Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 882 ggr
Fiona
0

Sommarlovs entrepenör

Hej, idag i skolan har vi i 9:an fått information om något som heter Sommarlovs Entrepenör. Enkelt kan man säga att det går ut på att man gör sitt eget sommarjobb (man kan starta ett café ex), tjänar sina egna pengar, är sin egen chef, bestämmer själv hur mycket man vill jobba osv. Man får slå ihop sig fler om man inte vill driva det själv och det inkluderar 9or, 1or & 2or på gymnasiet. Man får handening, mentor, 2000 kr i startkapital & försäkring.

Jag fick en ide under tiden som dom pratade om det. Jag har länge funderat på att ta emot A & B-ponnys för inkörning. Jag har haft häst sen jag var 3, kört mycket, mina föräldrar har hållt på sen barsnben med hästar, min pappa jobbar med hästkörning, vi har egen gård. Jag har invigt min 17åriga kompis som bor tre km här ifrån i iden. Hon har också haft häste sen treårs åldern. För man behöver ju vara minst två om ett projekt som innefattar inkörning. Sen har vi vid behov duktig hjälp utav mina föräldrar.

Frågan är nu om det är eftertraktat med inkörningshjälp? Och somsagt det är bara en ide men vi vill gärna förverkliga den. Sen är det ju mycket jobb såklart både nu före & sen om det blir något. Man behöver göra avtal/kontrakt, annonsera osv. Sen är det mycket jobb om det kommer några hästar men detta är vi fullt medvetna om.Men somsagt det är bara en ide!

Skriv gärna synpunkter, tips & råd, erfarenheter & framförallt om ni vet att det finns efterfrågan! Tack på förhand!

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Belindaa
0

Tycker det låter som en rätt bra idé, men har ingen aning om det är stor eftertrakting på det :)

MartinaFrick
0

Verkligen bra idé! Du får väl lägga ut annonser och se om någon nappar! De flesta kör väl in själva, men säkert finns det en del som gärna skulle få hjälp. Värt att testa!

MarcusJohansson
0

Helt klart en bra servis men se till att du har bra plats och kan serva med foder och hö under inkörningen.

Fiona
0

Plats har vi så att det räcker & foder kommer ingå i det priset vi sätter =)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

marika-J
0

Tycker det låter som en bra idé jag! Glad

Fiona
0

Jenny

Fiona
0

putt

Jenny

Fiona
0

Puttar upp denna tråd igen! Det blev inget i somars men har börjat fundera på det till denna sommar i stället.

Skulle behöva lite tips på annonsställen & rimliga priser som man kan sätta per dag.

Vet en känd häst"gubbe" som tar runt 350-400 kr per dag och häst och pappa pratade med honom för att höra vad jag/vi skulle kunna ta. Han tyckte att 150 kr per dag i alla fall, tycke ni att det låter för dyrt?

Jenny

Katitzi
0

# 8 är det inte lättare om man diskuterar fram ett pris med ägaren till hästen som ni ska köra in?

Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

Tusen
0

150 kr/ dag är nog rätt vettigt men är det inte bättre att sätta ett totalpris på inkörningen så att kunden vet hur mycket den ska betala och att du verkligen lämnar ifrån dig en inkörd ponny. Dvs att inkörningen inte blir klar pga av att hästägaren tycker at det tar för lång tid. Alla hästar körs ju inte in lika fort. Glad  Tycker annars inén är bra. Lycka till.

ryttarn
0

Vi har haft en eller ett par hästar här för inkörning varje sommar, så visst finns det efterfrågan. Jag har ju aldrig gjort reklam för det utan det har kommit förfrågningar ändå. Gör du ordentlig reklam tror jag säkert att det kan finnas efterfrågan.

Precis som #10 skriver skall du nog titta på en modell med fast pris på inkörningen. Jag har kört med detta och det har fungerat bra. Jag har gjort så att i priset ingår bete (kostar ju inget direkt) men vill man ha kraftfoder eller dyligt så kostar det per dag.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se