Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 728 ggr
juliapettersson
0

Stå still

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en liten russgrabb som inte riktigt har fattat det där med att stå still, speciellt inte i gången, efter ett travlopp eller i prisutdelning. I prisutdelningen behöver han inte stå still, men hellst vill jag att han ska kunna skritta runt i alla fall och få sina priser, men det är i dagsläget nästan omöjligt.

Någon som har några tips?

Miii4
0

haha, oj, nu blev det fel

juliapettersson
0

#1 Nu blev det lite fel, ändrade innehållet i inlägget precis eftersom jag råkade göra två likadana inlägg :P

equuleus
0

Jag skulle nog ha använt mig utav horsemanship. Då lär dem sig väldigt fort =)

Bergas-Flisa
0

har också en ponny som har svårt att stå still. vissa hästar är det omöjligt för att stå still på banan..  dom är för taggade då. det är allefall min

amandahandersson
0

Nog för att jag inte hittar något tillfälle då hästen verkligen ska stå still på banan… Men på stallgången har jag två "icke-stå-stlll" nissar.

JennyBrunzell
0

Haha välkommen till klubben Julia. Pärre är lixom 9år och kan inte stå still. Haha

_JonnaRoos_
0

Haha det finns det många av, små pigga ponnier som inte kan stå still, varför göra det när man kan springa som dem älskar:D

Ylva_Sundbyholm
0

Tålamod och träning tror ja är det enda som hjälper. Pajsan va sån när ja fick henne kunde inte stå stilla alls, men eftersom den damen har lite svårt att skritta så var ja tvungen att lära henne att stå stilla.Nu kan ja köra snabb jobb med henne på bana och sen be henne att stå stilla då gör hon det.. men det tog nog ngt år innan hon kunde. men man får inte ge upp!

Odena
0

Odena står still bra hemma men på banan får hon tävlingsnerver och bara kastar sig iväg om man försöker få henne och stå still. Hon sparkar aldrig hemma men på banan får hon knäpp och sparkar om man inte har slaggjord…

DubbelE
0

hum.. NH funkar bra men annars e det bara att gå, stanna, stannar hästen så är det beröm o kanske en morotsbit. bara att upprepa.. jag har tränat ville med NH så.. nu står han still ganska still på ordet plats ;)

Millaaann
0

#10 Har han inte lärt sig sitta när du säger plats? x)

_JonnaRoos_
0

HAHA Millan e sååå kul

Millaaann
0

När jag säger halt till mina hästar så börjar dom att halta x)

(skämtosido, tråkig kväll :P)

DubbelE
0

#11, nope, men vi jobbar på de xD