Bra pengahandicapslopp??
I alla pengar vs. tid handicaptrådar kommer argumentet att proppskrivarna inte har lärt sig skriva bra proppar till pengar, och att man t.o.m. skriver ut dåliga pengahcp bara för att bevisa hur dåligt det är.
Nu vill jag se exempel på hur dessa proppar ser ut, som ska vara så överlägsna tidshandicapen. Jag vill se proppar där hästarna inte är utspridda över hela banan när första hästen går i mål.
och så undrar jag hur man skriver ut jämna lopp till alla hästar under en tävlingsdag, om man bara får använda sig av 6 lopp/kategori (ev 5 om man vill ha ett montélopp då)
Har hört rykas att förbundet skall ha kurs i propskrivning då får dom väl visa.

Eftersom folk härinne redan vet hur man skriver bra proppar så kan dom väl visa 
Dessutom lär väl inte jag vara med på någon sådan kurs och de flesta med mig.
Amerikapropparna på Jägers i höstas var ganska lyckade trots kritiken i förväg. Men det var ju autolopp efter pengar.
Haha betalar dom resan kursen o allt sånt?? …woow!

Menar du dom där man anmälde till autolopp och så delades de efter antalet anmälda? Det var både rekord och pengar, det ena gällde sämst tid spår 1, näst sämst spår 2 och det andra var minst pengar spår 1, näst minst spår 2 osv 
Jag var inte där, men DEN varianten av proppar tyckte jag verkade bra, och kan nog vara kul att testa på någon gång. De blir nog bättre om de inte är riktigt så sent, så fler som anmäler, dessto jämnare lopp=roligare lopp.

*putt*
Någon måste väl kunna det här med proppskrivning? Jag vill verkligen se ett bra exempel…
#6 antar att det inte är någon som har en bra proppbeskrivning på våra kommande "bra system" (snarare värdelösa)

Hum skulle med vilja veta hur en "bra" propp skrivs då det snart är dags att sätta ihop dessa :S