Ny ponnytravklubb.......?
På uppdrag av Vaggerydstravet inbjuder jag härmed till informations/upptaktsmöte för er som är intresserade av att det skall vara klubbaktiviteter, träningstillfällen för ponny och ponnytravtävlingar på Vaggeryd.
Intresserade hälsas välkomna torsdag 15/10-09 kl. 18.30 i cafeterian på Vaggerydstravet.
Det bjuds på kaffe/the/saft, smörgås o kaka.
Välkomna
!
absolut putt! kom igen nu! Vi fixar en klubb på vaggeryd, och alla som kan vill & vågar(som Lasse kronér brukar säga) är hjärtligt välkomna att få vara med om en nystartad klubb, full med entusiastiska människor, och en varm ödmjuk stämning där alla är välkomna! Med oanade möjligheter till gemensamma aktiviteter och en "storbana" som är beredda att satsa på oss ponnytravare!!!!Bara vår egen fantasi sätter gränserna!

Jag trodde Vaggeryd hade en ponnytravklubb.
putt

Jag ska försöka komma och dra med mig lite folk som har barn som älskar hästar, får se om jag lyckas i min lobbing 
#2 Ja den heter Östanåkra/Vaggeryds ponnytravare.
För ett par år sedan sträckte fd Alvesta Ponnytravsällskap ut sitt upptagningsområde till att även omfatta Vaggeryd.
Den nuvarande klubben har dock fullt upp med verksamhet på Östanåkra och när de så flyttade tävlingen som skulle varit på Vaggerydsbanan nu på lördag höjdes efterfrågan på en egen ponnytravklubb på Vaggeryd som i första hand skall arbeta med verksamhet o tävlingar på Vaggerydsbanan, sen i samarbete med andra klubbar, och det är där vi står nu.
#1 o 4 Välkomna
!
då puttar vi lite till!
Åhh, vad härligt om det blir en egen ponnytravklubb på Vaggeryd (ett samarbete med Mantorp kanske kan bli aktuellt?)
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
#7 det vore jättekul
!
#7 allt samarbete banorna emellan, och alla eventuella gemensamma aktiviteter är ju bara av godo!! Så kul!, jag menar Mantorp och Vaggeryd,vi har ju bara "raka spåret" med E4 emellan oss! Så hjärtligt välkomna till upptaktsmötet, vi behöver all kompetens och erfarenhet vi kan få!!!!
Äntligen!! ska bli kul att träffa alla glada vänner
Åhej, åhå, puttar igen!

Kul om det blir en aktiv klubb på vaggeryd, vi lär säkerligen komma och tävla där, ligger ju "bara" 33 mil härifrån :-D
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#12 visst vore det kanon
!
Då e´det ju nästan "nästgårds" för er
!
puttar upp!! :D
#7 o #9
Skall bli jättekul, då kan vi hjälpas åt med sponsorer, funktionärer mm. Det blir ett bra samarbete för 2 närliggande banor.
#15 Tror oxå att det blir kanon om man kan ha ett samarbete.
Vi ska se om det finns möjlighet att åka ner på mötet…
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
Åhej!
#15 samarbete vore toppen
!
#16 det vore kanon om ni kommer
!

Jag tror att samarbete mellan närliggande klubbar är ett villkor för ponnytravets överlevnad framöver…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
putt
åhej,åhå,nu puttar vi igen! Alla är hjärtligt välkomna som älskar ponnytrav!
PUTT!!
Putt :)
Putt igen! väl mött till upptaktsmötet! Jättevälkomna alla som har möjlighet
putt
Nu är det snart dags, Välkomna
!
putt
puttar igen, mötet är ju snart!
putt putt
puttar litet till! Mötet är ju ikväll,
och det vore jättekul om så många som möjligt kan komma!!
Ett trevligt möte har ikväll hållits och en interimstyrelse har bildats och nu skall det ansökas om inträde i SPTF!
Massor av kreativa förslag på aktiviteter och uppbyggnad av ekonomin framkom och entusiasmen för en bra ponnytravklubbsframtid hos alla närvarande var stor när vi skildes åt
!
Förhoppningsvis kan det bli tävlingar på Vaggeryd redan i sommar + massor av medlemsaktiviteter
!
Nu har vi fått det glädjande beskedet att Vaggeryds ponnytravare är antagen som en klubb i SPTF
!
Raskt har vi nu ansökt om 2 tävlingsdagar
samt insprängda lopp
!

Jättekul! Jag gillar Vaggeryd :)

Skoj! Då kanske det blir en resa dit för första gången!
Stort grattis!!! Tyvärr blir det lite långt för oss att åka, men om ni skulle ha dubbeltrav kunde man åka neråt…
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Stort Grattis! Riktigt roligt :)

Gud så kul! Grattis till klubben! 
Tack så mycket och välkomna allihopa
!
ÄNTLIGEN!!! Som vi har väntat på att få tävla på våran hemmabana!!!
Åååå, så kul. Nu börjar allt det roliga

Grattis, jättekul,
# ett litet enkelt putt! om någon har missat att vi numera finns!! Vaggeryds Ponnytravare

Jag tävlar för Eskilstuna och bor i Katrineholm, men min pappa mellan jönköping och vaggeryd, så då kommer vi och tävlar.. Kan man vara medlem i 2 olika klubbar??
# 41 Tack, kanske vi ses där? Vem vet….våra unghingstar kanske är färdiga för start då
!
# 43 Vad trevligt! Välkommen
!
Ja du kan vara medlem i fler än en klubb. Du kan dock bara ha en hemmabana.
Som medlem i Vaggeryds ponnytravare har man fina träningstider på stora banan också. Eller vad sägs om tisdagar o fredagar hela dag/kvällen endast ponnyer. Samt lördagar 10 - 14.00 tillsammans med varmbloden.
Som medlem får du också deltaga i våra kommande klubbtävlingar, läger osv……….

#44, Självklart kommer vi och tävlar och vem vet, kanske våra fina två-åringar, då tre-åringar kommer att möta varandra… en hingstduell, vi har även en efter Skotte så det blir lite brorsornas kamp.
Hur som helst, kul med en klubb i Vaggeryd. Det tror jag kommer bli lyckat. Strategisk placering och bra motor. Återigen ett stort Grattis och ett lycka till inför kommande säsong.
lycka till med nya klubben
Vi som bor mitt emellan mantorp-vaggeryd tyycker det är jättebra.

Har kollat in hur hemsidan kommer att se ut
….Den ser riktigt bra ut ju!
….
# 45 ser fram emot den duellen/kampen
!
Tack vi behöver all råg i ryggen vi kan få !
# 46 Låter kanon
, då lär vi kanske ses på Vaggerydstravet till sommaren? Kanske tom far o son tävlar samtidigt än en gång?
# 47 Visst blir den bra………..
! Den kommer att börja byggas på efter vårt första styrelsemöte 1a dec.
#43 jättekul med eventuella nya träningskompisar! Vi har kanonbra träningstider på Vaggeryd, Tisdagar 10-21 o fredagar 10-21, endast för ponny är ovalen öppen!! så hjärtligt välkomna till vårt glada gäng!
Nu äntligen -som en liten julklapp?- är hemsidan klar
!
Välkomna in och kika runt på www.jvp.dinstudio.se
Efter årsmötet kommer en kalender över våra aktiviteter att göras, så håll utkik på hemsidan!
Välkomna till JVP s årsmöte nu på lördag 9/1 kl 11.00 i cafeterian på Vaggerydstravet.
Anmäl er till någon i vår interimstyrelse så vi vet hur mycket mat o fika det går åt.
Ni hittar kontaktuppgifter på vår hemsida www.jvp.dinstudio.se och styrelsesidan där.
Om ni vill ha rösträtt där så se till att ha betalat medlemsavgiften i god tid!

Jag kommer
, ska bli kul. Jag hoppas att jag får med mig en av mina systrar, kanske bägge om jag lobbar mkt och bra 
#52Roligt att du vill vara med och "leka"
. Ta med barnen så får stora och små en rolig dag.
52 o 53 Ni är hjärtligt välkomna med eller utan systrar och barn
!
Ville bara tacka alla för ett trevligt årsmöte
. Vilket härligt år vi har framför oss!!!!!

Jag vill oxå passa på att tacka för ett trevligt årsmöte med mkt skratt. Jag hade mkt trevlig och så även mina barn. Kusinerna blev lite "mulna" när vi berättade vad vi varit och gjort. De vill så gärna vara med de oxå!