Snö bilder.

#1 Någon på Absolut? 

Här har vi över 2 DM snö! Skall fota i morgon om vädret tillåter! :)

#3 Nej inte idag hoppas det är bra väder i morgon så ska jag ner till nästa bete och ta kort
anne, är det ok ifall ja lånar bilden på lemon? han är så lik lollo nu! :D
Oj sån man Skotte har fått =) Dom var runda o goa om magen =P Har du gett dom för mycke pepparkakor ?? 

# Gud vilka hagar du har Anne, får man lov att flytta hem till dig?

guud vad lemon är lik lollo nu! :O

#11 Ja klart du kan jag har ännu fler om du vill ha.
#12 Ja jag fattar inte varför jag alltid har så feta hästar :( Jag fodrar väl dem som jag själv äter
och då är de väl kanske inte så konstigt hahahaa. Så många pepparkaker blir de året om. Skotte har ju alltid haft en dunder lång man
men man kanske inte tänker på de lika mkt när den inte är så solblekt.
#13 Absolut får du de :) Ja jag klagar knappast över mina hagar jag kan inte ha de mkt bättre :) den hagen går upp i "skogen" sen så den är dubbelt så stor.
Bild på rast hagarna längs infartsvägen.

aw, tack anne, så fin han är ludde!

#22 Mackan är Finast :)

Tack, jag skall ta lite bilder i helgen om vädret tillåter, fin miljö du bor i

#29 Tack så mycket för bilderna på Absolut Skott 

Det måste vara fler som varit ute och tagit kort på era hästar..??
BoysonII förra året. Saknar honom sjukt
<3333

#39 så fin han är 
#40 Hahahhaa det var en rolig bild han fryser inte om fötterna iallafall.

#42 OJ vilken man JAG VILL HA….

på tal om snöbilder
idag på min skolavslutning på bollerup så ser man en av fuxkörhästarna komma med en vit släde med tomtenissar i komma i full trav och kör på snön! det var mysigt och se :)
jättefins bilder på smö och söta lurviga russ och shettisar tycker dom e så söta när dom har vinterpälsen på sej :)

#45 här är det -24 kaaalllttt ;s
igår hade vi -25, var riktigt kallt att fara ut och köra, trots att man pälsat på sig massor med kläder och bäddat ned sig i rockarden. men idag då det var - 15 så kändes det nästan varmt jämnför med igår. man får stå ut! ska ta med mig kameran någon dag och fota ;b
~ varje träning tar dig närmare dina mål ~

Här är det just nu -24, snart på -25 :S
Blir en massa bilder under de kommande tre veckorna för min del ;)

#43 ja han har man som heter duga den hingsten , tur att den är så lätt att borsta ur också :-)

#79 ja dom är jätte lika
.ska snart börja träna henne.
<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

#82 Finare häst får man leta efter.

#104 #105 Gu vilken söting :)

#115 Det är ju sådana bilder man vill se Amanda ;P

#93 94 Fina fina Mackan. Hoppas jag snart får se honom på banan. 

Petro och hunden på snöig skogspromenad =)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#110 gud va vin bild:) och jätte söt häst:P

va smart köra med bob ! (: de kanske man ska testa ;)

#132 Ja, det funkar faktiskt bra! Junijus på bilden är ännu inte körd "på riktigt" med en vanlig vagn. Han gillar boben mer ;)
Jag hade en tolksele där men man kan ju spänna för linor i en vanlig brösta, det blir lite bättre "drag" med en sån och stadigare :) För att hålla upp linorna bak så kan man sätta upp dem i en slagrem o ha en vanlig sele på hästen med!

Såhär kan det också se ut! 
Malena & Erica Tolkar när jag kör Petro -->Film Youtube
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
du är med i SP :)
Fanny Henriksson
#131 Men om du skulle ramla av eller hästen skulle bli rädd för något och du ramlar av?
Då borde det bli rätt farligt med hängande tömmar och en bob efter ponnyn. Eller hänger du i tömmarna? Verkar inte heller så bra. Det verkar minst sagt farligt att tolka på det sättet.

Gabriel Gross på bild, när han springer i hagen

#153 Blir det inte kallt utan täcke?

# 155 Jo de blir de verkligen tog bara snabbt av henne för att ta 2snabba bilder på henne hon står med 3st vintertäcke på sig. Jag är ingen elak hästmänniska 

Bara en yr skånska…

Ja men de är inget jag kan hjälpa
, de har med arvsanlaget att göra 

Då kommer man ju osökt in på den omtvistade frågan, vem nedärver mest? Mor eller far eller hade miljön störst betydelse?

Om vi säger såhär men Pappa hade inte blivit Gdk hingst om han vore häst iallafall
så det är nog mest från han är jag rädd. Ja och eventuellt miljön oxå…

Haha…

anne, du får klippa mina eller iallafall rocky, :) (A)

#165 Dolle är oxå klippt idag så du får se honom i morgon :)

#167 Ritzy? :)

#149 hänger i tömmarna, förstår inte varför jag skulle göra det? :P
Allt kan bli farligt om det är så illa att man skulle ramla av/ur när man kör hästen. Det gäller att sätta fast sakerna så säkert som möjligt. Boben följer inte med hästen om den inte är fastknuten, det är ju inte så smart att knyta fast den. Därför sitter jag på repen. Om jag åker av följer alltså inte boben med. Däremot gör ju linorna det, och tömmarna. Men linorna går lättare att koppla bort än vagn iaf tack vare snabbkoppling. Tömmarna skulle ju släpa med, men det gör dom ju även om man ramlar ur en vagn.
#173 Så bra att boben inte sitter fast, Trodde det. Men å andra sidan är det väl större chans att ramla av en bob än en vagn eller hur??

#175 Jo, det är sant!