ev går nu, ett lag tas ut på presterade meriter, inte kommande meriter… För övrigt kollade jag schemat och ingen av de båda ledarassistenterna jobbade förra terminen.

Hagelberg
0

#35 Jag önskar er all lycka till i finalen Skrattande. Kan bara hoppas att min dotter kommer att få lika goa ledare som din har!

savrarpstuteri
0

#33 Karolina är mycket riktigt utbildad TLA III (travledarassistent) en mycket omtyckt o bra sådan (precis som #31 var när hon valde att jobba hos oss) och har jobbat mer eller mindre i travskolan sen den startade.

Mathilda är ej utbildad i TLA men har gått sin licenskurs hos oss och varit behjälplig när vi behövt hjälpledare.

De övriga tjejerna har gått/går olika kurser och tillsammans ingår de i Vaggeryds lag som tävlar i Vi i travskolan.

Då de tillhör Vaggeryds travskola och uppfyller de ålderskriterier som finns är alla i laget mer än väl berättigade till deltagande i Vi i travskolan.

# 36 ett lag tas ut på presterade meriter…….det var en specialstudiecirkel deltagarna fick anmäla sej till och medverka i,  därefter togs det tävlande laget ut till Vi i travskolantävlingen. Du var ju själv med och höll i den kursen.
Sen har alla tjejerna i laget inkl. reserverna gått div. olika kurser, deltagit i andra travskoleaktiviteter på Vaggeryds travskola/för travskolan!!!

mvh
Ungdoms och travskoleansvarig på Vaggeryds travskola!

Mille
0

#38, Det jag menade med presterade meriter är att de dels var lite förkunskapskrav för att ingå i studiecirkeln då amterialet var mkt omfattande och dels togs ut efter vad de visade att de hade tagit tills sig samt visat intresse. De togs INTE ut för vad de ev skulle kunna gå för kurser.

Jag har aldrig sagt att de inte representerar travskolan. Men alla gör det inte som elever, som #30 får det att låta som.

[vigalund]
0

#39 Nu får du väl snart ge dig!!!! Anmälan till sommarens kurs gick ut  till ALLA som ville vara med i studiecirkeln, och dessa tjejer anmälde sig! ALLA som vill, får vara med på Vaggeryd och INGA förkunskaper krävs, eller meriter, De som ville, fick vara med i travskolans studiecirkel i "vi i travskolan" och DU tog själv ut laget efter lottning! Vet inte vad som driver dig att förstöra för flickorna från Vaggeryd i "vi i travskolan"- finalen på Åby. Men jag kan säga så mkt som att min dotter är DJUPT BESVIKEN på dig och ditt avhopp som lagledare och dessa "låga" påhopp om meriter el. kurser, och din bitterhet får du behandla i någon annan tråd (på i focus?)Detta var en " LYCKA TILL TRÅD"!!!!Skrattande

Winner04
0

Får säga grattis och önska er lycka till i finalen :D

Veronica-I
0

För att återsluta till glädjetråden så vill jag önska alla duktiga tjejer från travskolan i Vg stort lycka i till i finalen på Åby, ni fixar det! :) …och säga att jag känner Mille mycket väl och vet att hon är en härlig, seriös och ambitiös ponnytravskusk som brinner för ponnytravet :)

Återigen lycka till i finalen hörrni!

Kramar Veronica

Mille
0

#40 Jag är ledsen om du har sett mina inlägg som smutskastande, men jag tycker nog att vi ska hålla oss till sanningen… Jag trodde det var emot forumreglerna att  sprida lögner om folk? varför skulle det vara fel om tjejerne är ledare, de får väl vara med ändå?

Holmqvist
0

#43 Gör en ny tråd om du ska fortsätta.

Lycka till igen tjejer och ha det så kul!!!Glad

[vigalund]
0

#41 tack!!Skrattande det värmde tjejernas hjärtan, som med stigande förvåning och ledsnad sett vad den här tråden utvecklats till!

#42 tack Veronica, ditt och allas stöd, och "lycka till" behövde de verkligen i dag! De är så unga, nya och "färska" och vill SÅÅÅ mycket, samtidigt som de är väl medvetna om att Vaggeryd ALDRIG varit med innan! Jag hoppas att de får en riktigt rolig helg på Åby!!(de ska ju sova över, och bara det är ju ett äventyr i sig!Glad)

#43 Jag har väl inte påstått att dina inlägg varit smutskastande!!(läs igenom hela tråden igen!) sprida lögner om folk??? Vad menar du???? Förvånad

savrarpstuteri
0

Stort LYCKA TILL i finalen i Vi i travskolan på Åby  som ni snart beger er till Glad!

Hoppas ni får en trevlig helg tillsammans och att er kämpaglöd hjälper er i tävlingen!

Heja tjejer Glad jag håller tummarna för er Glad!