e. VAGABOND
Hur är avkommorna efter Vagabond?
Har hört att dom kan vara lite knasiga .. ?
Har för mig att det var avkommor efter honom iaf ..
Över 200?

Jag har varette, hon är lite vass i humöret, men väldigt snäll:) Pigg och glad, och ÄLSKAR att springa:P det är det hon är född till tror jag! haha..

Har Tippex. Han är hur cool och go som helst! Jättesnäll att köra och sådär lagom pigg hela tiden. (Ibland lite lat.) Han är valack, men jag har hört att han var jättesnäll som hingst också.

Jag har Valter hemma. Min Pensionär… enligt travet i alla fall! Han är 16 år gammal men pigg som en 5-åring! Han har hur mycket energi som helst och ett riktigt tävlingshuvud. Han älskar all form av arbete och har väääldigt mycket GO i sig.
Han var väldigt "knasig" när han kom till mig. Han var väldigt felhanterad. Men nu, efter snart 9 år i min ägo, så har han ett underbart temperament. Fortfarande jättepigg men underbar att arbeta med och han är en superbra lekfarbror med fölungarna i hagen.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Har ett Vagabondsto som heter Zavanna. Hon var en riktig knasboll när jag fick tag i henne, men hon blir mer och mer "normal" för varje dag som går. Toppentrevlig häst som älskar att jobba, men hon kan vara vansinnigt het emellanåt..

Har inte haft någon egen, men min kusin hade en e: Vagabond, Solos Cheva heter han, helsyskon med champis för övrigt. Men han hade lika liten talang för trav som Champis hade det! Cheva är kan bli lite rädd för tex traktorer, men annars väldigt snäll! Han går som ridskolehäst nu och används till bla handikappridning.
Sen vet jag att Darius Roll har ett bra psyke och är mycket klok och sansad, men med löpskalle!
jag har en efter vagabond tyson II väldigt pigg och snäll och springer jätte gärna
#10 HAn är ju en fjant :P

jag hade en efter honom, zaga Lesss, ville alltid springa men hur snäll som helst :D Har en ny nu, som har vagabond i sig, e: darius roll, han är bara 2, men än är han hur snäll och lugn som helst, samtidigt som han har vilja att springa :D
Vagabond är en av de hingstar som haft flest avkommor som travat! Han är bl.a. pappa till Tyson II, Darius Roll m.fl. Hans avkommor har tillsammans sprungit in över 1 000 000 SEK inte illa! Nog har han avkommor som startat….Knasiga är dom inte, beror helt på uppfostran och ägaren!

Jag har Dolly Roll hemma. Hon är jättesnäll och väldigt pigg att köra . Lite knepig när man ska iväg bara (går på 2 ben ist för 4) :)

Konstigt, har aldrig hört talas om att Vagabondarna är knasiga? Snarare tvärt om :)
Jeg har Monark. Han står hjemme hos meg i Norge nå (Har kjøpt han i september)
Han er verdens snilleste ponni og perfekte manerer!! Kan bli litt stri og ivrig på å løpe, utrolig bra løps hode ,);)

Okej .. då vet jag lite mer då .. :) Heh, men det är iaf det jag har hört ..
svar till EllaMarine: Man skall inte lyssna på skitsnack……..Ta reda på själv i stället!

#19 Det var ett bra svar .. ! Så långt har jag inte tänkt själv ..
Jag har väldigt svårt att tro att "knasighet och dummhet" och liknande, går i arv! Man föds inte elak, det beror på uppfostran och miljö…
#21 det kan visst gå i arv…. men mest beror det ju såklart på uppfostran.

Ingen som har en bild på Vagabond ?? skulle vara kul att se en annan bild än den på ponnysajten..