Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketthästhälsa
Läst 1230 ggr
HK_ponny
0

Allergi

Är det någon som har erfarenhet med allergi. Inte knottallergi, men pollenallergi som sitter sig i luftvägarna, och i såfall vad gör ni? Finns det något bra naturmedicin (ingen karenstid) mot det?

aamaandaahh
0

är det du som är allergisk?

HK_ponny
0

#1 Nej,inte jag,vår ponny.

Tusen
0

Jag undrar om inte Rebecca Daléns ponny, Skärmnäs Pigall, har någon typ av luftvägsallergi. Hör med henne.

MarleneGustafsson
0

En av mina ponnysar har kvickdrag, gick tidigare på Ventipulmin (tror ja de hette), men de e en jädra karens på den så se upp. Men har hört att nå örter å sånt ska funka. Men min går ute nu bara å mår som bäst när det är svalt ute och som sämst när de är jättevarmt eller på vintern när han står inne i stallet. Det är olika varje dag hur han mår, för dagen är han jättepigg och hostar ingenting.

karinpoberget
0

Du kan ringa mig på 0730 541604 så ska du få ett telefonnummer till någon som nog kan hjälpa din häst.

Dolores
0

Alger och kolla med Hälsa och Helhet..

Denna kommentar har tagits bort.
HK_ponny
0

Tack för alla svar!

danna
0

Hör med sven lindblom. . han vet å har .bra saker.Flört

einarsson
0

TÄNK PÅ ATT MÅNGA NATURMEDICINER INTE ÄR TESTADE FÖR KARENSTID, står det inte karenstid (tex 0h) på använd det inte, ni kan få utslag på dopingkontroll. Det finns blodprovs tester som du kan få reda på exakt vad din häst är allergisk mot och sedan få framtaget ett "vaccin" mot detta speciellt till din häst. Detta ger man ganska ofta i början, men sedan bara en gång i månaden, då är där säkert någon karens (minst 4 dygn då det är injektion), men det blir ju så sällan så det kan man leva med. Detta är ganska dyrt, och man får det gjort genom vissa veterinärer.