Bästa Minnet Från 2009!
Vilket är ert bästa minne?
Skriv gärna in här :D
Stall Bråna
Mitt bästa minne var Winner's och min 2:a plats på Romme 3/7. Hans bästa lopp i karriären! Han var helt fantastiskt bra! Synd att han fick sig en kort galopp på upploppet annars tror jag segern hade vart hans för han var så enormt fin! Var superlycklig, fälldes lite tårar. Han sänkte sig i det loppet från 2.35 till 2.28 :D <3
Valentinos Rossi's dubbel på Åby 14/6 med Evelina Jonsson var också ett underbart minne! Shit så han tog dem då! <3

Mitt bästa minne måste vara Kalmars dubbeltrav! I första loppet låg Bolsan i tredje spår hela ytter kurvan , och lyckades ändå ta sig förbi hästarna på insidan o komma trea!
På söndagen gick det ännu bättre… Bolsan tog ledningen direkt, trots 20 m tillägg, o höll den! Enda segern med henne i år tyvärr… Rafaela körde jag oxå, hon vann sitt lopp på 2,09,9. Första gången hon gick under 2,10 i lopp :)
Ett annat bra minne var förståss Kriteriehelgen och Kriterietestet! Då gick både Rafaela och Bolsan som kanonkulor :) Ställde upp med Bolsan i ett 2640 lopp och det nya rekordet blev 2,04,2, hon sänkte sig med 3 sekunder! Blev så j*vla glad när jag såg det! :D
Oj vad svårt, finns mkt att nämna egentligen, men roligaste segern får bli bästa minnet i år. Bollnäs 7 juli vann vi Stampings Lill Hambo på fina 1.55,2, knappa huvudet före Fe´rgus(nr.8).. Hade dåligt utgångsläge i form av spår 11 bakom bilen, men knappt 400m efter starten hade han rundat i 3-4 spår och kom till ledningen med Fe´rgus utvändigt. Det var ett spännande lopp och roligt att köra!
Foto: Kim Moberg
Helt klart - Kriteriesegern med Razmus Raid på nytt svenskt rekord!
Vilket lopp hästen gjorde…! Hamnade i dödens från start, fick tokgalopp (har aldrig haft någon större galopp i lopp…) efter 600-700 meter (var helt säker på att vi skulle bli diskade!!!), men efter galoppen - han har aldrig vart bättre!
Han drog upp tempot och gick till ledning med 600 meter kvar, och j*vlar vad fort hästen gick sen! Första 1000 gick på 2.01,9, 1500 gick på 1.59, Musse gick i mål på 1.58,5, hur fort gick då sista 500!?
Känslan att vara först över mållinjen är obeskrivbar… Särskilt med Musse, en häst som betyder så mycket för mig och som jag gjort hela resan själv med!
Det var en grym skön seger, på alla sätt och vis!

när jag vann med blexter på rätvik 
foto: jerker klang

Lätt sista snabbjobbet innan veterinärbesöket i mars..!
Så fin han var innan detdär veterinärbesöket, wow… obeskrivligt, kommer ihåg att vi satt och pratade om 50gränsen påvägen hem.. uhaligen. Tänk att det gå gå så fel sen.
Allt vart skit efter det(det som inte redan var..), skulle aldrig åkt dit för att kolla upp han. Något jag ångrar fruktansvärt. Gjort är gjort. Trodde ju det skulle bli bättre men allt vart totalt fel istället. Inte ett enda lopp har varit bra. Kallabalik :P Nej. Ändringar inför 2010, Och ingen jääkla veterinär såvida han inte är halt!
KRATERNS SMOOTHIE PÅ BERGSÅKER. 1:A 3.11,8 2:A 3.18,?
23/5
KRATERNS SMOOTHIE PÅ SOLVALLA.1:A 3.07,? 3:A 3.05,7.
13/6
Skogsdala Appollos 2a plats på Mantorp 27/9. Efter att ha varit så sjuk som han varit och kommer tillbaka och visar att han inte är slut det sitter i hjärtat.
Men Månsagas seger på Bergsåker i Maj är super kul de med:)

Solvalla 13 Juni. Colt passerar den magiska 2.00 gränsen för första gången. Sänker från 2.03 till 1.57.6!!

Det bästa minet i år är nog när jag kom tvåa med Tjeas Musseron i monten på eskelstuna och det var första gången jag red russmonte så det var super kul och så var det när jag vann i går på Solvalla !!
Måste vara förra gången på Jägers när det hällregnade i stort sätt hela dagen men min lille kämpe lyckades få till två mycket bra tider på den tunga banan och som resulterades till en 3:e och en 2:a placering! Har nog många fina minnen om jag tänker efter men detta är nog det starkaste ;)
mitt bästa minne är när jag i går lördag den 17-10-2009 tog min första seger 
bästa minnet är från sista segern med conrad II på solvalla men starkaste minnet är sista loppet med corren, när han kämpade för att försöka komma förbi och komma 3a men de räckte inte men han kämpade som alldrig förr och det komer jag alltid minnas
VÅr hemsida : http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Helt klart Axevalla idag då Troll Twix för första gången gick under 2 minuter och vann sitt lopp på 1.58,8. Detta var hennes sista start på ett tag då hon är betäckt med Tejas Monljus och skall föla till sommaren.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#16 grattis!!!

Bästa minnet är ifrån 22/8 på Solvalla med Lojsta Irrbloss. Det hade inte funkat med "Irre" under hela året, och vi hade som mål att komma runt odiskade. Istället blev det seger och rekordsänkning från 2.26 till 2.18! En smärre chock 
Vill passa på att tacka Olivia & Cecilia för att jag har fått chansen och förtroendet att köra era fina hästar i år!

abbes (abdulla) första start i karriären som var i maj nån gång, det var mitt första russlopp och vi vann :D
inte trodde vi att det skulle gå så här bra med honom, han gick ju knappt att köra för drygt ett år sen. nu har han gjort 7 starter med 6 placeringar och ett rekord på 2.16,3 :)