Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 1218 ggr
EllaMarine
0

Sponsor!

Det här med sponsor ….

Om man ska mejla en .. som man vill att denne person ska sponsra en .. hur formulerar man det mejlet ?

Alltså, vad är Viktigt att ha med i ett mejl ?

Hade tänkt bli sponsrad av en kusk .. :);)

equuleus
0

Jag skrev som så att jag körde i hans färger, och att jag hade växt ur min så gott som så då tänkte jag bara höra mig för om denne hade någon gammal liggandes som han inte använde nå mer. Och det hade han =)

juliapettersson
0

Är det inte väldigt svårt att bli sponsrad av en kusk, om man inte känner denne? (Om den ska sätta sin reklam på en ny dress). Eller om man inte har mycket och bra meriter att komma med?

EllaMarine
0

#1 Hm .. okej .. men, jag tänkte så här .. att, om inte denne kusk vill sponsra mig .. tänker inte jag heller köra i hans färger. Utan då väljer jag mina egna färger och fixar en annan sponsor …

De jag mest tänkte på .. är vilka frågor man ska ställa i mejlet ? Jag kommer lämna mobilnummer med …

Så att det kommer låta så seriöst som möjligt .. typ ..

Undrar även om du vet om jag kan köra i mina egna färger .. trots att kusken som sponsrar (eventuellt sponsrar) har helt andra färger .. ?

Trav_
0

Jag har nyss fått mej en sponsor och kan lite kort förklara hur jag skrev..
Jag började med att presentera mej och hur länge jag hade kört ponnytrav och att jag skulle ha min nya dress till ponnytravet och stora travet.. Skrev några meriter och ungerfär vilka sträckor vi åker..Skrev att jag skulle köra i deras färg och logga..

Ungefär så skrev jag, men det är väldigtväldigt svårt att få en sponsor.. Jag hade turen att hitta ett företag i sthlm som blev intresserade men har kanske varit kontakt med 50 olika företag som tackat nej.. Nu hittade jag ett företag som ska betala en ny dress, grattan hjälm + lackering på den..

Så skriv på lite om dej själv och vilka mål du har med ditt körande och så!

EllaMarine
0

#2 Har en känsla av att det kan var väldigt svårt … :/ Iom att jag inte har tävlat tidigare hlr, kan det väl bli lite trixigt .. men det är ju värt att prova iaf :)

EllaMarine
0

#4 Okey .. ja, jag har ju inte precis några meriter att komma med iom att jag tar min licens nu .. så det kan ju bli lite trassligt :S Iaf att få sponsor från en kusk … :(

Fast .. åh andra sidan, kanske denne kusk, tänker … lite åt båda hållen .. att man behöver väl inte sponsra dom som har meriter, alltså, att man även kan sponsra dom utan .. äh, hajar ni ?

juliapettersson
0

Hur mycket kommer du tävla? Sponsorer brukar vara intresserade av att sponsra om man åker omkring mycket och "syns".

Trav_
0

#6 ja vi hajar och som julia skriver dom är oftast intresserad hur mkt du kommer tävla.. Jag kan säga att det är relativt svårt att få en kusk jag har varit i kontakt kanske med 20 kuskar och flera tackat nej o vissa svarat ej.. Om du mailar, maila hur mkt som hellst.. men det bästa man kan göra är att försöka ringa för då får du bästa svaret.. Jag har endast mailat och fått bra mkt svar ändå på det.. Men endast 1 ja!!

EllaMarine
0

Jag vet inte alls hur mkt jag kommer tävla. Förhoppningsvis kommer jag väl tävla mkt .. ganska iaf.

Men, om vi säger så här .. som det ser ut nu har jag ingen häst att tävla med heller ..

Och jag vet inte om jag kommer åka runt på en massa olika banor, lär väl kringliggande uppe i norr ..

juliapettersson
0

Om du inte hittar någon sponsor kan du ju börja köra i en enkel, egenkonstruerad jacka tills du har fått lite "kött på benen" eller vad man ska säga. Flört

EllaMarine
0

#10 .. Jo det har du ju rätt i .. :)

Men, pappas jobb ska sponsra, om inte jag hittar någon som kan betala hela dressen .. :)