Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: babbel
Läst 1939 ggr
juliapettersson
0

Varför kör ni ponnytrav?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, varför alltså? Vad är det som driver er att fortsätta, vad är tjusningen?

Miii4
0

Det är KUL.
Dessutom är det spännande att se vad ens egentränade ponny kan prestera. Man kanske inte vinner varje gång, men vad spelar det för roll om man har skoj?

Och SÅKLART vännerna man träffar.

amandahandersson
0

Vi kan göra en lista..

• Jag älskar att köra lopp
  • Jag älskar att träna och upptäcka nya balanser, se resultat och ja - utan träning ingen tävling!
  • Jag älskar ponnyer!!! Jag har någon sorts förkärlek till shettisar, men nu kommer samma kärlek till russen mer och mer.
  • Folket! Det finns så sjukt många härliga ponnytravmänniskor. Man träffar alltid några nya och det är alltid lika trevligt att ses.
  • Tävlingarna! Alltid spännande men endå avslappnande. Helt sjukt kul med heldagar!!
  • Jag vill en gång i tiden fortsätta med storhäst och bli någon form av tränare, och ponnytrav är riktigt bra att börja med. Men ponnytrav SKA vara ponnytrav, inte storhästtrav med ponny…

Jag lovar - det finns 1000 saker till! Men det där är bara några ;)

ozzkan
0

#2 Kan bara hålla med, bra skrivet!! :P :P :D

divansson
0

#2 Håller också med! :)  som sagt, bara några av sakerna ;)

Cherriese
0

för att det är roligt såklart! att jobba hårt med sin ögonsten och när resultaten kommer är känslan helt underbar!! sen är vännerna helt klart skitkul, alla härliga personer o ponnys man träffar!! sen älskar jag kontakten med mina absolut bästa vänner hästarna, Chikita o jag har sånna speciella stunder ibland när jag sitter i boxen o hon är framme o gosar, drar av mig mössan o sånt, vi kommunicerar på nåt vis fast jag vet inte om hon förstår men det känns så..

Millaaann
0

Varför? ja d va en bra fråga x)

När jag började köra tyckte jag det va väldigt roligt, och tycker det nu med..men jag tycker inte om när vi ska börja likna stortravet mer och mer..vi är en egen sport o kan inte jämföra oss riktigt med dem…då blir det bara tråkigt att tävla även fast man så gärna vill fortsätta 4år till :)..

Det är ju alltid kul att få fram sina egen uppfödare och unghästar :) och se med glädje hur bra dom går..och man kan känna att man har tränat fram dem bra :P Klart att man inte kan vinna jämt, jag är nöjd med att de har presterat bra och blir extra glad när dem vinner :)

Sen är det ju alla travvänner runt om i landet som man lär känna :D

Eufemia
0

Jag tycker det e kul att se hur en häst utväcklas som nalo ibörjan fick men bära o sen börja gå o ALL träning som ger resultat o sen själva tävlings grejen

DubbelE
0

ja varför kör man ponnytrav.. för de e riktigt kul, inte bara själva tävlingen utan att träna. o att fortsätta kunna tävla eller träna när man vuxit ur shettisen eller russet. Det är inte riktigt samma kännsla heller på tävlingsbanorna. Inte som på en hopptävling där man ska vara snygg, senaste modet på utstyrsel och ha en ponny som hoppas allt oavsett hur dåligt du rider. Ponnytrav e lixom..ponnytrav.. helt underbart e de iaf :D

föresten, enligt en undersökning så får man en adrenalinkick under loppet, framförallt i starten.

linnrisedal
0

Det är så jäkla skoj att träna, tävla och se ens egentränade häst gå bra. all gemenskap alla nya vänner man får när man är ute och tävlar.

Anna_
0

Vännerna.

Liiiiiiinn
0

det bästa med detta är såklart hästarna! och alla vänner man har fått under åren!

snabbe-abbe
0

Ponnytrav är bara för kul…att få träffa en massa olika kuskar, hästar och vara med om roliga och fina prestationer,man vill inte sluta.De e så kul att jag skulle kunna "bo" bakom demFlörtvill inte kliva ur..Räcka ut tungan

TildaLinge
0

ja du, det är nog för att det är så härligt att köra och sitta bakom sin lilla ponny

det är lika roligt varje gång även om man inte vinner och sen är det jätte roligt att träffa alla nya vänner

TildaLinge
0

ja du, det är nog för att det är så härligt att köra och sitta bakom sin lilla ponny

det är lika roligt varje gång även om man inte vinner och sen är det jätte roligt att träffa nya vänner

hannibal-roll
0

Tja varför? Halkade in på ett bananskal, blev fast direkt!=)

Det som gör att man fortsätter och fortsätter och aldrig ger upp? Russen så klart!! Världens underbaraste små hästar.

Sen är man ju lite tävlingsmänniska också, det är urkul att tävla. Se resultatet av träning och kneg och träffa sina kompisar.Glad

StallBakhet
0

Jag kör ponnytravare (i transporten) för att min dotter och russing ska komma till tävlingarna.

Det gör jag bara för att jag älskar att se dem tillsammans och få njuta av atmosfären och alla trevliga ponnymänniskor runt om på travovalerna.

SimbaPebbles
0

jag älskar hästar jag älskar att köra dem jag älskar att träna jagälskar allt med dem

Jenniferohlson
0

#2 Amandahs lista va helt suverän:D hålelr med om alla punkter:)

sen finns det ju mkt andra saker, som tex. när hästarna presterar bra har man väl inte en tanke på att sluta?! :D

jullan
0

Håller som de flesta här inne med om att det är för att det är så kul^^ Men när man ska förklara vad som är det roliga kan det ju bli lite klurigt. :p

Men att ha en egen häst i träning, jobba hårt, se resultat på banorna och bäst är ju om det blir frammgång också. Men att bara få utöva en sport där våra fantastiska djur hästar ingår är ju helt underbart! :)

/Jullan

Teja-Bea
0

Kan inte de på SPTF och STC ta och läsa det här inlägget….?

De som vill ändra på regler hit och dit för att det ska passa för totspel, för att vi ska kunna käna pengar och för de som storsatsar på ponnytravet ska få fler fördelar än för de som "bara kör för att det är kul"?!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

fan_idole
0

Att när man åker hem från en tävling åtminstone kunna säga:

"Vi hade i alla fall tur med vädret!"

casandra
0

Det är kul. Och det är underbart att se sin häst utvecklas, att få se resultaten efter hårt arbete. Och att få hitta på någonting som (förhoppningsvis) både häst & kusk/ryttare tycker om ihop.

Geminii
0

min underbara pålleplutt….

Miii4
0

Asså ett bevis på att ponnytrav är kul är väl ändå när vi kom hem efter en tävling, en diskning, en nolla och en utkörd. Då klcäkte syrran ur sig: Ja men IDAG va det väl ändå KUL?!

Liiiiiiinn
0

#24  haha :P

iiirma
0

För att jag älskar det ;)

Älskar min ponny och tycker om att se hur han utvecklas! Jag skulle inte ha ngt liv utan ponnytravet :O

Eemma
0

Jag håller på med ponnytrav, dels för att jag tycker att det är jätte kul att lägga upp en träning, se om den fungerar. att sedan få starta hästen och se hur den går är liksom en belöning, då ser man ju hur pass bra man är på det hela + att jag tycker att russ är så jäkla fina Flört