EPS-medlemmar
Jag har fått i uppdrag att försöka anordna en kusk-match mellan våra ponnykuskar och stortravets kuskar. Vi gjorde det här för ganska många år sedan och ska nu försöka dra igång det igen som en återkommande traition. Så nu behöver jag ponnyer!
Vi vill försöka få ett så jämnt fält så möjligt så jag letar i första hand kat. B ponnyer med rekord från 2.05 till 1.50.
Det kommer att vara 5 st ponnykuskar & 5 st "stora" kuskar. Det är lottning om ponnyerna så ingen får köra sin egen ponny. Vi kommer att ha lite mindre priser till kuskarna & vinnaren får ett vandrigspris med sitt namn ingraverat.
Så snälla hjälp mig att få ihop det här! Det vore så roligt om vi kunde få ihop ett fält på 10 st ponnyer. Hör av er till mig antingen här på iFokus eller: mallan_nog@hotmail.com 0733-309 389.
Loppet är tänkt att gå den 20 oktober så det börjar bli ganska så bråttom!

Grymt kul idé!!
Ni får självklart låna Monique rek 2.03!
(fråga: Loppet går som inofficiellt va?!)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#2 Självklart. Inga tider, placeringar eller någonting alls kommer att räknas. Se det mer som en träningstävling och ett tillfälle att se hur "bra" de stora kuskarna är på att köra våra ponnyer. Det kommer inte att stå med i raden lr ngt sådant…
Även Montró (1.59,9) & ev. Tejas Monita (1.46,6) kommer att vara med. Monita är reserv, ifall vi inte får ihop tillräckligt många hästar.
detta låter väldigt kul hoppas att blir av =)

En riktigt kul idé tycker jag. Detta bör väll kanske få "storkuskarna" att förstå hur svår en ponny är att köra och hur duktiga alla våra ponnykuskar verkligen är…..
Kan ni inte skriva ett repotage från denna kuskmatch, gärna med lite intervjuer/citat från kuskarna och givetvis bilder. Jag lovar att publicera det här på iFokus på bästa löpsedelsplats.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Efter att ha kollat lite mer på klubbens hästar ändrar vi tiden till ca 2.10-1.55. Då vi hade väldigt dåligt med hästar från 57-50 men flera mellan 2.10-2.05.
#4 Vad roligt! jag kan försöka skriva ihop något efteråt. Det är som sagt något som vi har haft förrut, men det dog ut när jag inte längre hade tid & dessutom åkte till USA. Det är ganska mkt jobb & ingen ville ta på sig detta. Men nu hade Sussie Oscasson hittat vandringspriset & tyckte att vi skulle ta tag i det igen.

Låter jättekul!
blir detta till nästa år?
Ni får gärna låna Allgunnens Åmina rek. 2.05 för tillfället :)
Låter jättekul och spännande
#7 Nej Louise. Det bli i år den 20 oktober som ett inspränngt jippolopp.
Jättesnällt att du lånar ut Åmina. Kontakta Malena så blir hon jätteglad och kan ge dig mer information. Ni ses kanske på söndag?
Resultat EPS kusk-match.
1:a Sorn - Kevin Oscarsson 1.59,7/2.00,1
2:a Tackla - Jim Oscarsson 2.08,3/2.08,8
3:a Björksta No'grann - Beatrice Jakobsson 2.04,5/1.59,3
4:a Broängens Emil - Lars D Carlson 2.16,3/2.11,5
5:a Tejas Monita - Richard L Jansson 2.00,6/1.46,6
6:a Tejas Primin - Maja Olsson 2.18,3/2.10,2
7:a Tejas Monique - Rebecca Johansson 2.16,4/2.03,4
8:a Montro - Magdalena Siminski 2.20,0_/1.59,6
_
Fet stil - Ponnykusk
Kursiv stil - Ponnyns rekord
mer info, bilder & repotage kommer senare!

Kul att ni anordnade det här! Skulle vara roligt att se bilder :)

Kul att se resultat! Det var bara en av storkuskarna som kunde köra på ponnyns rekord, så det är verkligen så att vi ponnykuskar är duktiga!!

Rikard Jansson som ändå är "gammal" russkusk!
#12 Det stämmer att han körde ponny som ung. Han har dessutom varit Malenas arbetsgivare då hon jobbade som lärling. Därför kan ni säkert ana hur nervöst det blev för honom då han fick veta att han skulle få köra Malenas ponny, Monita. Hon var ju den snabbaste i startfältet dessutom. Kan säga att Richard, efter loppet höll med Malena om att Monita inte är någon lättkörd ponny.
Det som är lite roligt är att då loppet gick senast (2004 tror jag) så vann Kevin även då med pappa, Jim som tvåa. Då körde de shettisar.
Håller med om att det vore roligt med kort. Tyvärr hade jag själv ingen möjlighet att fota då jag konstant sprang runt och fixa med diverse grejjer. Men om någon annan han fota får ni gärna lägga ut dem, även skicka dem till mig så kanske jag kan skriva ihop något litet repotage. Det finns film på loppet & segerintervjun, ska se om jag kan få mamma att lägga ut den.

Det skulle vara kul! :) På eps hemsida isf eller?