Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 606 ggr
Miii4
0

MÅL 2007?

Vad är just Dina mål för 2007, ngt speciellt lopp kanske?
Berätta :)

amandahandersson
0

För shettisens del är det Mini Elitloppet (om det är passande propp), 2.35 (och ja - kanske till och med 2.30 ^^) och ha ett shitkul sista år tillsammans på tävlingsbanorna.

För russets del är det skadefritt år för det första! Är han skadefri kommer tiderna sjunka och det kommer nog komma en och annan placering.

juliapettersson
0

5-årsbaggen och 5-årsmästerskapet är målet för Golf, och en tid under 2.00. Även Rosalie en tid under 2.00.

Sedan önskar jag att alla fortsätter kämpa & protestera, så vi slipper enbart penninghcp! Det är det största målet! Flört

Kratern
0

#1 Vad är det för skada (har varit) på russet?

natalie_
0

PROTESTERA MOT PENNGAHANDICAP!!Å ATT FÅ MIN SHETTIS PÅ 2,50Skrattande

Colt
0

Colt ska gå 2.10 :)

amandahandersson
0

#3, ja, det har varit ALLT möjligt…

Det hela började redan i maj 2005, då han kvalade. Då slog han ihop benen i en kurva och blev halt (han blev dock godkänd på 2.35!). Sen när han läkt ihop efter det (det tog en månad) och jag hunnit träna honom en del så skulle vi debutera. Det var under Östersunds dubbeltrav, oplacerad och rapporterad på 2.46. Han gick verkligen inte fint, och det visade sig att han blivit stel i musklerna. Det löstes dock med massage och vi gjorde ytterligare  tre starter 2005, och fick pengar i allihopa och satte rekordet 2.38.

2006 hade han först problem med vargtänder, sen muskler och kors… Efter att ha ryckt vargtänderna fick han regelbunden massage av en välutbildad massör. Men han årsdebuterade i augusti och vann då! Nu har han 2.25,4 i rekord, och bara skallen sätter sig där det ska tror jag han kommer bli något.

Största anledningen till att allt löst sig träning, tålamod, vilja, vilja och ännu mera vilja….

Miii4
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina egna mål är att Ina och Zamir ska gå under 2 minuter :)

Nitro
0

Eftersom man inte vet hur alla lopp kommer se ut i år med pengahandicap och sånt skit så är mina mål enbart tiderna . Inga speciella lopp . Pigge SKA under 1.50 och Dolly vill jag gärna ska komma tillbaka så hon duger (runt sitt rek 1.53).

Ylva_Sundbyholm
0

Målen för nästa år är att Pajsan ska vara skadefri och kännas pigg och allert. Annars blir det nog betäckning för henne. Om hon känns bra så hoppas jag att hon ska kunna sänka tiderna.. kapaciteten finns men hon är extremt känslig på att allt ska vara rätt i lopp. så vi får hoppas att hon får ngt bra lopp nästa år iaf.

Cleo hoppas jag på en tid under 2.00, vilket inte är en omöjlighet om viljan börjar komma, vilket det iaf känns som på träning. Självklart är 5års baggen och 5års mästerskapet dom stora målen, kanske att försöka komma ned och kämpa för en topp 3 placering iaf.

Odena
0

Kommer ju inte få köra några lopp på Visbys stortrav. Men då blir Mina mål för nästa år om hästarna är friska & krya:

Odena: ska gå under 2.15 lr 2.10 och tjäna ihop minst 800 till så hon kommer upp i 5000. Hoppas att någon vill köra denna krångliga häst på några av stortravs tävlingarna om dom inte häver beslutet om 16-års gräns…

Blåsippa: först och främst kvala in i Mars ( hoppas jag på) och få göra ca 5 starter och få ett travrekord innan premieringen på Lojsta hed. Där hoppas jag på att hon får 38 lr mer.

Millaaann
0

#10 kan köra henne x)…skojja haha

FridaNyberg
0

Först och främst att min lilla ponny, Bambu ska komma igång, och kanske kvala mot höstkanten. Sen att få köra lite varmblod nu när licensen snart är klar ;)

Millaaann
0

Mina mål e la inte så höga…men jag hoppas att Bonzon får vara frisk iår och springa under 2min..sen att Rosalind ska gå under 1.50 eller gå 1.50 ;)..o att Arnold ska fortsätta sin utveckling ner mot 1.55 tiden.. :D

ozzkan
0

Tösen ska vara med i Sprintermästaren och Derbyt, kanske pengar där oxå. Sen ska hon tjäna runt 2.000 kr. Först ska hon under 2.10 men förhoppningsvis går hon under 2.05.

Alban har ju inte jag längre men jag hoppas att han går under 2.35 nu iaf.

Eufemia
0

Att Effi ska skärpa sig nu efter som hon sparkar o håller på nu. Men att hon kanske skulle sänka till 2.50 i alla fall 3 sek men inte så lätt me en sur kärring. Och att Nalo utväcklas mer o sen få russ till vintern…Och sen vill jag självklart att dom ska må bra

jessssica
0

Mina mål är: KRUTON och jag ska montéstarta :) BOHEME ska också göra det (men inte med mej då)

Och att Kruton ska utvecklas mera, helst under 2.30 :)

linnrisedal
0

Att komma till monté Sm, att dockie kommer under 2 minuter

StallBakhet
0

Vi har anmält vårt russ till 5-års baggen på Gotland så dit ska vi om allt går som det ska.

DubbelE
0

Att Ville går under 2.15 o tar sin första seger.. o sen att Rocky b. kommer ut på banan o går gdk i kval o sin första start.

Epos_best
0

Gofar ska under 2 minuter :)

mål och mål vet jag inte, men drömmen är såklart är Stjärnan vinner kriteriet … ^^

martinasvensson
0

jag hoppas på att min lilla ramir ska komma till start

FejnyBejny
0

ja träna på och starta hästarna och hoppas det går lika flitigt som de gjorde 2006 :) om inte bättre :P

iiirma
0

Hults Plexus ska under 2.20 (främsta målet) och ta sin första seger xD

jonasjo
0

Mitt mål 2007 är att det ska gå bra för min dotter Evelina som får börja köra russ nu i år,hon ska köra sitt russ Karl-Oskar.Samt att hon får några placeringar med Sindy O. med.

williemarrone
0

Mitt mål uner 2007 är nog att få Pegasus under 2 min och han ska vara lugnare och inte stressa upp sig så i loppen

Kratern
0

Måste då vara ärlig och komma med något helt annat.

Mitt mål för 2007 är att få sälja mina ponnyer till duktiga ponnytravkuskar och sen slutar vi helt med ponnytrav.

equuleus
0

Mina mål är att Equuleus ska fortsätta nedåt 1.55 och att han fortsätter vara så fin som förra året =)

jullan
0

Tja, mitt mål är väl att vara en väldigt bra "staketkusk"! Får ju inte köra min lille plutt i år. 16år nu vet du…. Men ska försöka skaffa F-licens så jag får köra stor häst i poänglopp. Och om de inför den nya grejen med totto på ponny, så får jag ju ev köra min lille kille i tottoloppen. ^^

Men annars vet jag inte. Lite tråkigt att inte ha något russ att köra kommande säsong. :(

Men jag får väl stå brvid och se min älskling gö sitt bästa med en ny liten stjärnkusk c(:

Geminii
0

målen med gemini är en tid under två minuter..årgångsloppena…och att han ska vara fräch och tycka att det är kul att tävla…

casandra
0

målen med plexis är väl att göra godkänt kval och tävla sparsamt. att han ska vara fräsch och förhoppningsvis tycka att det är kul att tävla. roligast kommer ju bli att se om han kan springa, och om han tycker det är roligt, och självklart att få se honom utvecklas!

ozzkan
0

Ska börja köra Sobel oxå, han e 2 i år.

Emmma
0

De enda målet jag har är vell att komma iväg o tävla lite med klubbponnys.  Blev 3st förra året :/

Trav_
0

Mina mål är att sikta med Delta på 2 minuters vallen osså det största målet är att få Gynna till kriteriet.. Sedan så har jag små mål att det ska gå bra när jag börjar köra varmblod m.m.

hannibal-roll
0

Jag hoppas först och främst att det blir några bra proppar att anmäla till.

Andra mål är att kvala Calippo och att Hannibal ska gå 2.05 (om han får va hel)Glad

H-Calvero
0

Lilleman ska gå under 1.55 och ta några segrar i år igen;)