Wången
Någon som går på Wången ?
Ska söka dit nu ?
Någon som gått på Wången ?
Jag går på Nordvik nu .. naturbruksgym. med hästhållning då .. problemet där är att vi kommer få trav nu i 2.an .. men, deet kommer knappt bli något trav alls .. då skolan är invarderad med ridhästar .. vi har 2 travponnys, 1 varmblod och 1 kallblod som inte får starta .. dock får ju ponnysarna starta men .. ändå :S Besviken på utbildningen men trivs som fan där .. Men funderar dock på om man kan börja 1:an på Wången nästa år ..
Vd har ni för erfarenheter av Wången ?
Jag tänker söka till Wången. Jag är född -92, så det blir inte förrens 2008 jag blir 16.
Jag har iaf hört att det är höga intagningspoäng, så det är väll bara plugga på!

Jag känner en som går där. Hon säger att hon trivs bra :)
#1 jag har också hört att man borde ha höga betyg för att komma in..
Jag tror det var 220 intagningspoäng om jag inte minns fel?

Det är väl inte så högt :P
nja, nog högt för mig X) jag räkna ut ungefär va jag kom å ha i slutbetyg (jag har bestämt mig nu för vad jag ska ha^^) å de landa på 240 om jag inte minns fel. Men då är jag lite smått pluggis å har ganska lätt för mig också.

Dåså, då är det ju lugnt :D
Haha, vi får hoppas de X)
Men så vitt jag vet e de dyrt å gå på Wången me. Några tusen i månaden för boende, å man får inte ha häst på skolan förrens andra året. Men annars verkar de rätt bra faktiskt.

Jag hade en kompis som gick där , hoppade dock av efter första . hon gillade det inte tydligen :P
Ojdå… Jag har hört vissa säja att det är jättebra, men jag har också hört att man inte läser så hög kurs. Så om man nu vill jobba med något annat än trav så måste man tydligen läsa upp vissa ämmen för att komma in på någon utbildning.

#5..haha men amandah då e det ju lugnt ;). ..jag har 190p o går sista terminen i 9.an.. o jag ska ev. söka wången…

när ja gick ut nian hade ja typ 140. haha. men ja typ sket i skolan. haha..men kom in på de ja ville ändå så de räckte 

#5 då har du ju asbra betyg ;)

Jag ska söka in till Wången.. Har hört människor som trivts jättebra och jättedåligt. Men man får ge det en chans. Trivs man inte så får man väl hoppa av :P
#10, vafan, int har du sagt att du ska till Wången till mig ;) haha :D Men då lär vi synas jöö :D

Jag har hört deet jag med .. vissa trivs, andra inte :)
Förra året .. sökte jag till Nordvik i första hand och Wången i andra hand .. vilket jag ångrar nu idag .. Jag hade 190 poäng .. lägsta intagningspoängen på Wången var 225 .. förra året ..
Vad det är det här året vet jag inte. Har också hört att det är dyrt att gå där .. så det lär ju skita sig med de då … :/

Jag ska söka Wången som ett av mina alternativ. Kvinnersta som ett alternativ. Och sen har jag inte bestämt mer. Hoppas jag kommer in nånstans, jag med mina betyg så vet man ju aldrig. xD

#15 Har också för mig att det låg på 225p förra året. Men sen efter att många hoppade av så tror jag den trillade ner på 170p.. Så det kan ju funka om man bara har tålamod att vänta. Under kan ju ske ;)
Jag har hört att kommunen betalar en del om det kostar, men enligt min mamma betalar dom inte så överdrivet mycket. Det lär kosta skjortan av föräldrarna om man först ska gå där, bo, ha en eller två hästar och sen färdas hit och dit.

Tordsda sen 18 Januari skickar ja in min ansökan till Wången! Hoppas bara att ja kan jobba upp betygen. Vet inte va ja skulle söka om ja inte skulle söka Wången. d är lixom d enda alternativet!
Så d är bara och hoppas på d bästa!

Jag tänker söka till wången, men inte i år. det blir -08 de:) men får väl se med mina betyg;)

Kankse ska söka dit, men de blir 08 de, men får se.
Just nu räcker mina betyg, men sen kan det ju bli ändring. på 12 ämnen har jag 195 poäng.

nåra år dit, ja vet.. men jag skulle vilja gå där om jag får bra betyg i alla fall.. hitills bara bar betyg så man kan vel hoppas i alla fall då :P men det är vel bara det att man inte får ha egen häst där de första två åren eller det första eller hur det var.. :P
Man kan ha med sig häst första året, fast man får inte ha den uppstallad på Wången-området. Däremot finns det flera privatstall i närheten.

Det där med att man inte kan ha hästen uppstallad på Wången är lite dåligt .. tycker man borde kunna ha hästen där alla år man går .. men men.
Jag är väldigt säker på att det var 225 poäng förra året .. dom poängen glömmer jag aldrig, dom stoppade mig för att börja där :P haha.
Men iaf, jo .. man får en liten slant av kommun har jag för mig, får de nu för att jag går på Nordvik .. men det är inte mkt .. någon som har en aning om vad hyran går på där ? :P
Så jävla sugen på att gå där .. det är lixom .. 3 val jag står mellan .. 1. Fortsätta på Nordvik .. 2. Börja på Wången 3. Hoppa av helt ..
Ingen som tänker börja på lillerud? De har också trav inriktning. Går där nu =P första året=)

Jag skulle egentligen gått där men flyttade till Dalarna istället :P

Jag hade en kompis som gick på Wången för ett par år sen, tpg studenten 05 tror jag.. Men hon trivdes ganska bra. men det är ju grymt dyrt att bo på skolan och ha häst där, så sista året hade hon häst i privatstall och delade en etta typ en kilometer ifårn skolan med en kompis. Det tjänar man mycket på!

JAG SKULLE ALDRIG GÅ DÄR X)

#29 Nej det vet vi Jonna xD

Haha Anna:D
Min brorsa går på wången.. han trivs jätte bra där.. intagningspoängen var 225 men de va en som kom in på 165 poäng:/ haha den va 25 resärv från början:P Jag tänker söka till wången 08:D

Skulle heller aldrig vilja gå på wången. Gick Stig H på wången eller?

#16..mvuahaha..jag kanske söka jordbruk på kvinnersta ;) men heldre det en wången eftersom de e så nedrans dyrt att bo på wången.

#33 Jag ser det som en kul grej bara. Har absolut ingenaning om vad jag ska välja annars. Vill gå på ngt som jag tycker är roligt (förhoppningsvis) Jag menar man ska ju tillbringa 3 år med detta..
#24, HOPPA INTE AV! Då kommer man INGEN VART! (säjer jag som har 14 års levnadsvana ^^)
För min del är Wången enda travskolealternativet, allt annat ligger så jävla långt bort. Det är 70 mil till Wången från Boden, och det är nog långt hemifrån.. Jag kan ju inte överge mitt Boden helt å hållet :D
Ajja, jag får tvinga morsan å farsan börja jobba extra för att ha råd å ha mig :D
#37, men visst finns det stall i närheten av Wången? Jag vet iaf en som hade sin häst uppstallad i ett stall en bit därifrån..

Jag gick på Wången i ettan. Men trivdes inte alls bra. Allt är så isolerat där och man kan inte ta sig någonstans! Det är typ ingen bussförbindelse, å Wången ligger i ÖDEMARKEN. Men men.. Det var nog bara jag som inte trivdes där helt enkelt :) För mycket hemlängtan ",
Men det är påfrestande att gå där.. Tänk er 80 pers på ett internatboende …

#39 o du bor i storstan annars? 
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#39 Man kan väl jämföa Alsen med Gräsmark ungefär, kanske lite mindre. haha

Mena #40
Jag ska söka dit men är inte säker på om jag kommer in. Annars ska jag gå på kvinnersta i örebro.
Jag har sökt dit nu

#24, jotack jag vet. svindyrt, och så blir det så osmidigt att man inte kan ta med hästarna för det ligger ju längre bort. det blir nog helt klart kvinnersta! får se om man kommer in också, det är väl det största problemet må jag då säga xD men så trevligt, då ses vi till hösten då! (a)
haha , På lillerud får man både ha med hästen första året och stallhyran är helt ok 1750 kr och då ingår grovfoder, strö och havre och ridhus =) Och boende är inte heller så dyrt, iaf inte lika dyrt som det verkar vara på Wången. Jag betalar ca 2600 och då bor jag i enkelrum med dush och toalett + att all mat ingår (4 mål om dagen). Jag går såklart trav här och då åker vi in till färjestad och har våra lektioner och det praktiska =P

Det är ju så långt till alla ställen, blir så less över att Sundsvall inte kan ha något travgymnasium ! Usch.
Vad finns det för gymn. som är hyfsat nära Sundsvall då ? Med en BRA travutbildning .. om vi inte tar Wången ..

#47 hudiksvall har väl en travutbildning?

Ska söka dit när jag e gammal mg ska börja 7:an till hösten så det är ett tag tills dess intagnings poängen är 220 morsan har kollat upp det 

#48 Jag har ingen aning .. men jag har för mig att dom har det … minns inte riktigt, vad stället heter ^o)

Någon som vet om man får ta F-licens på Wången?

ja du får ta f-licens på wången, det blir ju det om du inte är 18 när ni tar licens där uppe…
Nej man får inte ta F-licens på Wången.

jaha men min kompis går där o det lät på henne som att hon ska ta den där ju! aja kanske missförstod henne!