Projekt 2010 ->
Stort tack till alla klubbar och privatpersoner som inkommit med förslag på den nya tävlingsstrukturen. Deadlinen var igår den 15e.
Det blir nu ett "digert" arbete att gå igenom och sammanställa dessa innan vårt nästa möte.
Än så länge har jag bara "skummat" igenom dem men där finns flera riktigt bra synpunkter
!
Roligt att höra att engagemanget har varit stort och att våra medlemmar skickar in sina förslag. Jag är helt övertygad om att det sitter många med jätte bra ideér, förhoppningsvis sitter nu arbetsgruppen med dem.
Lycka till med ert arbete. 
/Christina H
Kommer det presenteras före rep mötet eller blir det en knall där??
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Det ska diskuteras på repmötet, inget färdigt beslut då alltså.
#3 Ok bra att få veta att inget kommer vara beslutat före det.
~ Anneli ~

Detta är en så stor omställning för ponnytravet, oavsett vad resultatet av arbetsgruppens förnyade omarbetning kommer ge, så en årstämma är väll ett lämpligt beslutsforum efter en remmisomgång till klubbarna så att alla representater vet vad dom skall rösta.
Sedan vidhåller jag att det inte bör fattas några beslut enskilt för detta projekt med mindre än att resultatet från delprojekt fem oxå redovisas. Det får vara ett givande och ett tagande från bägge parter, inte bara SPTF.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Det arbetas för fullt med delprojekt 5 både inom STC och SPTF och kommer naturligtvis tillsammans med de andra delprojekten att utgöra framtida beslutsunderlag. Vid repskapsmötet kommer SPTF att lämna en lägesrapport kring detta.
Arne Florqvist
Ordf
#1 Tack
!
15 klubbar och 11 privatpersoner har inkommit med synpunkter och förslag.
Jag skall nu göra mitt bästa för att sammanställa, och sen tar arbetsgruppen med det på sitt möte under kommande vecka.
Kommer samtliga remissvar att läggas ut på SPTF:s hemsida?
//Stefan
#8 Bra förslag, skulle vara trevligt att läsa, så man kan sätta sig in i det hela själv.
~ Anneli ~