Vi har 14 hästar och alla går på lösdrift. Skötseln av hästarna tar 30 min på morgonen och 45 min på kvällen. Sen tillkommer lite mer tid när vi kör ut hö, halm och ensilage visa dagar.

de beror på om de är fint eller dåligt väder men mo vi säger att de är dåligt väder så kanske jag inte tränar nån men jag är minst i stallet 1-2 tmmar per dag men om jag ska träna häst så kanske 2-4 timmar beroende på hur många jag ska träna..
då är de vintertid på sommaren springer jag lite framå tillbaka hehe.. vi har stall på gården så jag är där lite närsomhälst : )

Slutar ju skolan kl 16 tre dagar i veckan, så de dagarna blir det vila för ponnyn, kolsvart när man kommer hem.. Då är ja bara där kanske 1-2 timmar.
Förutom dessa dagar då, de dagar som de inte ska tränas blir de väl 3 timmar. Och de dagarna det är träning blir det 4-5 timmar. På helgerna blir det nog 5-7 timmar, sen beror det på lite allt möjligt också. Vissa dagar mer, vissa dagar mindre. Typ som två-tre dagar innan tävling, samt dagen innan, då brukar det hamna på 8-9 timmar ;)
Och det ska väl erkännas att vi bara har tre hästar och en ponny.. Hehe :D
Önskar att vi bodde så vi har stall på gården, men vi har nån km dit, tar runt 15min att cykla.. Det blir till sommaren istället! :)

Vi har sån tur att vi inte behöver åka ut till stallet varje dag. Stallägarna mockar för det mesta och det är ibland vi har egen mockning. Just nu tillbringar vi inte så mkt tid i stallet eftersom att passen med unghästarna är inte så långa och så :)
Men runt 4-5 timmar under vardagen, sen under helgen varierR det

Brukar va i stallet i typ 1-2 timmar per dag om jag inte ska träna hästarna :) Men på helgerna brukar det bli lite längre.

Det vågar jag knapt räkna efter. Nu när jag är arbetslös är det många timmar, men bara en timme om det är a-kassan som frågar :-D
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Många, precis som #6, törs inte heller räkna, fixar alltid stallet med utsläpp och skottning innan jag åker till jobbet, sen blir det körning när grabben kommit hem från skolan och jag från jobbet, tur man har lov ibland så man hinner ladda batterierna
.
Beror helt och hållet på åstid för mig. Har hästarna inne på natten och har den turen att föräldrarna sköter utsläppet på vardagarna då bussen min går 07.00 på morgonen, och då det är kolsvart ute vill jag inte släppa ut dem den tiden.
Men sen beror det ju även på om hästarna ska köras eller ej, men om man räknar tiden jag tillbringar i stallet utan att inräkna tiden jag är ute och kör ligger väl mellan 1-3 beroende på vad som ska göras.
Vissa dagar är jag inte hemma från skolan förens halv 7, så då pysslar jag inte så mycket i stallet utan gör det som skas och tar in dem enbart.

Det beror alldeles på om hästarna tränas eller inte. När de tränas så är jag i stallet ca 2½-3 timmar på vardagar, och desto längre på helgerna. Vila= mycket färre timmar i stallet. Vi har hästarna i ett kollektiv, dvs vi hjälps åt med fodringar. Mamma & Pappa hjälper till med fodring och mockning, och följer med ut och kör när vi tränar. Utan dem skulle jag aldrig ha tid med hästarna, heltids (+litet till) arbetande som jag är…

Minst 3timmar om inga hästar ska tränas annars är de mellan 4-8timmar beroende på vad som ska göras och hur många som ska köras. phhuu..
Många………..är de timmarna! Mer än tillräckligt många för att folk skall tycka jag är "tokig"…..
!
Fick en kommentar nyligen efter att ha börjat sälja undan ponnyer så stallet börjar bli "tomt"……
---Det måste väl kännas skönt att inte ha så mycket att göra….?
Man inser ju raskt att de inte för 5 öre förstått varför man håller på…….
!
Vad skulle man gjort om man inte lagt sin tid o energi på hästarna o stallet?
Suttit i soffan o ätit praliner…
?

Bra olika mamma lägger kanske ner en 20min på morgonen, fort ska det gå, hästarna äter frukost i hagen dom äter inte upp om dom får maten inne på morgonen.
På em kan det vara 30min till 3-5 h borenode på hur många rid/körturer det blir och hur mktpyssel med fölet

Bra olika mamma lägger kanske ner en 20min på morgonen, fort ska det gå, hästarna äter frukost i hagen dom äter inte upp om dom får maten inne på morgonen.
På em kan det vara 30min till 3-5 h borenode på hur många rid/körturer det blir och hur mktpyssel med fölet

Jag har 3 ponnyer som tränas och 1 ett åring som bara behöver sködsel. Så om man inte räknar med jobbet med Varmbloden, så använder jag ungifär 4timmar i stallet.

jag är ute 1 timme ínnan skolan sen beror det på men på vardagarna är jag typ ute 5 timmar….. på helgerna är jag ute 6-7 timmar även om dom står i vila xD
Ja, det blir väl 1-2 timmar per dag och lite flera på helgen och då handlar det bara om rutinmässig utfodring, mockning och omskötsel.

Är svårt att säga men eftersom jag har hästarna hemma på gården och inga inhyrda så sköter man ju allting själv. Nu när hästarna vilar så blir det ju inga långa stunder men fortfarande många gånger per dag. Är i stallet 4-5 olika ggr per dag (Beroende på om jag mockar i samband med utsläpp eller senare)
det tar det ca 4 timmar /dag. 

32 hästar, snart 12 tävlingshästar igång… Vågar inte ens räkna på hur mycket tid vi lägger ner då:P
När jag är hemma vet jag inte hur mkt tid jag lägger i stallet :P Har dom hemma, så man går dit lite då och då liksom.
Nu när jag jobbar gör jag ju inget annat än o va i stallet ;) Blir väl ca 11 tim om dagen

typ fyra timmar om dagen
det är olika, när jag har mycket prov att läsa till blir det mellan 1-2 timmar. Medans andra dagar kring 3-4, med körning och allt. Men på helgerna blir det stall från halv 8 på morgonen till omkring 7-8 på kvällen, då jag jobbar i travstall på helgerna. Då är man rätt slut :/
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~
jag är i stallet från 16-20/21 på dagen :)
Det beror på vilken dag det är, väder, årstid osv.
Men det blir ett par timmar varje dag.
På sommaren så är man nog ute i stallet nästintill hela tiden känns det som ;)
Nu på vintern så är det ju mockning o in o utsläpp och det, ibland blir det rida/köra, men inte lika mycket som på sommaren förståss.