Sidostänger

Jodå, jag tycker allt att dom funkar bra! Den yttre sidostången har blivit välanvänd! =D

Javisst! Fast det är den innre som blivit mest använd på mina ponnyer

Jo de funkar faktist väldigt bra då ville trycker rumpan till höger o försöker komma undan att inte sagta av till trav när han galopperar så funkar sidostänger jätte bra. han är mycket lättare att få med sidostänger en en vanlig "öppen"…

Japp dem har fungerat men nu mera behöver jag inte använda dem i kurvorna nå mera då han blivit mer jämn i musklerna.

Jag använde dom på mina ponnysar och det är jätte bra:)
#5 Kanske för att din häst är ljus
sen ser det ut som att vagnen ligger hårt mot hästen, det kan vara en faktor att hästen blir svart!

Jag har inga…!

behöver inga.. han springer så rakt så…

#7 vagnen ligger inte alls hårt imot henne bara hon kommer imot stängerna blir hon svart får måla om dom. istället för silvriga får dom väl bli vita.:)
#10 okej du får testa med det då=) Det är så trökigt när hästarna blir färgade, hade ett russ förut jag som blev färgade av den sulkyn jag hade då innan jag köpte en ny..

Kan man köpa till sidostänger till en royalsulky om man inte hade det från början?
Ylva

#12, ja det kan man Ylva. Kontakta återförsäljarna av Royal (www.royalsulky.se tror jag). Cissi Ekeberg beställde sina därifrån efter hon köpt vagnarna.

Jag har sidostänger, och använde båda två på Plexuz. De hjälpte faktiskt till även när han slog! Han var ju en liten bråkstake så de var behövliga, men nu på de nya hästarna har jag ingen aning om ifall jag kommer behöva dem.
Har inga sidostänger..funkar lika bra ändå :)

Har inga, jag tycker det verkar så bökigt, att flytta på benen/fötterna fram och tillbaka hela tiden. Det hade jag aldrig klarat av, skulle glömt av att köra löp då :p men jag antar att det är en vanesak.

#16, själv lägger jag bara på den i kurvan, så det blir inte sååå krångligt 
Nee, jag har in ga sidostänger ^^Behöver inga ;)

JAg har inga sidostänger men skulle behöva ett par^^
Har inga på min sulky :P
Jag har nyligen köpt en vagn med sidostänger, men det tar nog ett tag före mina barn kan använda dem.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Vi har sidostänger på en av våra vagnar. Det funkar bra när de behöver hjälp på traven :o) Nä, skämtåsido så har de hjäpt oss mycket med de hästar som springer snett…
om det behövs så sjävklart gör jag det.