Säljes/utlånas omgående
SKÄRMNÄS PIGALL 504
f. 1995 brun 128cm hög.
e. Raider (1.42 200.000 inspr)
u. Tarragona ue. Manfred
Tillhörde toppen som unghäst och har utvecklats stadigt trots sparsamt med starter.
Har nu en segerprocent på 41% och travrekord på 1.47,5 med kapacitet för mera! Montérekord 1.59 på ett fåtal starter. Det är en otrolig vinnarskalle på honom. Senaste fem starterna 1-d-1-1-d.
Visad med 98888=41p och är godkänd för avel.
Lämnat bla Gemini (1.53), Österängens Candelia (1.57), Gervalds Visippa (2.05, tillhör kulltoppen i år)
Har, när han betäckt ordentligt, haft 8-10 ston per år.
Fruktansvärt snäll hingst med hjärtat på rätt ställe!
Säljes/utlånas omgående pga platsbrist!
**Säljes eller utlånas tills han blivit såld då jag åter sätter ut annons den 1/7 2010.
Kan även lämnas på prov 1 månad innan köp.
**
PM:a för mer information.

Film från ett istrav, Pigall är hästen längst bak. =)

#3 Ha, Ha, visst är tvåan helt underbar som speaker :-)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#4 Han är lite jobbig faktiskt, men så länge han är impad av Pigall ska man inte klaga =)
Ha-ha! Jag skrattade mig genom hela filmen pga denna speaker. Har aldrig hört på maken.
Det var ingen dålig reklam Pigge fick.

Pigall är även startad i Norge en gång, det blev vinst! Han behöver alltså inte köras med pisk!

#6 Tvåan är en legend i fryksdalen. Tror faktiskt att han är en av ponnytravets största fans. Skriver spaltmeter om minsta lilla ponnytävling i Värmlands Folkblad.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

HEhe vilken speaker ;p Och Guldet som fick nog =) hon är så söt lill guld

Vi kan byta ett tag :P

du ´sa ju du hittat hem till honom?

ingår utrustning?

Här kommer en till film på Pigall, dock i sämre kvalité.
Detta var i hans årsdebut i år, i augusti på Bergsåker.
Förmodligen det bästa loppet han gjort, även om tiden var 1.51.
Jag hade absolut inga förväntningar, utan körde med bakvänt spö och lät honom tuffa på själv. Sista 500 körde jag på honom, i sista sväng (där det syns en galopp), slog han upp hela vänster fram, så han går i mål med i stort sett en halv hov.
Världens ärligaste ponny är han :)

han är verkligen en jättefin häst:-)

Vilken fantastiskt ponny du har! Jag är så avundsjuk!

Detta är ju ändå helt otroligt, två kanonfina hingstar finns här på ifokuset, båda har massor kvar att visa på banan o ingen nappar? :O

han är så fin!!!!!!

Är det verkligen ingen som är intresserad av denna fina ponny?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Det är det säkert men alla kanske inte kan ta emot en hingst med kort varsel. Dessutom tror jag Rebecca är rätt noga med vart han hamnar.

#27 Det är tyvärr inte alls många som är intresserade av honom.
Jag är riktigt intresserad men just nu har vi inte hagar för fler hästar :(((( Han är sjukt fin!!!

#29 Tack för att du tycker det!
Pigall är en otroligt snäll hingst, van att gå på lösdrift och på tävlingar brukar han stå lös när jag selar på. En riktig kompis!
är han stark??

#31 Stark på vilket vis? Att hålla igen?
I sådana fall skulle jag svara nej, utom när han galopperar. Då får man kämpa lite för att få ner honom.

Hur mycket ska du sälja honom för?

#34 Tror inte man får skriva ut det, men du kan PMa!

#35 okej!

#36 Nu har du fått mail!

#37 Jo tack, jag såg det, jag har svarat! 
Hade jag bara haft tid och möjlighet så hade jag inte tvekat en sekund! Pigge är en av mina favorithingstar! Vilken otur jag ska ha som har en sån bångstyrig mamma och så mycket plugg i skolan…
Som jag brukar säga - alla borde ha en Raider-bebis! ;)

Vem vill inte ha denna goding? ;)
Det handlar nog om att man ska ha tid, plats och kunna ha hingst också :)
#30 Nu skriver jag lite utanför tråden, men varför sela en häst lös på tävlingar(och hemma)? Även om det är världens snällaste och lydigaste häst så kan det ju faktiskt hända att någon/något skrämmer hästen… Jag har sett en hel del göra det, lämnar hästen med vagn och allting lös på stallbacken för att gå och hämta grimman..Tänk om hästen sticker? Även om det aldrig har hänt innan så kan det hända när man minst anar det..
Men han är väldigt fin, hoppas du får honom såld/utlånad :)

#41 Ja, jag är nog ganska "relaxed" när det gäller sånt.
Jag litar på min häst och jag har honom såklart under uppsikt, jag släpper honom inte lös och går därifrån.
Hur många är det inte som inte använder bilbälte, tänk om dom krockar.
Men nu var det inte det tråden handlade om, jag hoppas också någon visar seriöst intresse snart.
#42 Nä, att inte använda bilbälte är lika oansvarigt som att låta hästen stå lös på stallbacken och man går iväg.
Men det kanske inte är samma sak om du selar hästen och kan ta den snabbt ifall han går iväg. Den kusk jag har sett göra så gör det ofta, har lämnat hästen, gått iväg (vänt ryggen bort från hästen) och hämtat grimman..det tycker jag ser riktigt illa ut! Särskilt när kusken är i min ålder och har yngre i sin närhet som ser hur vissa äldre beter sig..

#43 Nej så gör jag inte. Jag menade mer att när jag ska ta på huvudlaget så tar jag av grimman så han står lös, han kanske får en morot och sen är det huvudlag på. Sen brukar han stå lös medans jag ställer in tömmar och så vidare. Men jag står ju fortfarande hos honom.
#44 Ja då är det en helt annan sak tycker jag =)
Låter som en jätte trevlig kille.
Fin är han med.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

putt för en fin häst:)

fins han kvar?:)

Pigall är tingad.

Nu har min älskade Pigall åkt till en ny familj som förhoppningsvis kommer få lika mycket glädje av honom som jag fått.
Det blev en hel del tårar när han åkte, men han kommer få det super.
Tack till alla som visat intresse för det bästa russet i världen!
Usch vad jag har gråtit….men han får det säkert bra!
alltid lika kul att runda långsammare hästar i 5 spår… Men pigge han grejar de busenkelt!