Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 913 ggr
Carl-Henrik
0

Info Kalmar oktober

Fredag 23/10

Frihandicapen offentliggörs på Kalmartravets hemsida senast måndag 19/10 kl. 08.00, strykningar ska göras senast måndag 19/10 kl 09.00 enligt anvisningar på listan. www.kalmartravet.se

Anmälan sker på tel. 0705-23 86 80 senast söndag 18/10 kl. 18:00

Söndag 25/10

I finalen handicapas hästarna efter tiden som de går i försöken, oavsett hästens rekord. Tyvärr går det inte att starta i ett försök och i monté, treåriga hästar kan ej heller deltaga i försöken.

Anmälan sker via e-post: kalmarponnytravare@hotmail.com senast söndag 18/10 kl. 19:00

mallan-nog
0

Har ni kollat detta med att handicapa efter försöken. Detta vet jag att andra banr inte fått göra utan att man är tvungen att stå på sitt rekord.

Odeas
0

Har läst proppen och har en fråga; om min ponny springer 2.10,0 (eller 2.20) i försöket, vilken distans hamnar den då på ? Som jag läser står det 120 m tillägg för 2.10,1 och sämre och 200 m för hästar snabbare än 2.10,0.
Det blir till att köra med klocka för kuskarna, för om jag fattat proppen rätt och man hamnar på "fel" sida om 2.10 (eller 2.20) får hästen stå 80m sämre inne än om det varit rekordhandikapp. Tuffa bandage!

nemesis
0

#0 så inga 3 åriga hästar får vara med i nåt av försöken??

blomma3
0

Ha, ha, om någon häst kutar 2.10,0 eller 2.20,0 får dom nog inte vara med i finalen. Det är nog ett bra tips att köra med klocka, inte skulle jag vilja start från samma volt som 9 sek snabbare ponny. Tacka vet jag vanliga rekordhandikapp!
#3 Nej, treåringar får ju inte starta två gånger samma dag.

blomma3
0

putt

blomma3
0

Någon som vet hur det blir med denna proppen? Varför svarar inte Kalmarklubben hur 2.20,0 och 2.10,0 ska stå distanserade i finalen? Eller kan man bestämma det efteråt om det är någon som springer den tiden i försöket?
#1 Vet du att man inte får köra en sån här propp?

Carl-Henrik
0

Distansering i finalen sker enligt följande:

Kat. A
1140 Hästar som springer på 2.48,1 eller saktare i försök 1
1180 Hästar som springer 2.48,0 eller snabbare i försök 1
1220 Hästar som springer på 2.33,1 eller saktare i försök 2
1300 Hästar som springer på 2.33,0 eller snabbare i försök 2

Kat. B
1640 Hästar som springer på 2.20,1 eller saktare i försök 1
1700 Hästar som springer 2.20,0 eller snabbare i försök 1
1760 Hästar som springer på 2.10,1 eller saktare i försök 2
1840 Hästar som springer på 2.10,0 eller snabbare i försök 2

VeronicaP
0

#7 finns det möjlighet att få box från fredagen till söndagen även om man inte ska starta förrens på söndagen ? Har nämligen inte bestämt ännu om jag ska köra på fredagen eller lördagen  ännu :-)

Tusen
0

#6 jag cvet att när EPS skulle göra så förra året (2008) på Sprintermästaren så fick de backa på det. Hästar SKA  (enligt SPTF det året i alla fall) stå på sina rekord oavsett hur fort de springer i försöken. I annat fall räknades inte loppet som ett officiellt lopp. Så sa man då i alla fall.

I år fick dessutom hästar som diskades i försöken inte starta i tröstfinalen. (Fast på 5-årsbaggen har man alltid tidigare gjort så och då har det gått bra.)

Katitzi
0

Har det kommit upp några tider om när loppen går på fredaG?

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

Katitzi
0

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

evamamma
0

#7, Kolla direkt med Kalmartravets kansli, Anethe, det är ju tävling på fredag kväll, så då tror jag det kan bli kärvt innan tävlngens slut.

Det skulle i så fall vara om de inte använder gamla ponnystallet.

En ide kan vara att höra med Mia Fajersson om de har någon hage ledig under kvällen, och sen att du får en box efter tävlingen.

Ha det bra så länge, Eva.

Jennie_A
0

#9 Fast EPS fick köra försök & officiell final i juni 2008 där hästar fick stå på sitt nya rekord (satta samma dag), så där hade SPTF inte satt emot. Vi var själva med med Primavara, som satte nytt rekord i försöket, och fick stå på det i finalen.