Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 2086 ggr
snabbe-abbe
0

Bästa minnet!

Vilket är det roligaste och bästa minnet du har med din ponny? En betydelsefull seger eller prestation eller vad som helst..

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är nog Elitloppet. Jag var bara 9 år och med min egentränade shetlandsponny Umil vann vi Elitloppet!!

1994 kunde man vinna på nya rekordet 2.43!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

snabbe-abbe
0

Mitt roligaste minne är när jag tog min första seger på Årjäng me min lille Alban…efter så många superbra prestationer fick han äntligen sätta pricken över i:et.Det kändes verkligen lite extra..Glad

jag glömmer heller aldrig året 06 då han var med i Elitloppet och blev tvåa.Dock inte jag som körde(Oskar J Andersson)

Svartkrut
0

Bästa minnet med Icent när vi vann 7 raka segrar. I 8:e loppet mötte vi Gläntans Domino. Han tog oss 30 m från mål och sprang nytt svenskt rekord för att vinna! Skrattande Det var på fredagen och på söndagen vann Icent båda sina lopp. Han är en sån som älskar att springa hela tiden. Så han kunde inte vila mycket, utan tävlade så mycket som möjligt för att inte bli dålig.. Cool häst det. =)

Olivia_Lundrgen
0

När Kinda började volta för första gången , då hon även tog en överlägsen seger .Och första segern med henne betyde,

Ogge
0

Mitt roligaste minne var i sommras när jag fick åka och köra på Solvalla i Agriafinalen..det var riktigt skojFlört

Jag har ett roligt minne till och det var när jag vann med klubbens shettis Olivia på en klubbtävling,då höll jag på att ta licenc  det var vintern-05. Och när Karl-Oskar vann sitt första lopp i första starten efter vi hade köpt honom det var en härlig känsla med

Cherriese
0

Femårsmästerskapet med Chikita 2005, jag har nog aldrig varit så glad! En underbar bekräftrelse på allt jobb man lagt ner på henne o vilken härlig häst hon är.. Snodde Ronaldo på segern över mållinjen trots två galopper!!

Men Ponny SM kat A 2002 med Rasmus II var härlig också, de var mitt sista shettislopp o grymt roligt!

_caroline_
0

Min första seger som jag vann med Smedens megastarGlad

DubbelE
0

första starten någonsin o kom 3.a o hästens första placering på 8 starter ;)… då e man stålt.

StallBakhet
1

Ett av de roligaste minnena jag har är att få se minen på min dotter när hon förstod att vår ponny skulle ut och springa i kriteriet! Det finns gånger när man mer än någonsin önskade att man hade haft en filmkamera för det ansiktsuttrycket är snudd på obetalbart.Skrattande

Bumbi
0

När jag vann mitt första russlopp. Midsommarloppet på Rättvik 2003. Med min första egna ponny PärilaSkrattande D va riktigt stort!

jessssica
0

#6 Jag har en massa bilder på Dej och Chikita från 5 årsmästerskapet!!

jessssica
0

Och en tilllll…….

jessssica
0

tredje bilden…

jessssica
0

Å en sistaSkrattande

fan_idole
0

#1 Är loppet utskrivet som rek.hcp och grundlag 2.55, samtidigt som man har rekord 2.51 och sänker åtta sekunder. Då vinner man även idag.

wilson
0

1996 första året som russkusk, kriterie 6a med Diana Roll på 2.19, det glömmer jag aldrig, hon var en vildhäst som 2-åring så det kändes himla bra att som 12 åring köra ett stor lopp och dessutom vara 6, vi var typ sämst ut….

Ernst Rasken SM spurt 2004, inte helt fel heller….

Östanåkra 20060729 Rasken vinner, min första fastlandsseger samt banrekord….

Många år på nacken ger många minnen…..

Millaaann
0

Usch har så många roliga minnen, men det roligaste är när jag vann Lilla Elitkampen 2000 med Lilla Ross Man, trodde inte att vi skulle ha någon chans, men han ledde från start till mål, och detta var hans andra år som tävlingsponny. Kändes roligt att man fick honom ostartad och sen ett år efter så går man o vinner elitloppet. STARK KÄNSLA! Har ju en massa roliga minnen med Maxmer med, bla 2a platsen i Lilla Elitkampen 1999, första året jag körde honom, och sänkte rekordet till 2.18,6. Sen blev vi tvåa i SM både 99 - 00, 2000 blev vi snuvade på segern av Gläntans Domino, målfoto. Och en massa andra bra segrar som jag och maxen har tagit..som tex Hugo åbergs 99-00 (2000 slog vi världrekordet 2.12) även Åbys lilla pris 2000 och Lilla Kalmarsundspokalen 99. Även russen har jag roliga minnen med och än är det inte slut på dem :).

linnrisedal
0

Hmmm, Mitt bästa minne var näs dockie gick under 2minuter på Åby förra året. jag vart jätteglad, för det var första gången jag körde under 2 minuter med nån av de hästar jag kört.

Nitro
0

Min första seger den 3 Juni 2001! Det är för övrigt min födelsedag så det var riktigt kul…
Sen när Blizzard var tvåa i femårsmästerskapet efter Lufsen . Anna (ägaren till Lufsen) sa till mig att Lufsen skulle inte starta mer efter det loppet så att han skulle sluta obesegrad.
Loppet hade ju för sjutton inte ens gått!!
Jag blev så sur att jag lyckades leda i 500m över Lufsen innan en galopp förstörde allt och jag kom tvåa på 2.21,6, sänkning från över 2.30!! Första 500 öppnades på 2.16, efter galoppen var det ingen idé mer men jag var så himla nöjd alltså!!

Det är minnen det =)

Miii4
0

#19 Det va ett ruggigt lopp att se :)

Nitro
0

#20 Ja, jag minns att hur mycket folk som helst kom fram o grattade och sa att det var synd med den där galoppen.
Blizzard släpper ju vanligtvis aldrig nån förbi sig ..
Huuuuh, jag får nästan rysningar när jag tänker på det!

ozzkan
0

Bästa minnet är ju helt klart Andra Platsen i Elitkampen 06 med ALBAN!!!! Så mycket folk och jag var ju helt klart otippad, Björn Hammarström skrev: "Jämn och fin Åmålsponny, men har tagit seej vatten över huvudet", eller nåt i den stilen.

Miii4
0

#21 Jaa, jag minns att ja stod jämte/i närheten av din morsa :) hööh. hon va nervis hon ;)

Millaaann
0

#21 Åhh, du fyller dan efter mig… :)

Hannna
0

#21 Äh, jag körde inte ens fullt på LufsenFlört Han skulle bara få trava in sig första 500Oskyldig haha, skojar bara.

Anna och Anki var verkligen nervösa när loppet gick, men när de hörde första 500 så var det förståligt att Lufsen inte bara drog ifrån första biten som sin vana trogen.

Colt
0

Jag har flera olika minnen, När jag och min shettis kom 2a för många år sen! då var man stolt!! :) Sen så klart första segern med Colt kommer aldrig glömmas!!  Senaste starten på mantorp är också en sån som man inte glömmer, när han gick as dåligt i värmning och diskade sig i första loppet, så jag var redo att dra hem,men sen så gick han super i andra och kom 2a på nytt rekord 2.13.6 :D

snabbe-abbe
0

Men du och Alban visade verkligen det ni kunde..Varför sa Björn så egentligen?han tog ut det där i förskott…!!  man ska inte räkna bort nån så där…allt kan hända..GO OSKAR OCH ALBAN!! <3

DubbelE
0

#15, va super negativ du är till allt Räcka ut tungan..

fan_idole
0

#28 Super negativ? Poängen (om man läser vad jag skriver) är ju att en häst med samma förutsättningar skulle kunna vinna ett sådant lopp även idag (13 år senare!) eftersom loppet var utskrivet som ett rekordhandicap. Ser man det som negativt, så får väl alla som är emot rekordhandicap påverka de som bestämmer att vi blir av med den handicap-formen fortare än kvickt!

amandahandersson
0

Jag har två överlägsna minnen..

Först när Jupps vann under Östersunds dubbeltrav. Jag tyckte loppet inte såg så bra ut (men nu i efterhand tycker jag att de ser shitbra ut, å han skulle vunnit), och när han galopperade i stort sett hela provstarten tänkte jag att de skulle bli diskning. Men Jupps ville annat! Han vann med ett huvud till godo - ALDRIG har jag vart med om kämpe till ponny! Det blev segergest, glädetårar å en massa flin ;)

Sen är det när Zolle vann i sin "comevack", efter 11 tävlingsfria månader. Från start till mål, rekordsänkning med 11 sekunder och kanonfin trav. Det kändes jävla skönt att bara defiliera in i mål, och det blev väldigt glada miner. Extra kul var segern eftersom så många tidigare tvivlat på Zolle, och sagt att han inte håller osv. Där fick dom X)

martinasvensson
0

kungstravet i rovaniemi

Miii4
0

Med Zamir, hans andra seger på Åby 2004 :). Det va riktigt skoj. dessutom vann hans mamma monteloppet samma deg med Nitro på ryggen xD

Med Ina måste det vara hela utlykten till Solvalla i höstas. Inte bara loppet men hennes sätt att uppfatta och finna sig i konstiga situationer.
Annars när hon kom tillbaka på upploppet som slagen på Halmstad, och endast förlorade med ngn dm eller så.

Valkyria
0

Mitt bästa minne är när jag vann mitt fösta lopp med russ (monté) jag hade bara ridit/kört shettis innan men sedan fick jag rida montéloppet med Sune :D (Jag grät nästan efter mål:P)

Matildaa
0

När jag vann Felicias minneslopp & sänkte rekordet med 6 sekunder. =)

Nitro
0

#25 Nej, fysjutton vad överraskad jag blev! Han som bara krånglat hela tiden, så fort han kommit på en bana . Sen bara släppte ALLT!

Ungefär som med dej & ravelli på derbyt kan jag tänka mej Flört

Cherriese
0

#11 hoppas du inte har något emot om jag sparar dem.. de va fina.. tack!

Nitro
0

#32 Menar du mej !? :O