Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1758 ggr
Teja-Bea
0

Ponnytravet 2007

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad har du för drömmar, mål och visioner inför ponnytravåret 2007?

Vilka hästar ska du tävla? Vad har du för mål och drömmar med dem?

Är det något annat du hoppas på inför ponnytravåret 2007?

Berätta!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Teja-Bea
0

Jag kan väl börja med att berätta om mina mål och förhoppningar!

Nästa år ska jag tävla fyra (förhoppningsvis 5) hästar.

Micky 554. Hingst f.98. u.Rolla e.Granit ue.Rollo. Rek 2.02,2 2.00,9a. Till säsongen 2007 kommer jag låna Micky. Hos oss ska han tävla i främst trav och monté och kommer även att användas lite i avel. Jag körde honom på träningstävling i oktober där vi var först i mål på 1.59,8. Mål 2007: Att Micky ska gå under 2-minuter och (beroende på propen) vara med i Elitloppet. Även att han ska få 42p på utställning.

Tejas Musseron 597. Hingst f.04. u.Tejas Riska e.Tejas Monljus ue.Drömprinsen. Musseron gör premiär på travbanorna i vår som Monljus första avkomma. Träningen och körningen går jättebra och han har ett underbart temperament. Mål 2007: Att Musseron skall få göra en bra premiär. Gärna gå under 2.40. Även att han ska få 42p på utställningen nästa sommar.

Hults Pirita. Sto f.99. u.Ruffsi e.Pirat Pan ue.Grane. Rek 2.21. Pirita har i många år haft problem med att hon vart så bakrädd. Hon var planerad till start 2004 men fick då panik och slog, så hon ströks. Synd för hon värmde på 2.16. Hon startade i monté samma år och blev 2:a och 4:a på 2.23 som snabbast. Mål 2007: Att hon ska komma över sin bakrädsla och starta i trav. Och att hon ska få 43p på utställning. Pirita kommer troligtvis att betäckas med Tejas Musseron.

Tejas Monique. Sto f.98. u.Anemona e.Drömprinsen ue. Sverker rek 2.16,9 2.18,7a. Monique kom till oss för bara ett par månader sedan. Hon var grovt överviktig och hade lite problem med ryggen. Hon gick mycket bra under hösten (ner på 2.13) så jag vet att hon har kapacitet. Med rätt träning så! Hon rid regelbundet nu för att bygga ryggmuskler. Mål 2007: Monique ska gå på en tid runt 2.10 och även starta i monté.

Övriga förhoppningar 2007: Om, OM det går igenom att hästarna får starta tills de är 18 år gamla, redan 2007 så kommer jag självklart att ta ut Valter igen!

Valter. Vallack f.90. u.Matilda II e.Vagabond ue.Porter. Rek. 1.52,2 1.51,9a. Valter började sin travkarriär på allvar ganska sent och har därför mycket kvar att ge. I somras gick han tex 1.53 på träningstävling. Helt ensam genom loppet! Han kan mer! Mål 2007: Om Valter får starta så siktar vi på Elitloppet och  monté SM och på att han ska gå under 1.50. Annars blir det det vanliga målet. Allroundchampionatet! Han har ju vunnit fyra gånger (02-04-05-06) så varför inte igen! =)

Nu är det din tur! =)

Millaaann
0

Jag ska tävla 3st nästa år, om jag inte får fler att köra :P..

Mina mål till nästa år är att hästarna ska få vara friska och fortsätta gå bra..

Arnold 

Valack f.96

u. Nina e. Vagabond

Rek 1.57,4v 1.58,7a. Arnold har tävlat sen han vatt tre år, har sänkt varenda år, som 5åring va hans hans sabbatsår, inget stämde han va stressad och galopperade mest. Jag hoppas att han kan gå ner mot 1.55 nästa år om han håller benen i rätt gångart och får vara frisk, han gick under 2min iår och då blev jag överlycklig för han har visat på träning och värmning i några år att han har kapacitet till det men aldrig visat det i lopp.

Bonzon

f.00

u. Garrilina e. Bond

Rek 2.04,9v 2.00,9a. Bonzon har inte gjort så många starter iår pga skada men i slutet har han visat god form och till nästa år hoppas jag att han får vara frisk och visa att han kan gå under två min. 

Rosalind Ernst

f.01

u. Regatta e. Skotte

Rek 1.55,1v 1.57,0a. Rosalind har utvecklats mycket detta året och även hon kommit under två min. Hon gjorde sitt bästa lopp iår i elitloppet, då hon kom fyra efter mycket tillägg. Nästa år ska hon tävla sparsamt och jag hoppas att hon utvecklas ännu mer och går under 1.50.

CoolaCrossen
0

Jag ska nog bara tävla ett russ nästa år (ridhästar sen också).

Säby´s Allan Cross

han har gått 2.10.6 i år och jag hoppas på att han ska kunna sänka till ca.2.03.0 nästa år. Jag tror han har kapacitet till det. Sen får vi se, men jag hoppas på några monté starter med honom. Vi har fått alldeles för lite segrar för hans rekord (bara 2 st!) så jag hoppas verkligen det blir fler! Han har gjort att jättebra år i år, och jag hoppas på lika bra nästa år!

linnrisedal
0

Jag ska tävla tre hästar nästa år, om inget oväntat sker.

Cato

HAr utveklats något enormt iår och har överaskat bäåde mig coh andra, det jag hoppas med nästa år är att han ska växa i sig själv lite mer, och komma under 2.20 nuvarande rek 2.21a och 2,26 volt. Och att vi ska få våran första vinst tillsammans.

Dockie Bess

Har iår gått jätte bra, hon har haft ett tufft år med många trav lopp varavat med dresyr och maraton och det har tagit hårt på henne, hon får nu en ordentlig vinter vila och nästa år hoppas jag att vi kan få våran första vinst tillsammans och att hon går under 2 minuter i volt.

Kantarell

Ska jag tävla i monté nästa år, hon har iår bara gjort 5-6 starter tror jag pga att hon har vart skadat till och från. I slutet av säsongen fick jag äntligen kavalt in henne i monté på 2.30,1. Så nästa år siktar vi på att kvalificera oss till monté SM, då jag vet att hon ska springa riktigt fort. Det ska bli kul att se hur fort hon kan springa under sadel. Då detta är första gången hon startar i monté.

Sen hoppas jag självklar att alla hästar är friska, glada och laddade inför nästa sesong!

thilda-
0

Jag ska iaf tävla min egen till att börja med.. om jag inte får tag inågon annan…

**Säby's Ludmila
**Jag siktar på att få bättre placeringar och mindre diskningar (hehe) och att hon ska sänka sitt rekord och även starta i Monte lopp =)

Colt
0

Mina mål för Colt nästa år är såklart först och främst att han ska få vara frisk och hel. Sen så satsar vi på att han ska gå 2.10 nästa år, han har nuvarande rekord på 2.13 så det ska han nog klara. Men vi tar en sak i taget, målet är även att han ska lära sig att bli snabb från start, han har en tendens till att bara springa sista 500, då han gått tider under 2.10! Får han bara i ordning på travet och springer hela loppet så är en tid under 2.10 inte alls omöjlig!
Sen ska jag försöka ställa ut honom och få upp poängen till 40p. Hans exiteriöra del var domaren posetiv till, men han var spänd och fick bara 7 or på gångarterna!  
Sen ska vi försöka debutera i allroundchampionatet.

Målen för Felicia är att vi ska vara med i lagserien för eskilstuna och att vi ska debutera i Marathon.

AnnaLundin
0

Nästa år är det tänkt att Hippotekets Esska ska lånas ut för att tävla igen. (tingades för detta redan efter treårssäsongen) Hon startade ju några gånger under sin treårssäsong, fölade som 4-åring och nu när fölet är avvant ska hon alltså igång igen! Hur länge hon ska tävla återstår att se. Går hon bra så kanske hon får tävla i flera år, annars får hon återgå till avelsbox och utställningsring + vara barnponny på hemmaplan.

OM det skulle råka dyka upp en villig kusk som kan tänka sig att komma hit och köra/rida Hippotekets Cassis några gånger i veckan så får hon gärna startas litegrann. Hon ska iofs betäckas och vara med på några utställningar också, men det går ju att kombinera om man vill. De får ju tävla de första 120 dygnen efter betäckningen. Jag kan dock inte tänka mig att låna ut henne och har nog inte tid att träna henne helt själv.

Sen fortsätter jag naturligtvis att hålla koll på mina uppfödningar som tävlar!

Nitro
0

Jag ska tävla Skärmnäs Pigall 504 & Dolly Roll nästa år.
De har inte varit här så länge och båda hästarna saknar kondition.

Dolly har ju varit borta från tävlingsbanan i 5 år ( om man inte bortser från ett kval) och ska debutera är det tänkt nästa år, som 14 åring!
Hon har rekord 1.53,4 och mitt mål med henne är Elitloppet om proppen passar. Ett annat mål, ganska högt iofs är att hon ska gå under 1.50.
Ska även starta i monté nästa år, med Julia Pettersson. Hoppas på Monté SM :)

Pigall har också han startat lite, bara en start i år (gick 1.53). Han verkar vara en urtrevlig hingst och målet med honom är ungefär detsamma.
Under 1.50 och gärna Elitloppet.
Även montéstart för honom nästa år, Oskar J Andersson ska få prova honom här i vinter då han behöver en stark ryttare. Vad kan då passa bättre än en kille ? ;)

Målet annars är väl såklart att de håller sig fina & fräscha!

CoolaCrossen
0

#6 Kan du PM:a mig om vilken sida allroundchampioatet finns? alltså om det finns nån hemsida eller så där man kan veta mer?

ElisabethA
0

Emmeros Gardenia kommer att starta under 2007. Målet är en tid under 2,50 eller kanske till och med under 2,45 Fundersam Hon ska betäckas under våren så vi får se hur många tävlingar det blir nästa år. Oavsett om det blir en eller tio starter nästa år, så ser vi fram emot tävlingssäsongen redan Glad

Jessika87
0

Jag hoppas att Min häst ska hålla sig frisk. och att bråkstaken CurreRäcka ut tungan ska bli lugn så att de blir ett första tävlings år med honom. MINA MåL

wilson
0

Har tre starthästar i stallet, som det ser ut just för dagen…

Julia Ess;

4-årigt sto efter Korsnäs Brådis. Fick det inte riktigt att funka som 3åring så vi tränar på för kval. Fartresurser har hon så kvalar hon bara så satsar jag mot årgångsloppen.

Annju;

6-årigt sto som jag ska träna för tredje säsongen, hon kämpar på bra och med henne satsar jag mot 2-minutersgränsen.

Trofé;

Ny i stallet, måste lära känna först innan man kan sätta några riktiga mål men om proppen fungerar för honom och vi kommer överens så hade inte en start i elitloppet varit helt fel!

Mys Kellie;

Min senast inköpta lilla dam, ska hämtas hem från uppfödare (Stall Mys) under december. Henne får vi vänta ett tag på, hon är ju bara bebis, men med kanonstam så det ska bli mycket spännande att se hur hon agerar som travponny!

MVH MW

Mollberg
0

Mina mål nästa år blir väl främst att få ut min blivande 3-åring Jarmo på banan. En dröm är självklart att vinna Kriteriet, men alla hästar kan inte deltaga och alla har inte något där att göra heller, så vi får se hur det går!

Ett annat mål är att ta F-licens i båda trav och monté och att få köra/rida lite lopp.

Tyfon
0

ska tävla Tyfon och en 3-åring mål med Tyfon är att få honom under 2 min och ta hans tionde seger har bara två kvar. med treåringen få den till start. och helst Derbyt.

Mollberg
0

#14 Derbyt med en 3-åring? Kriteriet menar du väl :P

Anna_
0

Att hästen/hästarna går bra och vi får ta några segrar iaf! Målet för Tippex är att han ska gå ner mot 1.55. Han har kapaciteten men det ska bara stämma för honom också! Måste först försöka få bort den något stora magen ;P 

Vilka hästar ska du tävla? Vad har du för mål och drömmar med dem?

Den jag säkert är Tippex. Sen förhooppningsvis den nya pållen också. Sen kmr jag säkert köra någon mer. Får ju inte köra shettis mera såå. "/

Är det något annat du hoppas på inför ponnytravåret 2007?

Att hästarna ska må bra och att tävlingarna ska gå bra! :D

Teja-Bea
0

#9 Informaiton om Allroundchampionatet finns på Mälarruss hemsida: www.skogsbaggen.se.

Tyfon
0

#15 men han är tre iår så han är fyra nästa år

ozzkan
0

Att hästarna går bra, speciellt Kålmans Polartösen, som just nu är den enda hästen i stallet, sen får vi se om jag får nån shettis i stallet oxå. =P Sen vet jag att jag ska köra Alban som åkt hem till ägaren.
Tösen: Gå under 2,10 iallafall (Rekord 2,15.9) och kanske ridas in, ska inte starta henne i monté nästa år men kanske som 5-åring.
Alban: Jag vill verkligen att han ska gå under 2,35 men jag körde så fort jag kunde i alla lopp jag var med i förutom i Elitloppet eftersom jag var klar tvåa så behövde jag inte köra på honom men då kanske han hade gått under 2,35. (Gick 2,35.8)
Sen vill jag ha en shettis som helst ska kunna åka ut i Eliloppet om proppen blir samma som förra året om inte Alban ska ut. =P

Sen kan man alltid hoppas på att få köra nåt lopp åt någon annan som jag fick göra i år av en slump. =P

Sen hoppas jag såklart att Tösen får en skade fri säsong så att hon kan starta på och tycker det är roligt!

F_aanyy
0

Jag ska tävla Bejla som är e. Junisorken. Hon fyller sex år nästa år. Målet är väl att först få henne till kval.

DubbelE
0

har 2(troligen) till start (+fjordingen som matchas till FSM i dressyr o hopp).

Ventil

sänka rek under 2.15 och ta sin första vinnst. men först och främst vara helt hel i sina framben.

Rocky Boy

förhoppningsvis komma ut på travet kring midsommar, ev maj. han ska "bara" vara ordenklig är mitt mål för 3 års säsongen med honom. Om han klarar att vara det så ställs det lite högre krav på honom men inga större.

Annelie-
0

Hästar jag och Jennie skall ha i träning nästa år är följande:

Iva Roll - Förhoppningen med henne är att hon skall lyckas ännu bättre i Eliten än i år och sänka sitt rekord ytterligare. Hon går otroligt bra på träning men i lopp har ofta galopperna kommit i vägen. Tills nästa år hoppas jag att hon blir mer stabil och visar vad hon verkligen kan! SM och Guldstoet är de stora målen!

Primusa - Hon har varit mammaledig i 4 år och har fått tre fina föl. Hon kommer hem till oss igen i vinter och vi ska då sätta igång henne. Hon har ett rekord på 1.52 nu och drömmen nästa år är att få henne under 1.50. Beroende på hur propostionen till Elitloppet ser ut, vore det kul om hon kunde vara med där. Självklart vore det förstås också superkul om vi fick med två hästar till SM nästa år igen.

Primavara - Primusa första föl med pappa Polar! Hon är en väldigt klok men envis dam som vi har höga förhoppningar på. Målet med henne är förstås att komma med i kriteriet men så länge hon sköter sig och gör sitt bästa så är vi nöjda!

juliapettersson
0

Rosalie: Är otroligt startsnabb, så hon har tyvärr ett snabbare autorekord. Målet blir att jag ska lyckas få ner henne på 2.02 även i volt, hoppas även att jag lyckas balansera henne rätt, så kanske det bär av under 2.00?

Dar's Golf: Hade Derbyt som mål i år, men kom en massa problem ivägen och hann inte köra ner honom i tiderna. Har ett rek. på 2.12 nu, men om träningen går som den ska så har han absolut kapacitet för 2.00, och vi siktar på femårsbaggen/femårsmästerskapet.

Lojstas Starlight: Har tidigare gått snabbare med mig i monté än i travlopp, men i år sänkte han travrekordet med 6 sek och det blev svårt att matcha i montén, så målet 07 är att få Starre ner mot 2.06 i monté.

Sen ska jag rida Dolly Roll åt Rebecca, då är det lätt nytt rekord för äldre ston som gäller xD

Mitt eget mål är att gå ner några kilon så jag kan börja rida lilla Golf i lopp ;)

peron4
0

Att Peron (f. 02, e. Ripadals Benni) ska komma till start och att jag vinner mitt första officiella lopp.

divansson
0

Jag hade tänkt å tävla bara min ponny nästa år..  men jag har ju såklart Inget imot att köra någon annans såklart. men ja har vel ingen annan å köra/rida åt så de blir säkert bara min ponny då.

Solos Harry Boy Vallack, 1999. E: Jucent U:Happy: Jag hade tänkt att tävla honnom i några Autolopp för att få ett bättre reckord.. Sedan hade jag tänkt att han skulle kunna gå under 2.00…  för han har ju gått runt det i jobb..  så jag är säker på att han kan det om han bara vill.. :/ så  det hade jag då tänkt i alla fall.. sen komma med i nått litet större lopp om de går.. :P

Nitro
0

#23 HAHA Julia, Dolly sänker 3 sek för varje kilo du går ner xD HAHAH

primusa
0

#23 Dolly Roll is back - kul. Hon är samma årgång som Primusa, som (förhoppningsvis) återvänder till tävlingsbanan efter tre föl.

ryttarn
0

Lilla Ross Man

Rosse är vår "självförtroende-stärkande-ponny". Han gick för första gången under 2.30 i år och Hompas målsättning med Rosse inför 2007 är att komma under 2.25 samt att komma under 2.30 i monté.

Hannas Aktör

Acke går fantastiskt fint här hemma i träning. Har börjat få ordning på bakvagnen och målet för 2007 är att gå under 3.00.

Mercan

Våran humörs häst. Kan blanda briljanta lopp med rena katastroferna. Tränade hela sensommaren under 2.10 även om han inte fick ut det på banan. Målsättningen är först och främst att få honnom trygg vid omkörningar (blev klipt ett flertal gånger 2006 och är livrädd för att köra om). Sedan är målet att gå eunder 2.05.

Troll Twix

Vilade hela 2006 och har nu börjat växa i sina lååååånga ben. Går kalasfint här hemma. Målet är att hon skall gå runt 2.20 men med lite flyt kan det bli mycket bättre.

Josephine

Gjorde sin första säsong som sjuåring 2006. Tränade under sensommaren låga 2.20 tider så målsättningen måste vara att bli stadig runt 2.20 och gärna under.

Driffi

Detta är en underbar 14 årig dam som vi köpte i sommras under tragiska omständigheter. Driffi har inte varit tränad ordentligt på flera år, om någonsin. Har ändå ett rekord på 2.23 hon sprungit på ren vilja. Driffi tävlade inte alls under 2006 så hon är i full träning nu. Målsättningen med henne är att hon skall gå under 2.15. Om åldersgränsen för ponnyer höjs till 18 år så kommer denna dam deffinitivt kunna gå under 2 min, men att sänka så mycket på en säsong år inte realistiskt.

Tejas Monljus

Vår fantastiska avelshingst. Han kommer tävla under vår och höst och ägna sommaren åt andra betungande plikter :-). Monis har ett rekord på 2.35 och målsättningen i år är att han skall bli stadig runt 2.20.

Wella och Jaritza skall ha föl i sommar, men dom kommer ut på banorna igen 2008. Björklids Musiljac skall lära små barn att rida under 2007. Förhoppningsvis tycker han att travet är underbart efter det så att lina får göra en bra avslutningssäsong med honnom 2008.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Nitro
0

#27 Kul att någon mer än jag tycker att det är kul med att Dolly gör comeback :) Hoppas det går bra med eran också! :)

primusa
0

#29 Det fanns ett till sto född 1993 som alltid kämpade med/mot Primusa och Dolly Roll. Hon hette/heter Pice of Candy. Någon som vet var hon är?

juliapettersson
0

#30, Piece of Candy startade väl förra året? Har för mig att den ordinarie kuskens syster körde henne då för hon var på andra håll… om jag inte är helt ute och cyklar.

Ylva_Sundbyholm
0

#30 Pice Of Candy startade på färjestad i mitten av Maj i år. Men då sa ägarna att det var sista starten för att hon inte kändes motiverad längre. Hur det blir nästa år det vet jag inte, kanske kommer hon tillbaka.

Nitro
0

#30 Vad har eran Primusa gått? Är inte det i närheten av Dolly , lite snabbare bara ? :)

Annelie-
0

Primusa har gått 1.52 i volt och 1.53 i auto! Får se om hon kan komma ner i de tiderna igen efter 4 års vila! Ska bli spännande!

Nitro
0

#34 Ja, då är det ju nästan exakt som Dolly :) Hon har 1.53 i volt. Vi kommer nog mötas nästa år då :)

Madson
0

Jag ska starta Dolk.Vet inte om det blir ngn mer.Men jag hoppas att han kan bli så pass bra så att vi kan sikta på 3-års kriteriet.Men mitt mål är att han ska sköta sig och klara kvaltiden!

Odena
0

Hoppas på att starta mina 2 hästar:

Odena:  Sto född 01 och har gått otroligt bra i år och har redan hunnit att tjäna ihop 4500 och det är jag faktiskt ganska stolt över då vi vann 3000 i första pris ett lopp… Mål 2007: Att Odena ska vara pigg och kry och kunna ta sig ned i tiderna och kunna vara lika stark som hon varit i år..

Blåsippa:  sto född 04 är inkörd nu och ser ut som hon skall kunna springa med tiden… Har utvecklats mycket nu i höst och har fått självkänsla och blivit mycket snäll att hantera, hon är lättlärd så jag hoppas att få följa hennes utveckling…Mål 2007: Att kunna kvala in henne och att hon ska få vara frisk…( Sippan på bilden)

DubbelE
0

Har märkt att det många snabbtravande som kommer tillbaka nästa år efter vila eller "mammaledighet"… riktigt kul Skrattande

Nitro
0

#38 Yeah, min är bäst . HAHA skoja. Hoppas hon kommer igång fint i alla fall!

pumbaj
0

Jag ska tävla Svedens Medalj och försöka Kvala Prince Anton:)Kyss

Med Medalj är att han ska springa 2.55 (har 3.07.8) och anton har inte visat så himla bra att han kan springa, Men han ska ut allt:) För anton vfill ehlst springa i Galopp om det går för fort eller om de kommer om nån:/

Min syster ska kvala Juliett (efter Tejas Monzun) Hon kommer nog klara kvalet, och min syster har inga mål med tiden direkt vad jag vet, eftersom hon bara är två och inte tränas så himla hårt. För vi spar på hennes ben fastän hon vill springa fortare än vad hon klarar av:)

Harre bra! Lollo på www.freewebs.com/teambergbybacke

Ogge
0

Mitt mål är att det ska gå bra för mig när jag ska börja köra Karl-Oskar,första året jag får köra russ. Och att jag ska ta några plac. med Sindy O med Glad

Karl-Oskar E.Effekt U. Allgunnens Pinny rek. 2.06

Sindy O  E. Schamil U. Näsvallens Marina re. 2.45

[cancan]
0

Hästar jag ska tävla 2007 

Cancan

sto f.96

u. Candika e. Hero

Rek 2.26,4v 2.27,1a. Cancan har haft problem med snett bäcken och muskelinflammationer. Hon är en häst med mycket kapacitet och kan gå riktigt fort, men är tyvärr väldigt häst och ljudkänslig i loppen och stressar upp sig lätt.. Mitt mål med henne är att hon ska sänka till under 25 samt vara frisk. Kommer ev. att betäckas med Drömprinsen.

Felicity

sto f 2002

u Finess e Trojka Viking

ostartad. Har varit väldigt omogen och varit inne i en växtperiod. Är väldigt barnslig och okoncentrerad. Men har nu äntligen börjat skärpa sig och visa lite fartresurser. Mitt mål med henne är att hon klarar kvalet och kommer till start. Kommer att betäckas med Drömprinsen.

Ramiina

sto f 2004

u Ripadals Ramona e Allgunnens Valdör

Ostartad märr.. Under inkörning. Har stora förhoppningar på denna damen, då hon har fint steg och löpskalle.. Målet är att få henne till start.

Ting-E-ling

sto f 2001

u Svalan e Junisorken

Rek 2,24,4v Ett sto jag har tävlat i år och kommer även att starta till nästa. Har kapacitet, men är väldigt stoig och tjurig. Hoppas på ett nytt rekord samt godkänt kval i monté.

Minisorken

valack f 2000

u Julita Kvick e Junisorken

Rek 2,23,3v mitt mål är att han ska gå bra och ev sänka några sekunder.

om åldersgränsen kommer att höjas har jag även:

Drömprinsen

hingst f 1991

u Belinda e Granit

Rek 2,02,8v Satte nytt rekord i år och har mycket kvar att ge. Väldigt bekväm och tar inte alltid ut sig. Målet är isåfall att spränga 2-min gränsen!

Geminii
0

jag ska i första hand tävla min egna

GEMINI e, Skärmnäs Pigall u, Melinda.Munter

Han har ett rekord på 2.08.3 och jag hoppas att han ska gå under två minuter även om  det är långt kvar men håller han styr på huvud och ben så klarar han det för att han har farten i sej det har han visat hemma..                 Sen så ska jag tävla Våran gammel Ripadals Rosita hon har ett rekord på 2.19.3 och hon ska bara starta monté nästa år om hon är fräch och målet med henne är att hon ska vinna för förtsa gången i monté… hon ska även betäckas..

MonteMira
0

Hästar jag ska tävla

Monté Mira

sto f. 2002

e.Granit u.Tejas Jumona

Rek. 2.25,1v - 2.25.4a. Detta är ett sto som jag har förhoppningar på, bara om hon kan krypa ur skalet och släppa loss lite, så kan hon bli en kanonhäst. 

Rigoletta Ernst

sto f. 1993

e. Ernst Mascot u. Regatta Ernst

Rek 2.06.4v-2,05,1a. Rigoletta har äntligen kommit tillbaka till travet efter många års vila, pga hon har haft fång och elischas och till och med haft två föl. helt OTROLIGT att hon fortfarande kan springa tycker jag. Är inte jag som äger henne det är Sofie werelius. jag hoppas vi kan nå 2-minuters gränsen nästa år..:D

Impulz
0

Våra ponnyer till start 2007:

Kung Sune

Val f-93 e: Hero u: Tina ue: Sven rek 1.55.8 1.57.9a

Sune är våran trogna kompis som kämpar på år efter år, hans rekord är satt på REN vilja och inget annat! Mål 2007: Att han ska hålla sig frisk och kry och fortsätta att älska tävlingar. Givetvis så har vi Monté SM i tankarna i år igen, och kanske ev nått annat lite större lopp. Men min största önskan är att han ska få en seger på sin förmodligen sista säsong då vi inte tänker knäcka honom genom att ta ut honom i penninghandicap.  

Farmens Hyper

Hingst f-02 e: Tyson II u: Ripadals Jonna ue: Brunte rek 2.20.5

Hyper är lite av en otursfågel och har därför inte fått visa vad han kan på banan…Mål 2007: Såklart att han ska hålla sig frisk och kunna träna på och starta, att han ska gå under 2.10 och vi tänker iallafall försöka komma till femårsbaggen och femårsmästerskapet.

Johannesbergs Lovejoy

Val f-04 e: Maxmer u: Lili ostartad

Joye är nu i princip helt inkörd och har börjat skrittträna med lite trav. Mål 2007: Att han ska sköta sig bra och att han ska komma ut till start under 2007.

amandahandersson
0

Norrskenets Jupiter

Shettisvallack, -98. e. Furunäs Porfyr, u. Billas Viva

2.42,6 K, 9.775:-

2007 blir mitt sista år med Jupps på tävlingsbanorna i alla fall. Målet är att vara med i Mini Elitloppet (om det är passande propp vill säja!!). Sen ska vi under 2.40, och jag har sagt 2.35 ^^ När vi väl är på 2.35 tänker jag satsa vidare på 2.30. En eller några segrar på det här skulle bli en perfekt sista säsong med min absoluta bästa hjärtevän.

Zolero

Russvallack, -99, e. Nicklas II, u. Cazzandra

2.25,4 K, 1.675:-

2007 hoppas jag blir det första skadefria året med Zolle. På två säsonger (-05 och -06) har han bara gjort 8 starter (1 seger!!!!!) och jag tror bara han är frisk så kommer det bli en jäkla travare av det här. Målet är såklart inga skador - men 2.15 känns inte omöjligt och en seger ska vi då fixa!

snabbe-abbe
0

Jag har ingen att tävla just nu..jag tränar min lille shettis Alban med målet att försöka hålla honom pigg och fräsch och samtidigt skadefri. Jag hoppas han kommer att få en bra säsong även i år tillsammans med Oskar J Andersson..(ja red dock monté på Säby´s Allan Cross förra året för Ruth.De va skitkul och kanske får ja göra de nån mer gång…men de bestämmer hon. De e ju hennes lille gosegris:P heh..

Alban

valack 98-06-26

e. Gletness Rockall    u. Abielle

Rek. 35.8

LindaBlomberg
0

Jag har en starthäst i stallet

Gervides Ösa 9 årigt sto rek 2.07.9, Hon har inte startat på över året. Är en dam med mycket fartresurser men får dte inte alltid att stämma, hon är en känslig dam! År 2007 jobbar vi på mot 2min gränsen.

Gervides Gustav S                                                               Tvåårig hingst med god stam. Köpte honom sommaren 2006. Honom får vi vänta lite på. Annars är han är en trevlig kille. Spännande att se honom på banan 2008.

//Linda

Olivia_Lundrgen
0

Att Zoylett skall sköta sej bra i träninng och på banan , förhoppningsvis göra ett par starter .

Jenniferohlson
0

Jag ska köra Make Me Happy Hanna! Hon har varit i min träning i ett och ett halvt år nu:D

MAKE ME HAPPY HANNA

e:Make My Day

u:Hamova

f:2002

rek:3.01.6v         

Mina mål med henne är att först komma under 3min men det borde vara en lät match;) så vi satsar vidare på  att ta 2.45.0 :D Och hoppas på att köra in 5000:- med henne…

Förhoppningsvis tillkommer en häst iträning och då blir mitt mål att köra in tot:10.000:- i år:D Jag storsatsar då det är mitt sista shettisår..

StallBakhet
0

Min dotter ska tävla vår MAKE MY DAY.

Vi har betalt in till Visby för att delta i 5-års baggen och sen lutar det väl också åt Färjestad och 5-års mästerskapet som går där i september.                                                                              I övrigt blir det att åka och fara på de tävlingsdagar och tillfällen som erbjuds i närområdet.