Darius Roll 491
Darius Roll blev akut dålig igår och fast veterinärerna på kliniken gjorde allt de kunde gick inte hans liv att rädda.
detta var den finaste hingsten i världen i våra ögon och sorgen är enorm..det är så fruktansvärt och vi vet inte hur vi ska kunna fortsätta, allt är bara skit och känns som om vi kommer ge upp allt nu……… 
svar under dagen kommer vad dödsorsaken är.
Stackars stackars er. Synd på en som otroligt vacker och duktig hingst! Tur att han har lämnat många avkommor ialf så hans blod kommer att finnas kvar. Han fick ju en gdk son och förhoppningsvis så kommer fler att visa hans söner. Tänker på er.

Gud så hemskt! Beklagar verkligen!!
Åh vad tråkigt och sorligt för er, jag beklagar verkligen er stora sorg.
Tiden läker inte alla sår, men man lär sig leva med den, lärde min farmor mig. Det brukar få mig stark.
Kramar från Christina

Neeej :( Finaste Darius! Beklagar sorgen o hoppas han har det bra på de gröna ängarna RIP

Beklagar verkligen ..

Usch, så hemskt… Lider verkligen med er.
Usch… Beklagar ….
Stall Bråna

Nej GUD vad hemskt jag tänker på er hela familjen en sån fin hingst och nu är han borta
.
Vi kommer verkligen sakna honom.

Jag beklagar er stora förlust, han var speciell och väldigt vacker och en riktig sagohäst. Jag tänker på er och hoppas att några av hans avkommor hos er kan täcka en liten del av er förlust.
Många kramar från Fam. Björling
Beklagar verkligen!
Vila i frid Darius Roll..
jag beklagar verkligen, jag lider med dig och din familj. det är så tråkigt att sånt här händer.
Jag beklagar sorgen, helt sjukt med tanke på vad ni gått igenom förut med Kung Dar.
Sonen Dallas (e. Darius och Primusa) hälsar att han ska göra sin pappa stolt i himlen genom att vara bäst på travbanorna framöver!
Vila i frid!

Nej men GUD, usch!! Sitter bara här och gapar 
Fy vad hemskt,
lider med er.
Styrkekramar från mig och Dar's Golf.
Jag beklagar! :'( Hemskt! Tänker på er!
Vila i Frid Darius! 

Men fy vad hemskt! Jag beklagar verkligen sorgen! Darius kommer att vara saknad.
Bekladar sorgen.
R.I.P
R.I.P Darius
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

Men gud så hemskt, all tanke till er familj!
Vila i frid Darius Roll

Beklagar sorgen.
det är riktigt hemskt, 
vila i frid fina darius!
Sänder en tanke till dej och din familj. Kram

R.I.P.
Beklagar verkligen…
Jag kan inte annat än beklaga den STORA SORGEN OCH SAKNADEN av DARIUS ROLL! ! !
Vila i frid Darius Roll !
Ni har då verkligen haft otur med era hingstar. Först Kung Dar och nu Darius Roll. Verkligen tragiskt.

ÅH fy!!
Lider verkligen med er, sånt ska inte behöva hända!

vila i frid darius roll!

Beklagar vekligen sorgen!!!
Det är inge kul när man förlorar någon som står en så nära!
R.I.P Darius!
Fina Darius! Beklagar verkligen. Sänder även en varm tanke till Signe som älskade den hästen! Han var som föl och unghäst världens mysigaste, kan jag intyga eftersom vi hade honom här.
Tänker på er allihopa. Fan vad hårt livet kan vara men kämpa på.
Darius kommer saknas i russvärlden. Sov gott
Stora kramar från oss.
Nej, gud vad hemsk! =( Beklagar sorgen..

de har inte gått in i min hjärna att han inte fins kan inte tängka att de skulle hända
beklagar verkligen
Nej vad man blir ledsen, så tråkigt för er och för Signe, vi beklagar verkligen sorgen
Fruktansvärt sorgligt!
En stor förlust för er och även för russaveln som nu går miste om den finaste av dom alla. Hela familjen inkl.syster Iva och sonen Dallas sänder många tröstekramar till er alla!
Fruktansvärt hemskt 
Vila i frid fin fina Darius Roll
Sänder många varma kramar och tankar till er, kämpa på!
Jag finner inga ord, så fruktansvärt tragiskt

Beklagar sorgen 

inte han också? först kungen & nu darius? :o FY! RIP Darius
Fick tårar i ögonen när jag läste det här, finns väl inga ord som räcker till ! Beklagar verkligen ! mvh Calle o Carina
Beklagar den stora sorgen efter en sån fin hingst.
R.I.P Darius
Fam. Sellmander

Beklagar sorgen.. Sov gott killen!
Beklagar sorgen../Fam Gustavsson

Riktigt riktigt hemskt! Hoppas verkligen ni orkar kämpa vidare…
Beklagar :(

Fruktansvärt tragiskt och en enormt stor förlust för ponnytravaveln!
Beklager verkligen och dottern Åxå Dar hälsar till pappa i himlen 

Vi beklagar eran stora förlust.

Hela russvärlden har sorg, En så fin och speciell hingst, riktigt sprgligt.
Lider med er.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Beklagar sorgen. Tänker på Er.
Sov Gott Darius Roll
beklagar sorgen, tänker på er.

NEJ USCH VA HEMSKT!!!!
Fiina Darius!! Vila i frid!
Har du fått reda på dödsorsaken?
Beklagar sorgen! RIP Darius
#52 Fy fy fy….det låter så otroligt ofattbart
Om det är ett brustet blodkärl, hur hann han komma till vetrinären då????? Så många frågor och jag förstår att ni ställer er samma! Jag LIDER med er och Signe! Ingen har gjort sig förtjänt av detta, så hemskt.
Finaste finaste DARIUS, vila i frid
#53 jag önskar jag kunde ge dig svar på det.. antingen så har det varit ett litet hål som sedan brast när vi kom in annars vet jag inte..

Stackars stackars Er o Darius! Vilken förlust! Vi tänker på er trodde ni haft nog med otur med "Kungen". Livet är inte rättvist

Oj,vad tråkigt.Många kramar .Från oss.

Beklagar sorgen 
Pulsåderbråck eller aneurysm som det heter på finare språk är något som alla, både djur och människor drabbas av. Det är en försvagning av åderns vägg, medfött eller p.g.a. sjukdom. Man kan förutse det om man röntgar med kontrast och det har bildats ett bråck, annars är det helt omöjligt att veta. Min pappa hade en ardenner som dog av det…..

Gud va hemskt
tänker på er mvh John-Erik o Juniflickan

Tänker på er vet hur det känns- förlorat ett Fullblodsarabsto och mitt finaste varmblodstravarsto på det sättet- Kramar er och beklagar er förlust/ Ingela
beklagar sorgen
R.I.P
~Stuteri Stenbydal~
Sajtvärd på Gotlandsruss.ifokus
Beklagar sorgen av denna underbara hingst, körde honom en gång hos Signe och han var en otrolig häst! Jag är glad att jag har Xerxes Dar efter honom.
RIP Darius Roll
// Jossan & Xerxes Dar
Fy, finner inte ord för hur grymt ledsen jag är för Er skull! :( Sånt här borde inte bara få hända…
Sverige har förlorat en framstående avelshingst, familjen Lundberg har förlorat mer än så… Förlusten är enorm…
Vila i frid Darius Roll!

r.i.p darius roll.. ='(
Beklagar sorgen. Många kramar/ Fam. Sivertsson
usch
VÄRLDENS FINASTE HINGST / PAPPA !
Många kramar från mig och Tindra , Tindra ska göra honom stolt !
R.I.P. Darius ! 
Tänker på er! Beklagar sorgen över denna fina hingst.
Många kramar Camilla
R.I.P Darius Roll
Tindra Dar önskar sin pappa många kramar !
Usch va tråkigt. Verkligen tråkigt
Fruktansvärt tråkigt och helt ofattbart.. Många styrkekramar till er och vila i frid Darius!
beklagar sorgen, jättehemskt!
// Ellinor Rasmusson
medarbetare på engelskt fullblod ifokus
två superfina russ som har dött inom loppet av två månader:'( Beklgar sorgen. R.I.P

Fy så hemskt…
Lider med er.. Styrke kramar
Beklagar sorgen!
Varma hälsningar från Rondo Dar med familj.
beklagar sorgen.. :(
Fanny Henriksson
Fanny Henriksson
Fanny Henriksson
ojj, blev lite många..
Fanny Henriksson
usch vad hemskt :/ beklagar sorgen :(

Så fruktansvärt, lider verkligen med er! :'(
vila i frid darius :(
Beklagar sorgen, kramar från fam. Aronsson
Lider verkligen med er, en sådan fin hingst 
Chockad blev jag idag på morgonen när jag fick veta att Darius Roll avlidit..Vi höll på att köra in Herting -07 e. darius, då Rebecca säger att Darius inte finns mera..jag fattar inte detta!!
Rungegårds lånade denne fine hingst sommaren-07. Han var en riktigt russ för mej. Han har lämnat 4 ston och en hingst (fotot på honom u Kojsan) hos oss alla av god extriör och med russets framåt anda, så hos oss lever han kvar. Bonus blev ju gdk i höst och han har mycket av sin far i sig. Tänker på dej Darius och även stuteri Ekslätt. Efter regn kommer det faktigst sol hur tungt det än är nu!
kramar från Oss i Tingsryd

Beklagar sorgen.

SORGEN ÄR ENORM!
Jag tänker på er,
Kram från Linnea
nej fu vad tråkigt! vet hur det känns det är så super jobbigt lägger en tanke på er!! beklagar han var så superfin!!

Fy vad hämskt.:( Beklagar sorgen. RIP
Åhh vad tråkigt!<3 men jag hoppas på att tindra ska göra han stolt! Tindra dar