Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 1249 ggr
StallBakhet
0

Max 12 hästar vid autostart?

I de nya Allmänna bestämmelser 070101, punkt 5 står följande att läsa: "Antal startande ponnyer vid voltstart får uppgå till högst 15, varav högst 12 från samma distans. Vid autostart får antalet startande ponnyer uppgår till högst 12, varvid ponnyer med programnummer 1-8 startar i främre ledet och nummer 9-12 i det bakre."

År 2006 den 1:a april trädde det i kraft att vid autostart fick det vara 15 st startande.

Har detta tagits bort igen? Vet någon något mer kring detta?

Tyfon
0

det va i stor travet å inte i alla lopp det fick vara 155 hästar bakom bilen

Denna kommentar har tagits bort.
Nitro
0

Ojoj, 155 hästar bakom bilen ;)

Teja-Bea
0

Ponnytravet har väl kör de senaste åren att man bara får ha 12 hästar bakom bilen.

Det var ju många år sedan man bestämde det! 2002 om jag inte minns fel. Då blev det iaf att det bara fick vara 12 även i monté. För Jag och Valter var 13:e häst till monté SM och fick alltså inte vara med… =(

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

StallBakhet
0

Att det skulle få vara 15 hästar vid autostart gällde alla lopp utom mästerskapsloppen där det fortfarande bara var de 12 snabbaste.

Jag var närvarande vid repskapsmötet/förbundsstämman och har det noterat att det från den 1/4 2006 skulle få vara 15 hästar vid autostart dock med restriktioner för mästerskap. Nu i de nya reglementet för 2007 finns inte detta med - därav min frågeställning.