kata stråf
preliminär lista för 2010.
dåligt med lopp i februari å mars å för många tävlings dagar på samma dag.
alldres för lite in sprengda.
vart ska ponny travet ta i vägen.

har vell aldrig varit mkt lopp i februari/mars?
Det gör väll inget om det är många tävlingar samma dag om det körs både i norr, mellan och södra sverige. Tycker den här tävlings kalendern (med vissa undantag) ser ut att vara den bästa på länge. Sen gäller det för klubbarna som kör nära varandra att inte skriva lika proppar, så man kan få med så många hästar som möjligt.
Vissa månader kan några tävla varje helg om de vill utan att behöva åka hutlöst långt, om klubbarna nu kollar med varandra före de skriver propparna.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Nej, det brukar väl inte vara så mycket tävlingar februari/mars.
Ja, det kan man undra vart ponnytavet ska ta vägen! ! !
Varför inte ha ponnytrav året runt? ? ? ?
#3 tycker jag med dom borde ha … Som stor travet …
Det tycker jag med, men då gäller det att det finns hästar som kommer att anmälas till loppen, annars går det inte riktigt.
~ Anneli ~
Jag tycker inte att det är en katastrof!
det finns ju en anledning till varför det just heter prelimärlista!!!!
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Jag tror inte på ett ponnytrav året runt, många har svårt att hinna träna sina hästar på ett bra sätt under senhösten-vintern pga av mörker, kyla, dåliga träningsförhållanden och många barn kanske har andra sysselsättningar under året som de också vill ha tid för. Under de år vi har hållit på så brukar de första loppen vara kring påsk, därav ibland i mars och ibland i april, och då har man tid att förbereda sin hästar på ett bra sätt för årsdebut.
Sen vet jag att många hellre skulle tävla på vintern pga av olika anledningar men jag tror det blir svårt att fylla lopp under den delen av året.
Jag tror att möjligheten för ett eller annat insprängt lopp skulle fungera, men då har vi det här med att alla ponnysar är olika i tider och pengar. Vore inte så kul att hålla igång en ponny en hel vinter och kunna starta i max ett eller två lopp under vintern. Sen gäller det att flera i samma tids/penga intervall hållerigång sina hästar. Ser inte bra ut om det blir lopp med endast en eller två hästar. Om man inte kör fri handicap eller liknande förstås.
~ Anneli ~