Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 1612 ggr
fnut
0

Era ponnysar

Jag tänkte skriva ett inlägg nu där man kan berätta om sina älskade små ponnysar med bilder och annat.

Skriv gärna en text om hästen, det är roligt att läsa. Tycker iaf jag. Berätta hur hästen har tävlat, dens personligthet, vanor och allt annat :)

tindradar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tindra Dar

jättegullig å snällt russ som ska ut nu i vår :) ska bli jättekul å börja tävla denna lilla plutt som älskar att springa (Y)Hon är så jättesnäll mot alla, men rätt så knäpp ibland ;) haha

Elma

Denna plutta vill inte springa, ifl inte me vagnen så nu blir till att rida upp för monté licens nu i början av året (: så provar vi me de (: annars blir det avel för henne ,har fått för mkt känslor för henne efter allt vi gått igenom då hon har vart VÄLDIGT ELAK , så kan bara inte göra mig av med henne ..:P

Och jag letar ponnys att köra och rida nu , jag vill köra/rida mer ponnys "som är lite frammåt" ;) så om ni vill ha en lätt å rätt så stark ryttare/kusk med mkt hästvana så finns jag ! ;

tindradar
0

Elma

bea28
0

Bolsan

Bolsan har vi bara på lån. Vi har haft henne hemma på gården sen julen 3006, hon var då 5 år.  hon en lat tjockis på den tiden :P Ingen trodde att hon skulle kunna springa fortare än 2.20, något hon gjorde redan i slutet på första säsongen! Sen dess har hon älskat att springa! I år har hon verkligen visat framfötterna med ett rekord på 2,04 och mycket kvar att ge. När man kör henne hemma är det full fart som gäller, om hon fått bestämma :)

Rafaela

Nyaste hästen, som vi haft sen hon var två år . Köpte henne från stuteri Ernst feberuari 2008. Hon älskar verkligen att springa , det är det bästa hon vet! Dock kan energin bli lite för mycket att ta vara på ibland, och då går det som det går, hehe. Annars är hon orädd och nyfiken på allt, vill kolla känna på allt främmande (tex paraplyer, eltråd m.m).

Hippi

Shettis som vi haft sen 2001. Hon är en supertalang på att trava, hade säkert kunnat springa ner mot 2,20 tider om hon haft psyket till att tävla… tyvärr har hon inte det. Hippi är helt underbar att köra hemma, att hantera och hon är bästa tänkbara mamman. men kommer man in på banan  när det är andra hästar så blir hon helt koko, vill inget, bara vänder och krånglar :/ så vi har gett upp försöket med att kvala henne, nu får hon vara familjens avelsto istället :)

Orion

Hippis fölunge, föddes i Juli i år. Orion är Helt underbar! Han är självständig och lär sig jättesnabbt. Kunde lyfta på hans hovar utan några problem innan han var en månad. Nu springer han omkring i hagen och försöker förföra alla andra hästar (vi har 5 ston). Det går inte så bra, och det ser väääldigt kul ut när han försöker pussa på Rafaela "Jätten", han är ju så pluttig! Men men, skam den som ger sig! Någon gång kanske hon faller för honom :P

Mynta

Vår lilla minishettsi som mäter 84 cm över markytan. Henne har vi haft hur länge som helst, sedan 2000. Hon är den gamla damen som uppfostrar alla unghästar tills dom kan stå på egna ben, då är hon nöjd och backar undan från. Det har gjort så att hon är lägst i rang, men hon verkar nöjd med det. Jag har en teori om varför, men den historien kan jag ta någon annan gång, då den är lite lång.

Bengtsbodas Ragata

Min tjockis plutt! Ragata köpte jag när jag var 10, då var hon 1. Nu är hon 8 och dräktig med Korsnäs Brådis och väntas föla i maj. När hon var yngre var hon verkligen en riktig Ragata, hon var mycket bestämd och ville inte alls göra som jag ville. Nu har hon bätttrat sig och är jättetrevlig att hantera. Hon har, precis som Hippi, inte gått mycket på travet, då jag helt tappade förtroendet för henne en ödesdiger gång inne på banan… Hua, det var inte roligt inte! Nu har hon dock som sagt blivit mycket lugnare, så då kanske det kan bli aktuellt att starta henne som 10 åring istället :)

fnut
0

Jag ett helt dokument om Fe´rgus, tre A4 sidor tror jag :) har fel dator nu.

Kiimzan
0

Laponia

Hon är har ett j*kla temprament. Hon älskar verkligen att springa men har tyvärr inte startat än på travet, blir 2010 när hon bli 5. Hon är väldigt sur i hagen mot andra hästar och det ska helst vara mindre eller yngre hästar än vad hon själv är annars accepterar hon inte dom. När man rider henne så vill hon gärna tävla mot andra hästar och blir lite lätt sur om hon inte får vara först.

Jag lånar henne av min moster Malin Luckman.

Ska verkligen bli roligt att få se vad hon går för på tävlingsbanorna:)

Kiimzan
0

en till bild på Laponia:)