** GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!**

ja mitt bästa travminna i år var ju första gången jag och Romeo tävlade, vi blev diskade men det var ändå en hjdpungt ör året, + jag debuterade detta året och det är skönt nu att man får komma ut på banan :) och hoppas man får ett bra ponnytravår nästa år = man får tag på en häst som man kan köra ;)
God jul & gott nytt ponnytrav år Önskar Lisa :)

Höjdpunkten det gågna året är nog Kalmars dubbelhelg, en helg med trav och utställning, god stämmning och bra resultat fick vi med oss hem

God Jul och Gott nytt År önskar Fam. Wilson och Trofe alla travvänner
God Jul och Gott Nytt År Till Er Alla!
Önskar Familjen Viggh, Hannibal Roll och Ängdalas Calippo

Höjdpunkten under året var när Laser Ess vann Norska Mästerskapet på nytt rekord! När Jannikke ringde och skrek i telefonen fick jag verkligen gåshud! I övrigt har det varit ett jättebra år för våra uppfödningar!
Vi önskar Er alla en riktigt God Jul och ett Nytt Toppenår 2010!
Maggan & Kjell/Stuteri Ess
Höjdpunkten var nog Elitlopps racet med sunita när vi var en lägnd att vinna. när jag fick min nya dress ,och open trot då hon sprang 2,22.4
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!
önskar familjen Ödling+hästar.
Jag har en hel del höjdpunkter från året som gått men den största höjdpunkten för mig, som värmer mest, var när jag och Ronaldo var tvåa i SM:et. Vårt första år tillsammans och det kändes lite extra i magen :). Efter den kanon öppningen och ledning de första 6-700m. Han gjorde ett kanonlopp! :)
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!
Önskar Vikas Stuteri

God jul och gott nytt år!
Höjdpunkten för mig i år är såklart heldagen på hemmabanan. Var helkul att vara speaker, och vi fick se många fina prestationer! 

Våran höjdpunkt är att Pondus 18 år gjorde en bra comeback efter 2 års tävlingsuppehåll. Han placerade sig i alla starter utom 2 st.
God jul & gott nytt år !
önskar Jeanette, Lisa, Pondus, Lilla Rinnd, Romantika & Fax.
Tänk va fort tiden går ändå, jag har redan börjat så smått med träningen inför nästkommande säsong!

Min personliga höjdpunkt under året måste nog ha varit segern med Grann i Stampings Lill-Hambo! Jag har varit med om flera höjdpunkter i år som man nu kan se tillbaka på med ett leénde på läpparna. Och som pappa brukar säga efter en seger, "sug på denna karamell nu, vem vet när nästa kommer".
Jag med familj, Grann och Dumle Ess vill nu önska alla där ute, tvåbent som fyrbent, en riktigt God Jul och ett Gott Nytt Ponnytravår 2010!
Så ses väl förhoppningsvis på banorna nästa år!
Det här året kommer jag minnas länge. Min första riktiga tävlingssäsong och det kommer att komma fler :D
Winner har gjort det här året extra för mig, visst han har inte lyckats få någon seger men det känns som om det kvittar! Han har iår sänkt sig från 2.50,4 till 2.26,2 :'D Det loppet jag minns bäst var loppet på Romme den 3/7 då han kom på en mycket stark andraplats efter att ha lätt loppet hela vägen tills de sista 100 metrarna då han tog sig ett galoppsteg, kändes verkligen som en seger och jag är så stolt över denna kille. Att vi överhuvudtaget har fått honom för vagn och till start är en bragd i sig! Som vi kämpat med den här killen.
Valentino Rossi's dubbelseger på Åby är ett minna för livet med, vilken häst!
Nu är träningen inför nästa år igång också :')
God Jul och Gott Nytt År önskar vi här i Stall Nysäter :D Winner, Valentino Rossi och Pegasus :D
Ja vad ska man säga om säsongen
.
Både Peron och Pärlina har varit placerade i topp 3 ca 50% av starterna. Så det har varit både min och hästarnas bästa säsong någonsin…
Dem har även sänkt rekordet lite grann.
Bara det att Pärlina kom till start efter skadan -08 är stort för mig.
Förhoppningsviss ska dem fortsätta att utvecklas nästa säsong.
God jul och Gott nytt år önskar Fam. Månsson

God Jul & Gott Nytt År önskar Christina Croneld
Inga egna personliga travupplevelser, men ett stort tack till Amanda på Slättens som mer än väl förvaltar min uppfödning Ijor, se inlägg 16. Lycka till i fortsättningen!
Sen tog Tigerlilja sin första seger i år med kusken Jennifer Ohlson, stort tack även till henne, som varit så duktig och tävlat henne åt mig.

Höjdpunkterna har varit många under året som gått
Vi önskar er alla en riktigt God Jul & ett härligt Gott Nytt År!
Stall Zetter

GOD JUL
God Jul och Gott Nytt Ponnytrav År!
Önskar Stall J Åkerman
www.freewebs.com/alaskatrotting

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR ÖNSKARVI PÅ STALL RYAVIK!
Mitt bästa trav-minne.
Detta året har det varit många, många..
Jag kommer verkligen ihåg när jag ledde hela sista varvet med ett halvt varv framför dom andra hästarna.. självklart skulle josefina komma & vinna ;( ;D men jag var jättenöjd med Neptunas insatts!
kvalade också Mazerati T.L detta året gick super!
Någon månad innan jag kvalade henne kvalade Amanda henne & då gick hon 4.26.3 & när jag kvalade henne gick hon 2.16.3!
Jag var jättenöjd med henne & så tävlade jag henne två gånger med.
Första gången gick det sisådär så vi blev diskade, fast det var ju en helt ny bana för henne & så ;D men nöjd ändå!
Andra gången kom jag fyra med henne på Kalmar, det var ju en ny bana ju. Superdupernöjd med henne!
Det bästa minnet jag har med Magnifik är när jag kom tvåa med han på TingsrydTravet..
Mamma tyckte inte han såg så 'frisk' ut men jag sa jo, han känns bättre än någonsin & när jag väl körde loppet så var han superladdad & sprang som tusan! Det var så himmla härligt att sitta där bakom & känna att han verkligen tog i !
Det var några av dom bästa travminnen jag har haft -09!
GOD JUL!
Fanny Henriksson

#29 glömde skriva ett till minne 2009 är att jag har kört Mini Elitrace med Månstorps Evita. de var super häftigt och kul :D
(sen om nån kan skriva till mig hur man gör så att bilden hamnar på framsidan som #8 och 16 har gjort?? vore snällt)

Nu är det dagen före dopparedagen….
Här uppe i norr har det snöa och åter snöat. Vi får då i alla fulla fall en vit jul:)

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR
önskar SJÖBRISENS STALL & STUTERI
vinnsten på minisprintermästaren med KAPTEN LUNNE

GOD JUL till er alla från familjen Forsner i Umeå! :D
http://carolineforsner.blogg.se/