Anonyma användare
Är det bara jag som har tänkt på att de som är anonyma här faktiskt är oftast de som är mest negativa, hoppar på folk , är rätt otrevliga med . Är de anonmya för att de inte våga står för vad de tycker eller just för att de ska kunna hetsa och gnälla .
Vissa trådar här tycker jag verkar vara just för att *reta* och man undrar ju faktistk om de verkligen menar det som de skriver..
En tanke så här mitt i natten , är kanske bara jag som har tänkt denna men skönt att få skriva av sig denna tanke ..
Du har så rätt, kära Veronica!
SÅ jag kan ju passa på att skicka ut en liten pekpinne, för om man inte sköter sig på forumet och följer dess regler så kan man bli utkastad… Bara så ni vet det. Och det är faktiskt inte tillåtet att skapa mer än ett användarnamn här!

det är ju inte chysst att "hoppa" på någon…
o man kan ju karnske göra hur många som helt användare OM man inte skriver info om sig…
men då är det ju bra som du säger att skicka ut brev till alla… :)
mvh Marielle

Håller med er..
Jag tycker det är uppfriskande med en debatt. Oavsett om det handlar om handicapsystem, prispengar mm. Att sedan redaktören för ponnytrav.ifokus vill torgföra sin åsikt må väl vara hänt. Kasta inte skit på dom som tycker att det är ok med pengahandicap, prispengar eller har någon annan uppfattning än eran. Att man sedan kan vara anonym på ponytrav.ifokus är helt enligt reglerna.
Man kan ju alltid säja vilka hästar man har, så vet man ju typ vilken man är…
Jag har då gett ut både namn å hästar, vad spelar de för roll om nån vet vem jag är? Jag tycker man ska STÅ för sin åsikt.
Alla vill inte gå med namn, vilka ponnyer man har. Det måste man acceptera, annars får man byta regler på hemsidan. Om man vill gå ut med namn osv är det också ok, det är ett eget val man gör.
Det handlar inte om att kasta skit, utan att stå för sin åsikt.
Jag känner en del som är för penning, och jag ser inga fel i den människan utan jag accepterar deras åsikt och tar då för givet att dom accepterar min.
Det är definitivt lättare för en sponsor att skicka pengar till en klubb än att bistå med grejor. Det går fortare och det är smidigare att skicka ett bidrag på ett par tusen. Att skicka grejor tar tid och ork och är lätt att glömma bort.
För dom som inte vill köra om pengar är bygdetrav en bra lösning. Vissa klubbar har gjort med skiftande resultat. Det är bara att engagera sig och driva igenom en bygdedag hos era klubbar.

#7 , men jag tycker att om man har en åsikt , blir medlem här och framför den åsikten tycker jag att man borde iaf säga vad man heter och kanske vilken bana man kommer ifrån .
#0 , hade ni inte det så på shetlandsponny.ifokus ett tag ? om att man skulle skriva ngt om sej själv på sin presentation ?

#10 jo det var så och på gamla var man tvungen att göra det just för att det blev så mycket skitsnack och påhopp. Fast nu är det ju några som är anonmya , så jag vet inte hur det är nu.
Jag tycker tex inte alltid lika dant som Anna.Ludin , men jag gillar henne ändå som vän , tycker också det är härligt att diskutera och sådant men jag gillar inte de elaka påhoppen, bara för att man tycker tex att man tävlar för att det är kul så kan man tex ändå vara för pennigspriser ;-)… Man måste ju kunna tycka olika utan att man ska hoppa på varandra och vara otrevliga, jag vet att det är jättesvårt och ibland kan jag bli riktigt irriterad när man sitter och läser , men jag börja lära mig att bita mig i *fingrarna* så man inte skriver allt man tänker *ler*
Jag har heller aldrig förstått varför man inte står för vad man tycker, då är frågan är man en sådan som pratar mycket privat också om hur dåligt allt är och sen när det kommer till kritan inte vågar stå för det man har sagt.
Inget påhopp alls det här bara en tanke …
Nu är reglerna på det här sätter. Ni får gilla läget eller se till att reglerna ändras.

#12 , du är ju glad & positiv. Denna sidan finns ju till för att man ska kunna framföra sina åsikter.. Dessutom tycker jag att om man skriver sina åsikter här och så tycker jag att man borde skriva vem man är . Det är inte så svårt, och det räcker med att skriva vad man heter & villken bana man kommer ifrån :) eller hur ?
Man får gärna vara anonym här, det är det många som är. Men det är ju lite märkligt att just de som är bitska och ganska otrevliga också är väldigt anonyma.
#5 Ärligt talat, tycker du att jag torgför min åsikt mer än någon annan här? DU och ALLA ANDRA medlemmar här har precis lika stor frihet att torgföra era åsikter som jag har!
Jag har startat detta forum, för att jag tyckte det behövdes en plats där ponnytravintresserade kan mötas och vädra sina åsikter. VARSÅGOD, det är bara att skriva din åsikt också!
Om jag ska värdera någons åsikter eller råd vill iaf jag veta vem det är som tycker och tänker. Vad har personen bakom tyckandet för kunskap? Här i internet världen är det särskilt svårt eftersom det kan vara vem som helst bakom ett användar namn.
Som #13 sa, man behöver bara skriva något kort, ålder, hästar, hemmabana etc.
Vad det gäller att framföra åsikter:
Skriv inte något du inte skulle kunna säga! Visa respekt för andras åsikter även om du inte delar dom. Undvik personangrepp, håll diskussion till fakta!
Tack för mej=)

håller med.
#12 Det är inte reglerna det är fel på. Det är den stora oviljan att visa vem man är = presentera sig.
Precis som #15 säger, bara något kort, så man vet vem man diskuterar med.
Det kan komma mycket viktiga synpunkter från en som är anonym. Synd tycker jag då man inte vet vem man ska "backa upp" i så fall.
Nej, jag tycker det är fegt att inte presentera sig. Alltid lätt att ha åsikter om man kan gömma sig bakom ett alias.

Nu i dessa tider med mycket förändringar så är det många "anonyma" med stora visioner och drömmar… Även om inte att reglerna säger att man tala om vem man är kan man tycka att kotymen skulle vara så.. Kanske skulle kännas ärligare i deras inlägg samt om man debatterar här på sidan… Visa lite kurage och stå upp för era åsikter…. Tycker att många gör det i detta Forum och eloge till dessa… Dessa personerna och deras åsikter respekterar jag i allafall.. Andra kan kännas lite off.. kan tyckas att dessa vill skapa rubriker..

Det kanske är så att en del av dem som skriver "anonymt" sitter i såna postitioner att de inte kan yttra sig med sitt "rätta jag"? Dessa personer kanske egentligen vill väcka debatt för att få till stånd en förbättring och inte som nu i mångt och mycket försämringar för ponnytravet?
Jag vill nog helst veta vem det är som har vissa åsikter men ibland kankse det int är möjligt för personen att ge sig till känna.
#19 Fast nog sjutton kan man väl ha åsikter och röra om i grytan utan att vara otrevlig, så några är här nu…
(skrivförbud är inte långt borta, om de inte skärper sig!)

#20 i det fallet håller jag fullständigt med dig. Hyfs och fason får INTE bli lidande bara för att man är anonym.
Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!
Regler är till för att följas - så självklart ska de ha skrivförbud om de inte uppför sig. Dock är det väl ganska lätt för dem att skaffa sig en annan anonymitet genom annat namn…..
#21 Skaffar man en ny identitet och fortsätter vara otrevlig så har jag fler skrivförbud att utdela… Det är en enkel procedur…

#22: Bra! Vi vill ju ha en effektiv seriös sida där vi kan föra bra och kreativa diskussioner och få svar på frågor.
Det är ju faktiskt så att det nog finns lika många lösningar på saker och ting som det finns hästägare och det får man ju finna sig i så länge det inte strider mot hästarnas väl och ve!

aa, precis.. jag är nog ganska negativ ibland och kan bli uppretad på vissa saker.. men jag hoppar inte på folk och är anonym :P jag vet en.. *nämner inget namn* som är hur sjuk som hälst! klagar och gnarar och sätter in sjuka trådar! USELT
Jag passar på att uppmana er att tipsa mig om inlägg och/eller användare som beter sig illa! För hur gärna jag än skulle vilja så är det en praktisk omöjlighet att kontrollera varenda inlägg som skrivs här…
Ge mig en länk till aktuell tråd och skriv inläggsnumret - skicka via mail eller PM….
Tack för hjälpen!