Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 380 ggr
AnnaLundin
0

Sikta mot stjärnorna...

Vilka av er siktar på "storloppen" under 2007? Elitlopp, SM, Guldstoet m.fl…

Berätta om era planer och hur stora era chanser att komma med är! :D

StallBakhet
0

Storloppen för oss som vi siktar på i år är 5-års Baggen och 5-års mästerskapet. I övrigt har vi inget direkt inplanerat än.

Millaaann
0

Elitloppet är nog uteslutet eftersom det endast är ett russlopp och volt, samt att det e pengahcp baserat. Vi siktar ju såklart mot SM, Åbergs, Åbys lilla om det blir, Kalmarssunds; med Ronaldo. och 5 årsbaggen med Celektra. Derbyt med Decibelle, Rosalind hoppas jag sänker sig och utvecklas mer. Men blir nog för tufft för henne att komma ut i Guldstoet.

AnnaLundin
0

Min lilla Esska (på avataren) har ju varit mammaledig under 4-årssäsongen. Skulle det visa sig att hon utvecklas som hon borde kunna, så är 5-årsmästerskapet ingen omöjlighet… Men det är långt dit.

Esska kommer för övrigt lånas ut, så det blir inte jag som tränar.

linnrisedal
0

Jag siktar på Monté Sm men kanterell. tror vi har en hyffsad chans att koma med där. Har aldrig varit med tidigare, varken hon eller jag. Men först måste vi komma under 2 minuter.

amandahandersson
0

Mini Elitloppet om det blir någon lämpad propp.

Visst brukar det vara en propp för de kinrg 2.40 och ett snabblopp shettisar när det är två lopp? Frågar är bara hur de kommer se ut i penninghandicap nu…

Erja
0

Vet inte hur propparna är men vi hoppar att vi kan deltaga med Vera Elitloppet och Guldstoet. Hon var 14. snabbaste ston år 2006 - kanske hon kan komma med, Guldstoet menar jag.

Dorindah, kanske Kriteriet …vi ska se Skrattande

DubbelE
0

umm.. Kriteriet med Rocky B… kanske sverige loppet om det är nån passande till ville?..inte för jag tror det men man kan ju alltid hoppas.

Colt
0

Lär inte bli några storlopp för min del! ;)
Men 2008 siktar vi på kriteriet! :D och kanske elitloppet med Colt? vem vet :D drömma går ju alltid!! :)

_JonnaRoos_
0

Man vågar ju inte tänka på nå stor lopp, när dem ändrar regler hit och dit, man vet ju aldrig vilka som kommer få vara med! Aja..

Jenniferohlson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja skulle jätte gärna vilja ha häst med i Elitloppet eller kriteriet:) Eventuellt om ponnyn presterar bra och om ja får en till i träning kanske mina drömmar kan uppfyllas:D

Ylva_Sundbyholm
0

Med Cleo siktar jag på 5års, helst en 1-3 placering. Under 2.00 ska hon, helst under 1.55. Men vi får se hur motiverad hon är till att springa nästa år, det är nog det allt hänger på med henne tidmässigt.

Pajsan siktar vi på att hon ska vara hel och färsh och förthoppningsvis vara med i ngt stortlopp där proppen passar. Hon står ju rätt bra inne i penninglopp och storloppen som är insprängda kommer ju vara penning så det är bara att hoppas.

Jagz
0

# 2 Hur vet du det där om elitloppet? Inga propositioner, eller någon information har väl kommit?

amandahandersson
0

#12, det blir penning, SPTF styrelse har sagt att alla insprängda lopp utom mästerskapsloppen blir penning… Om dom nu inte räknar Elitloppet som ett större lopp?

Jagz
0

Jaha okej, men hur vet hon då att det bara blir ett russlopp som är volt och penning dessutom?

amandahandersson
0

Ren gissning, ganska säkert att det blir så. Den kategorin som det är både Elitlopp och Elitkamp av brukar ha ett snabblopp, men i och med att det är två lopp för shettisarna i år så blir det ett snabblopp för shettisarna.

Men man vet aldrig ;)

AnnaLundin
0

Angående Elitloppet så är ju alternativet att det blir inbjudan och fri handicap…

Millaaann
0

Eftersom dom kör två russ lopp varannat år och två shettislopp varannat år..och förra året så gick det två russlopp..så jag antar att det blir så iår igen, och då med två shettislopp och ett russlopp….om dom nu inte har ändrat på det ..vilket jag inte tror..o pengahcp måste det ju vara i alla insprängda lopp..antar att elitloppet är inräknat..dock inte SM…

Jagz
0

# 17 Jaha okej, nu var jag lite seg kanske, men visst brukar det vara ett snabblopp, om det går t ex. bara ett russlopp?

Jagz
0
ozzkan
0

Tösen ska helst vara med i Sprintermästaren o Derbyt, Vad blir det för propp i Sverigeloppet?????? :P:P

Alban kanske ska vara med i Elitloppet, det beror på.

juliapettersson
0

5-årsbaggen & 5-årsmästerskapet siktar jag på med Dar's Golf. Har sparat mkt på honom för hans omognad & vargtänder, i år ska inte sparas ett dugg och han ska få visa vad han går för!

Teja-Bea
0

Jag hoppas på Elitloppet med antingen Crabaten eller Micky. Vi får se hur proppen ser ut.

Sen får vi se hur båda pojkarna går i monté om det kanske blir monté SM. Mest troligt med Crabaten. Men först ska han starta i monté! =)

Sen får vi ju se vad det blir för proppar på de "mindre" stora loppen. Så som Agriacupen, Sverigeloppet och andra spännande lopp.

Om Pirita kommer till start så har hon myyyyyycket kvar att ge!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

divansson
0

tar bara ett mål itaget 2007.. jag siktar på under 2.00 sen kan jag tänka på lite hårdare lopp om det går bra då..