Gamascher
Jag försöker lära mitt russ att kunna gå med gamascher, men han slår mkt när han har dem på sig och dem glider ner. ( Tror de är lite förstora till honom).
Undrar om det finns något ställe där man kan köpa gamascher i ponnystorlek, har svårt att hitta några. :P
kolla på JN hemsida.. där har vi köpt..

http://ponnytravprylar.e-butiken.se har ponnygamascher från JN
Skulle du inte hitta några som passar eller att din ponny inte vill acceptera dem så kan du linda benen med fleecelindor i stället. Fungerar lika bra om han stryker sig och inte slår på sig så hårt.

säger samma som #3 Prova linda benen istället. Min ena blir också jätte irriterad på gamascher men det funkar jätte bra med lindor.
Lindor ger inte heller skav vilket gamascher ofta kan göra.
Det finns ju även förstärkta underlägg man kan ha under bandagen om den slår sig lite mera än vad bandagen normalt tål.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Jag köpte ponnygamasher till Rocky på Bidermans. Han fick blödande skavsår av gummiflärpen på karleden så jag klippte bort dom helt. så nu funkar det och han får inga skavsår alls.

Jag har ett par gamascher till Polenta, minns ej märke. Polle kunde inte ha gamascherna utan att få skavsår, men jag lindar Powerflex runt kotan och upp längs halva skenan och sätter sedan gamaschen utanpå som vanligt :) På så sätt glider inte gamascherna ner och dom sitter perfa på henne.
Som några fler sa så kan man linda med bandage, jag använder dock aldrig fleecebandage vid träning, det har jag enbart som stallbandage. Jag har frambandage på Polenta, har gummidukar underst och sedan löpbandage utanpå - superstretchigt bandage. Jag lindar inte det superhårt men inte för löst heller, och tejpar alltid runt vid lopp så dom inte går upp.
Man ser lite grann på denna bild :)
jag köpte mina på travshoppen på färjestad, men fick göra som #7 och nu funkar dom bra :)