Vad gör era gamla pensionärer?
Lite nyfiken på vad de pensionerade ponnytravarna ni känner till gör idag. Dom behöver inte nödvändigtvis vara ålderspensionärer.
Vilka går i avel. vilka har andra uppgifter, vem går bara och skrotar?
Om de inte fallit för åldersstrecket berätta varför dom inte tävlar längre
Veritas odium paretFörvånad
Om man har en ponny som har fallit för ålderstrecket här hemma i Sverige kan man sälja den till Danmark :D Där får de nya rekord och får tävla tills de är 18 år.

Min lilla Shettis går här hemma till sällskap men även kommer det någon ibland som rider honom så han har det bra… han är jätte duktig på att hoppa så det kan vara att nån kommer och gör liten hoppbanan till honom så han kan hålla hopp tekniken igång..
min shettis går å har det bra..han går många promenarder i skogen som han gillar…går även ponnyridning eller ponnykörningen ibland..

Vår 12-årige russvalack går numer som "skogsmulle" hos en tjej i 13-års åldern. Han "tröttnade" på travovalerna men är en hedersponny att fortsätta ha kul med så det löste sig jättefint för honom. Skulle ha varit synd om honom om vi skulle haft honom kvar som gårdsponny för han vill så gärna jobba och göra nytta bara han slipper göra det i form av trav!

Vi hade två stycken, en shettis och ett russ osm var lite äldre och dom sålde vi till Norge där dom också får tävla tills dom är 18 år. Nu har dom det jättemysigt och strtar en hel del.
Våra russ Lilla Blå (10år) och Rondine (6år) går som avelsston :D…har varsit Ronaldo föl vid sidan och förhoppningsvis varsit i magen :)

Min tävlar och tränar körning!! tycker det är skam att bara låta dem gå. en häst behöver röra på sig.

Min kompis russ, Snoffsan, går hemma och bara är häst, blir riden på och får gå på bete. det förtjänar hon efter år av tävling…men hon ska kanske betäckas nästa år…(hoppas dmo väljer tyson eller raider..vilken häst det skulle bli med lite tur)

våran är träningskompis till våran unghäst.. även stallmaskot:P

Hästar jag hade och tävlade förut som slutat är Ballerina & Mirella och de har återgått till avelsboxen.
Jolly II går som sällskap, avelssto och ridponny för en 5årig liten tjej.
Mackapär har tyvärr fått sluta sina dagar… :(

Man får tävla så länge man vill med sina hästar i danmark
jag är fodervärd på en pensionär, tränar honom ca varanann dag och är med på träningstävlingar och andra venemang så ofa vi kna ! ;D

Gammeltanten Russi,27 år, Promenadrids av barnen. 18 åringen Andy är träningskompis till Moses.
Min shettis är 14 år och fick sluta på travet, så nu går han och har det bra i hagen.

Mitt förra russ är mamma på heltid!
vi hade en 20 årig varmblodstravare. tog honom då han var 12 .. tyvärr så började han få ont i ryggen, blev stel och kissade inte som han skulle .. så vi var tvugna att ta bort honom i januari - 06 .. ='(
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Hej hej jag har min 19 åriga ponnytravare som jag tränar i hopa med alla tävlingshästarna…Han e pigg och glad o ska nog starta i Danmark 2007…..

Hej!
Min gamla pensionär Valter (rek. 1.51,9) gör allt!
Trav: På Eskilstunas travbana har vi sk. träningstävlingar. Här får alla vara med, inklusive pensionärer. Valter har vart med på flera travtävlingar i år och har vart bland de främsta i alla lopp! I Juni vann han överlägset på tiden 1.53, violket visar att han fortfarande har krafter i sig!
Hoppning: Valter har vart på flera hopptävlingar i år. Han har tävlat LB (75-80cm) och LA (85-90cm). Han vann flera LB-tävlingar och blev till och med Klubbmästare i LB!
Allround: Valter är ett riktigt allround-russ. Detta har han vart med och visat på allroundchampionatet. Med seger i trav, seger i galopp, 3:a i riddressyr, 4:a i hoppning, 4:a i kördressyr och 7:a i Maraton/precision så stod han som totalsegrare - för fjärde gången!! (2002, 2004, 2005 & 2006).
Hemma: Hemma rider och kör jag honom regelbundet. Han var bla. med på Hubertusjakten för en vecka sedan. Något han älskar! Annars är han lekfarbror åt våra fölungar.
Jag tror stenhårt på att våra ponnyer kan tävla tills de är 18 år gamla. Kanske med striktare regler, men visst kan de!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Mälarruss Allroundchampionat
Visste du att DITT russ nog kan göra allt? Gotlandsrusset är en av väldens främsta allundraser. Nu kan du tävla och visa hur duktig ditt russ är.
Vid Mälarruss Allroundchampionat anordnas en multitävling för alla renrasiga gotlandsruss.
I juni 2006 arrangerades tävlingen på följande sätt:
Fredag med trav, monté och galopp
Lördag med riddressyr, hoppning och exteriörbedömning
Söndag med Dressyrkörning och Maraton
Den häst som samlat in mest poäng på samtliga delgrenar blir utsedd till årets Allrounchampion. Var med nästa år du med!
Läs mer på http://www.skogsbaggen.com/ klicka på Cahmpionat
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Våra tävlar fortfarande hoppning eller går med föl =) dom trivs kanon och ser inte ut att vara en dag över 10 =)))
//Mickan
Ja har ett russ här hemma på 32 år som har tävlat i ponnytrav och fått tre föl. ni kan nog själv räkna ut att hon gör absolut ingenting! =) bara myser och är extra mamma till min ettåring, som nu är avvand från sin riktiga mamma. Shirly heter hon.
Vi har bara tävlat ston (förutom avelshingsten vi hade) och dessa ston går nu i avel.