Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1659 ggr
johanna9
0

Åby

är de ngn som vet om åbys tävling blir av??

Skotta
0

Inställd :(  Det var det sista jag hörde iallafall

VeronicaP
0

De har väl velat fram och tillbaka känns det som , tycker de kunde gå ut och lämna raka besked och inte lite lösa rykten..

johanna9
0

ja kan va rätt bra o veta om man ska fortsätta träna eller om dom ska få vintervila.

Saaandberg
0

citerar

"Det kommer inte att bli någon tävlingsdag den 8 november PGA bristande intresse från våra medlemmar"

tycker de är lite sådär halvdåligt att skylla på medlemmar, självklart ska man visa intresse för sin klubb, men när man har föräldrar som inte kan lägga ner massa tid och intresse och man själv inte heller har tid för det, va ska som kräva av en, vi gör vi kan!

VeronicaP
0

#4 Vad står det någon stans ?

Dolores
0

#5 På deras hemsida

VeronicaP
0

#6 Jag såg det sen men kan ju ändå tycka att de kunde lägga ut det på SPTF eller nåt

Tycker mer det känns som att de inte vill ha den sista tävlingen överhuvudtaget.

För de kunde först inte ha det den 11 pga funktionärs hinder , även om de inte hade kollat med funktionärer i grannklubbarna ( inte alla i allafall)

Kris_J
0

Men vilket velande häromdagen fanns det att läsa att de skulle bli den 8/11Rynkar på näsan Jag är också medlem och har ett icke bristande intresse…Har väntat och väntat på att den sista tävlingsdagen skall bli av, synd om dem som engagerats i detta till ingen nytta.

Veritas odium paretFörvånad

ryttarn
0

Känns väll kanske inte som Åby är den mest organiserade klubben i landet numera……

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Tessma
0

Klaga mera så är ni snälla…

Klubben har ingen ekonomi och medlemmarna är inte intresserade av att hjälpa till. varken med att hämnta ut sina lotter som dem ska sälja eller leta efter sponsorer. Alla bara tar för givet att dem ska få tävla. Allt jobb kan inte hamna på några familjer. Speciellt inte när man är runt 40 familjer och det är 6-8 stycken som drar allt lass.

Dem som klagar mest är oftast dem som inte gör något alls….

moffons
0

#4 tycker de är lite sådär halvdåligt att skylla på medlemmar…

Ja, har alla samma inställning som du så är det inte konstigt att det inte blir några tävlingar på Åby. Skäms Nej skärp er medlemmar, det är inte bara ett fåtal familjer som skall dra hela lasset, för eller senare så tröttnar man.

VeronicaP
0

#10 Har alla blivit frågade om de vill hjälpa till ?

Oftast så får man faktiskt ha någon några som styr upp det hela och ringer runt , går på de övriga medlemmarna, så är det i alla föreningar ,inte unikt i Åbys…

Det är alltid samma som hjälper till men man måste ju försöka få igång de övriga medlemmarna , ha lite tätare medlemsmöten , liten avslutningsfest , försöka ordna lite positiv anda i klubbe, inte lätt men man måste göra sitt bästa dessa tidern och ja jag tycker det är jäkligt tråkigt och surt att eran sista tävling inte blir av och ja jag tycker också att det är dåligt att bara skylle på medlemmarna och det står jag för .

Johansson
0

Obestämd   Synd att det inte blir av …

ryttarn
0

Kanske bättree att då planera in färre tävlingsdagar. Lägger man ut i tävlingskalendern så planerar man sitt tävlande utifrån det. Inställda tävlingar med kort varsel ställer till en massa tråkigheter, inte minst för klubben själv. I fortsättningen blir det ju då lätt så att man tar andra banors tävlande i första hand och planerar in åbys lopp om det ändå är en lucka som man kan ta eller mista.

Jerker Klang,

www.isil.se

[cancan]
0

Tycker det verkar väldigt klyddigt..

Fick hem ett brev på posten där det stod att jag skulle betala in för hästen vi strök förra starten på Åby, problemet var att vi betalade strykningssumman på plats.. O där fanns heller inget nummer någonstanns så man kan nå någon i klubben.. Tycker att det är tråkigt att det inte är bättre organiserat…

ryttarn
0

#15 Jag råkade ut för exakt samma sak idag…..

Jerker Klang,

www.isil.se

Tessma
0

#12  Frågat?! vi har skickat ut ett antal mejl, ringt samtal använt hemsidan och inte ett svar tillbaka. Har bestämt ungdomsmöten, medlemsdagar osv och ingen dyker upp mer än några av styrelsens medlemmar och alltid samma folk.

Allt verkar ju vara fel på just Åby.

Mamma har suttit som ordförande i klubben i 5 år och jobbat häcken av sig. Jag har suttit i styrelsen i 2-3 år nu och alltid samma familjer och samma folk som hjälper till. Klubben har 36 familjer och runt 5 stycken drar hela lasset med tävlingsdagar, möten, information som ska ut m.m. Vad ska man göra om alla har så mkt och göra eller inte svarar alls utan rycker på axlarna och väntar tills någon annan gör något.

Nu när styrelsen skall förändras lär ju dem få som gjort mkt gå ur för dem inte orkar mer. VArt skall då ÅPTK ta vägen?? Det återstår och se….

#15 PM:a mig så ska jag prata med kassören så jag vet vilken häst det handlade om.

ryttarn
0

#17 Detta är tyvärr ett ganska vanligt tillstånd i de flesta föreningar. Inget unikt för ÅPTK eller ens för ponnytravet.

Men det kanske är på sin plats då att dra ner på planerade tävlingsdagar? Bättre att köra färre dagar med hög kvalité än planera in en massa dagar som man inte orkar dra i hamn. Om jag räknat rätt har ni haft fem tävlingdagar inplanerade i år det är fler än vad vi har inom VPTS som är en större klubb med tre banor (F,År och Åm). Kanske kan vara vettigt att fundera över hur stor verksamhet man skall ha och anpassa "mun efter massäck".

I all välmening,,,,,

Jerker Klang,

www.isil.se

Teja-Bea
0

Väldigt synd att tävlingsdagen inte blev av… hade sett fram emot den!

Jaja.. då blir det vintervila för pollarna!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Tessma
0

#18 Våra tävlingsdagar har varit planerade i tid men alltid är det något som strular i slutändan för att någon glömt något. Är bara tråkigt att så få vill engagera sig.

Men men kommer med nya tag till nästa säsong..

ryttarn
0

#20 jag menar inte att dom inte skulle vara planerade i tid. Men har man för få som arbetar är det kanske bättre att köra färre tävlingsdagar så att dom som jobbar med det orkar med….

Jerker Klang,

www.isil.se

Saaandberg
0

MEN, jag blev som känt avständ i somras för att jag inte skulle ha strykit min häst, och nu skickar dom ett brev om att ja ska betela stryknings avgiften? Funkar det verkligen så?

Tessma
0

# 22 Beatrix vad snackar du om! Du strök Turbo på dubbeltravet på fredagen och blir automatiskt följdstruken och får som alla andra 5 dagars anmälningsförbud. Något man kan upphäva med ett friskintyg och kan då förkorta ner anmälningsförbudet till två dagar.

Du har inte blivit avstängd!! kanske bättre att du läser dem nya reglerna. Och JA du betalade inte strykningsavgiften på plats så därför får du göra det nu. Står så i propositionen och är inget undantag för klubbens medlemmar!

Saaandberg
0

#23, vad snackar du om?

Jag blev avstängd

Kopierar från resultatlistan den 14 augusti 2009. "Bestraffningar :
Sandberg Beatrix (Turbo B.) körförbud 090828-090910 Utan skäl uteblivit från tävling med definitiv anmäld häst/kusk/ryttare"

Och om du säger då att jag visst blivit stryken, varför står det då att jag fått körförbud?

om ni då även skriver, att jag utan skäl uteblivit från start men endå strykit, kan ni förklara er?
och  varför ska jag då betala en avgift när jag redan fått ta en bestraffning?

stallnysater
0

#24 Nu är jag inte insatt i den här historien…. Men så här står det i (det står i propostionshäftet):

**Allmänna bestämmelser vid anmälan till ponnylopp:
Strykningsavgift motsvarande startavgiften skall betalas oavsett strykningsorsak.
**
Det vill säga att oavsett vad hästen stryks för så ska man betala startavgift, detta oavsett om du sedan får en bestraffning som tex avstängning. Klubben gör alltså inget fel att kräva in startavgift för din häst! Betalar man inte strykningsavgiften på plats så skickar klubbarna hem en "räkning" på startavgiften.

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Saaandberg
0

#25, okej tack:) vajag snetände på nu va inte att jag ska betala räkningen, utan att som säger att jag strök (vilket jag gjorde) men endå fick anstängning och missade 2 väldigt fina lopp som jag kunde kört/ridit. De och detta stör mig grovt när de nu säger att jag visst strök och att jag   i n t e  vart avstängd.