aloe vera

Tänk bara på att viss aloe vera klassas som doping,,,

Aloevera är väll inte doping, vart hittar du det på listan?
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jo det står på STC lista på utvärtes tror jag det var , hade själv missat det , tycker det är bra mot mugg och små sår nämligen,, Det är karens på vissa sorter inte alla.
Titta på STC på karenslistan på viss utvärters produkter..

asså min häst har haft mugg, eller så har han lite kvar.
Men jah andvänder då inte aloe vera…
Jah andvänder helosan tror jag att det var! … :D
mvh Marielle

Lurit, speciellt som aloevera GEL är invärtesprepparat. Frågan är vad man anser är prestationshöjande i dessa aloeverabaserade prepparat. Karenstiden är iof bara 96 timmar så är man medveten om det skall det inte vara något problem att använda.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

vad är det aloevera innehåller som är bra för kroppen?

#5 precis men man måste ju ändå vara medveten om det , jag var inte det från början , men nu vet jag ju det så jag använder ju inte det om man vet att man ska tävla på sår och sådant. Fast Aloever Gel använd väl utvändigt med??
Vet inte vad det är som gör att Aloe vera är så bra att använda på sår, eller som jag drack det mot min magkatarr , fast den bästa är ju ändå den som bara säljs *hemma* som tupperware, de flesta som säljs i hälso kost är ju utspädda med annat också..

Inte ponnyn men vårat ena varmblod som har magsår får det :P och blir bra..
(har nu redigerat deta utifall ni undrar)

# 8,9 haha , :P så kan det gå ;)

#6: Aloe Vera innehåller en mängd olika saker som tillsammans ska verka gottgörande - olika på olika tillstånd. Låter som ett undermedel men de vill inte marknadsföra sig med det. Hittade en hyfsat bra sida att läsa mer om Aloe Vera:
http://www.aloe.se/saloevera5.shtml
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aloe_vera
Själv använder jag ofta PROCELL för karleder och småsår - den är jag väldigt nöjd med.
Min ponny hade jätte stora problem med magen (lös) när han var 4-5 år och fällde sina tänder.
Vi gav honom då aloe vera, nån flytande gegga som såg ut som rabarbersoppa typ=) Hur som helst blev han helt bra i magen efter ett par dagar! Behövde bara ge honom en kur, dvs en halvliters flaska.

#12, Jaha, vart fick du tag på det då? Min ponny är rätt lös i magen. Rekomenderar du aloe vera för det?

#11, så du menar att det inte är något särskilt med det? Jag var bara nyfiken för jag har hört lite här och där att var och varannan har aloe vera som tillskott i fodret och att det tydligen var väldigt bra enligt dessa. Exakt vad det var bra mot fick jag aldrig höra och var mest intresserad av det, tänkte att om det nu var ett sånt undermedel så kanske man skulle börja med det.
Okej, ska läsa dom då. Tack! :)

Vi har aloevera . Har INGEN ANING om vad det ska vara bra för och jag märker inte ett dyft skillnad utan, men mamma envisas ;)

Vi har, på sår o annat.

jag använder aloe vera gel, det är kanon på skav, eller typ "brännmärken" av tex en brösta eller (skydden på dem stora) det är mest hos Leif jag anväder det, mina pollar är ganska hela:)

#17, det hjälper alltså bra mot täckesskav? Då jag kom och tänka på nu att min åring har ett täcke som är lite förstort i bogen och åker bak och skaver på manke och bog, har fått rejäla skavsår. (Täcket är bara tillfälligt då hon haft sönder sitt hon hade innan) Hon har nu bogskydd så det är lugnt, men skavsåren som redan fanns där försvinner ju inte för det ;D

#18 Nej det kan du ha på:) jag tycker det hjälper.. det är ju itne så att håret växer ut precis, men det dämpar och är skönt för dem..:D
#13 Om du provat allt annat som jag gjorde kan det nog vara värt ett försök! Inte ens veterinären kunde göra något så det var därför jag testade. Jag köpte det i travsportbutiken hemma, M o M hästsport tror jag att det heter….. men det var ju ett par år sedan…