hästar,skola,träning!
Jag är lite nyfiken på hur ni gör med träningen av hästar och skola.
Nu när jag började i högstadiet blev det lite anulunda man kom hem senare , och då hade redan blevit mörkt jag har ju också skidträning på vissa kvällar, så det blir lite tajt med läxor, häst träning och för min del skid träning.
så jag undrar hur ni får allt att passa nogolunda(?) bra?

för min del blir det hästen / jobbet..
men jag tar hästen när jag är ledig och inget stall när jag jobbar.. men jag drar nog ut till stallet ändå efter jobbet sen när det börjar bli ljusare :)

Mitt schema höst:
Måndag: fiol
Tisdag TRÄNING
Onsdag fiol
Torsdag TRÄNING
Fredag VILA
Lördag TRÄNING
Söndag TRÄNING
Träna på dom ljusa timmarna och plugga i mörkret hehe :P
Alltså, när det fortfarande är tillräckligt ljust ute tränar jag dom ca 2 ggr på vardagarna, mellan fiolen, och så kör jag långturer på helgerna. När det är helt mörkt ute blir det bara körning på helgerna, men då är det lååånga pass. Sen om jag har tid försöker jag pyssla lite med tömkörning och longering på vardagarna :) men det har jag knappt, går på gymnasiet och då blir det mest plugg på kvällarna…
Men visst är det jobbigt, jag får mycket hjälp av mamma, utan den hade det varit svårt att ha 2 hästar i full träning till säsongens start i vår.
Hoppas du får ihop ett schema som funkar för dig!
jag pluggar distans på komvux så jag har mycket tid med hästarna
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3
Jo det är bra att föräldrarna kan hjälpa till, men nu när jag har en 3-åring (4 i morn) som jag ska träna 4 ggr i veckan+sunita som har haft ledigt så blir det en häst till som ska tränas men jag ska nog få till ett schema:)
Jag har visserligen bara en sköthäst, men jag är den enda som tar hand om honom enbart. Han är travskole häst. Jag pluggar på kvällar och då jag kommer hem från skolan och är hemme mellan teatern på måndagar. Annars kan man träna hästen, och sen sätta sig med läxorna i stallet. Sen så kan man göra läxor på bussen påväg till stallet ^^

jag slutar vid 2 mån, fre och halv 4 tis, ons, tor.
och jag brukar så fort jag kommer hem gå till stallet och hälst köra om det inte är iskallt, annars brukar jag hitta på nått annat, de är inte alltid ljust ute, men jag måste ju träna dom, och på våra vägar är de inge trafik elr nått sånt så det går bra.
sen så fixar jag stallet också mockning osv osv… är de super kallt brukar jag bara ta en promenad med dom eller longera eller bara borsta : )
efter stallet och sånt blir de mat, sen måste man slappa ett tag och se på tv eller datan hehe sen blir de plugg men itne alltid bara vissa dagar : ) de funkar ganska bra de schemat tycker jag : P
Lösdrift är lösningen!!!!

Jag tränar så ofta jag kan, förutom när jag känner att jag verkligen inte har lust eller hinner. Väder spelar inte mig någon roll. Här en dag så tänkte jag inte alls på hur kallt det var, så for och lunkade och skrittade i ca 2 timmar. Sedan blev det lite kallt och jag for hemmåt. När jag kom i till stallet var det visst -25 ute. :| tänkte just då, vilken tur att jag tog det lugnt.
När det är skola så har jag som inget annat val än att träna när det är mörkt. Annars blir det aldrig gjort, eftersom jag för det mesta jobbar på helgerna.
Och trots att jag har mellan 1-2 prov varje vecka, så fungerar det i alla fall. Samt att när jag väl tränar så tar jag för det mesta en längre sväng. :)
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Själv slutar jag omöjliga tider i skolan. Hinner egentligen bara träna på tisdagar av skoldagarna, men även då är det ganska sent..
Men vad gör man inte, har ju en ponny som måste tränas, och för hans del är det extra viktigt också av en viss anledning som kom upp under hösten nu :(
Bara att på med lysen och ut och köra! På våren och hösten har det aldrig varit några problem, det är ju ljusare då.. Läxorna struntar jag i totalt för jag tänker inte göra skolsaker på min fritid.
jag kör efter skolan och pluggar på kvällen, brukar funka. fe´rgus körs varannan dag :)
Jag hade det bra förrut med träning till alla hästar men nu går jag i skola i Sundsvall och kan då kan jag bara vara hemma cirka tre helger i måndaden…
De drabbas dem mkt av då dem andra inte har så mkt tid att träna. Tänkte träna upp nu på lovet, då man var hemma men då blev självklart den ena små halt, men nu är det bra igen så man ska börja träna och göra det bästa av situationen. :)

omm jag har något at göra så gör jag det och asså jag kör dom dagarna jag kan och om jag kan hela vecka då kör jag varannan dag sen om jag inte kan så många dagar i veckan så får det bli dom dagarna jag kan och om han eller hon har vilat länge så kör jag lite längre och lite tyngre med rockarden kör jag med då och om jag ska köra lite snabbare någon gång så tar jag speddyn det går jätte bra:D