Nytt i reglementet från 2010
Kommer detta att gälla ponnytravet med?
Följande kan man läsa på travsport.se
- De som erhållit körlicens efter den 1 januari 2010 skall alltid använda av STC godkänd säkerhetsväst vid all körning på ban-, stall- och träningsområdet. Säkerhetsväst blir obligatoriskt för samtliga körsvenner från och med 2012. (47 §)
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Det bör det väl göra. Kan inte tänka mig att vi ska ha "sämre" säkerhetsregler. Skulle inte se snyggt ut om det hände något.

Vilken tur man inte själv tävlar längre.

Äntligen. (#2
)

#3 hehe jag slapp iallafall ;) men vet att mina kuskar inte kommer bli glada.

Tror inte vi behöver följa deras regler faktiskt…. vi har ju vissa egna i andra saker när det gäller utrustning både på häst och annat ;-)
Tycker fortfarande det ska vara frivilligt som sagt och det har röstats om det nästan varje år väl och blivit nerröstat varje år …
så vi som har tagit licens iår och tidigare behöver inte ha säkerhetsväst förrens 2012? ;)
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus

Jag hoppas vi måste följa dessa säkerhetsregler, flera storkuskar kör med väst och Erik tackade sin lyckliga stjärna att han hade väst sist han ramlade ur. Å andra sidan behöver mina barn inget reglemente som talar om att de måste ha väst, de kör med väst ändå, både i tävling och hemma.
#5 Fast förut har inte regeln funnits i stc´s reglemente, då har vi röstat, frågan är nu om vi inte måste följa regeln när stc har den?
Undrar bara hur bra det kommer att kollas? Kommer ekipage kontrolanterna kunna se vem som tagir licens 2010 och måste ha väst?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus